کد خبر 522821
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶

قیمت هر شانه تخم مرغ فله‌ای در روزهای اخیر افزایش محسوسی داشته، به طوری که هر شانه ۳۰ عددی در مناطق مختلف تهران ۱۱ هزار تا ۱۲۵۰۰ تومان و هر عدد تخم مرغ ۴۰۰ تومان به فروش می رسد.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه صادرات تخم مرغ در حال حاضر محدود است اما قیمت این محصول روند افزایشی خود را حفظ کرده است.در میادین میوه و تره بار، هر نیم شانه تخم مرغ 15 عددی 5 هزار و 800 (شانه کامل 11 هزار تومان) به فروش می‌رسد و قیمت هر شانه 30 عددی در بازار مصرف نیز 11 هزار تا 12هزار و 500 تومان است.

گزارش میدانی خبرنگار تسنیم نشان می دهد، در یکی از فروشگاه های حوالی هفت تیر تهران قیمت هر شانه 20 عددی تخم مرغ 10 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده است. فروشنده این مغازه درباره اینکه چرا قیمت تخم مرغ افزایش یافته می‌گوید: تخم مرغ ما به عراق و افغانستان می رود.

فروشنده سوپر مارکت دیگری نیز می گوید: تخم مرغ شانه ای گران شده و ما چند روزی است که نیاورده ایم، اما تخم مرغ های بسته بندی هنوز قیمت قبل خود را دارند و مردم از آنها استقبال می‌کنند.

فروشگاه دیگری نیز در مرکز شهر هر شانه تخم مرغ 30 عددی را 12 هزار و 500 می‌ فروشد. قیمت 30 عددی این محصول در اندیشه شهریار 11 هزار تومان و فروش دانه ای این محصول 400 تومان است.

قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری 4500 تومان

محمد تقی محمدی یکی از مرغدارن استان قم درباره دلایل گرانی این محصول در بازار می گوید: مرغداران از ابتدای سال جاری محصول خود را با ضرر و زیان فروخته اند به همین منظور اخیرا از سطح تولید خود کاسته اند.

وی می افزاید: مرغداران گوشتی نیز اکنون وضعیت گذشته ما را پیدار کرده اند و در فروش محصول خود ضرر می‌کنند.

محمدی گفت: فروش روز تخم مرغ درب مرغداری با رسیدن به حدود 4 هزار و 500 تومان به قیمت واقعی خود رسیده، درحالی که در ماه های قبل تا کیلویی 2 هزار و 500 تومان نیز از مرغدار خریداری می‌شد.

نیمه دوم سال قیمت تخم مرغ افزایش می‌یابد

سعید اصغری فرد دبیرانجمن ملی طیور ایران نیز در این ارتباط به تسنیم می گوید: درحال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تولید این محصول وجود ندارد،  اما به طور سنتی در 6 ماه دوم سال به ویژه در نیمه دوم آن (سه ماه پایانی سال)، قیمت تخم مرغ افزایش می‌یابد.

وی افزود: صادرات تخم مرغ نیز در حال حاضر محدود شده و این امر مشکلی در بازار ایجاد نکرده است.

بنا بر این گزارش، به نظر می رسد افزایش قیمت فعلی تخم مرغ در بازار ناشی از زخم کهنه بخش کشاورزی است که واسطه ها نه تنها در هر شرایطی سود مناسب خود را دارند، بلکه قیمت این محصول را نیز در بازار مصرف تعیین می‌کنند.

شاهد مثال امر،  آن است که در حالی که قیمت تخم مرغ بسته بندی شده (شناسنامه دار) که به طور مستقیم توسط مرغداران بسته بندی و به بازار مصرف عرضه می شود، در روزهای اخیر تغییر کمی دارد ، اما قیمت تخم مرغ فله‌ای به صورت جهشی افزایش می‌باید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    روحانی همچنان مچکریم
  • ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    هیچ اشکالی نداره بشه ما که راضی هستیم
  • مرفهیان ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    یکی ازخوبی های گران شدن تخم مرغ این است که چون مانندنمک برای فشارخون مضرمیباشدومردم قادربه تهیه این اجناس نمی باشندویارانه قشرمصرف کننده تخم مرغ هم قطع گردیده است دیگرفشارخون مانندبعضی بیماری ها ریشه کن گردیده است ونیازی به بازارداروناصرخسرو نمیباشد.به امیدچاقی روزافزون قیمت ها باشیب ملایم
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    در میدان 72 مغازه ای هست که ارزون داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس