تیم فوتبال امید کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک در روزی که از نظر مالکیت توپ تیم برتر میدان بود، مقابل قطرِ میزبان تن به شکست داد.

شکست یاران خاکپور پیش چشمان کی‌روشبه گزارش مشرق، تیم فوتبال امید ایران در دومین مسابقه‌اش در مرحله گروهی مقدماتی المپیک برزیل 2016 از ساعت 20 در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه و در حضور 11 هزار و 206 تماشاگر ( طبق اعلام مسئولان برگزاری) به مصاف قطر رفت که مسابقه با نتیجه 2 بر یک به سود قطر به پایان رسید. (فیلم گلهای این دیدار را اینجا ببینید)

احمد علا (35) و عبدالکریم حسن (56) گل‌های تیم قطر را وارد دروازه محمدرضا اخباری کردند. در این دیدار روزبه چشمی در دقیقه 69 پنالتی را که توسط ارسلان مطهری کسب شده بود، از دست داد و دروازه‌بان تیم قطر به خوبی ضربه کاپیتان تیم ایران را مهار کرد. علی کریمی نیز در دقیقه 1+90 روی پاس خوب مهدی ترابی توانست اختلاف را کم کند تا شاگردان محمد خاکپور حسرت پنالتی گل نشده را بخورند.

نیمه اول

در 4 دقیقه اول مسابقه تیم ایران دو حمله روی دروازه قطر انجام داد.

در دقیقه 10 ارسال بازیکنان قطر را اخباری دروازه‌بان تیم امید برگشت داد.

در دقیقه 17 با اشتباه مدافع ایران تیم قطر صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را دروازه‌بان ایران مهار کرد.

گل اول قطر: در دقیقه 35 قطری‌ها احمد علا‌‌ءالدین را با یک پاس عمقی در موقعیت تک به تک قرار دادند و او هم با یک ضربه گل قطر را به ثمر رساند.

در دقیقه 39 بر اثر اشتباه مدافعان ایران بازیکن قطری در محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او را اخباری دروازه‌بان ایران با یک دست دفع کرد.

نیمه دوم:

ملی‌پوشان ایران نیمه دوم را هجومی آغاز کردند.

در دقیقه 50 نیز شوت مطهری از داخل محوطه جریمه قطر به تیرک دروازه برخورد کرد و بعد از برخورد به دروازه‌بان قطری به کرنر رفت اما داور مالزیایی حتی کرنر مسلم ایران را هم نادیده گرفت!

در دقیقه 53 و 54 قطر صاحب دو موقعیت گلزنی شد که یکبار تکل روزبه چشمی و باردیگر واکنش اخباری مانع از گلزنی تیم قطر شد.

گل دوم قطر:  در دقیقه 56 ضربه کرنر قطری‌ها به راحتی در محوطه جریمه به حسن عبدالکریم کاپیتان قطر رسید و او هم با یک بغل پای ساده گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

تا این  دقیقه تیم ایران 53 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما در عمل تیم برتر میدان قطر بود.

در دقیقه 67 ضربه کاشته ایران با ضربه سر کریمی و مطهری همراه شد که دروازه‌بان قطر توپ را به خوبی مهار کرد.

پنالتی ایران: در دقیقه 69 مدافع قطر روی امیرارسلان مطهری مرتکب خطای پنالتی شد و روزبه چشمی این ضربه را زد که مهند دروازه‌بان قطر توپ را به کرنر فرستاد.

تیم ایران تا دقیقه 70 سه کرنر پیاپی روی دروازه قطر زد که هیچ کدام حاصلی برای ملی پوشان ما نداشت. در این دقایق تیم ایران کاملا  بر بازی مسلط بود.

در دقیقه 81 شوت میلاد کمندانی از داخل محوطه جریمه قطر با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 88 تیم ایران بازهم صاحب یک موقعیت گلزنی شد اما کنعانی‌زادگان مدافع پیش تاخته ایران نتوانست از این فرصت استفاده کند و توپ از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

گل اول ایران: در دقیقه 90 علی کریمی توانست با یک ضربه فنی گل اول ایران را بزند تا حسرت پنالتی از دست رفته را بیشتر بخوریم.

مهد ایزوان یعقوب داور مالزیایی به احمد یاسر ومحمد منتاری از قطر کارت زرد نشان داد.

تیم ایران با این باخت سه امتیازی باقی ماند و به رده سوم سقوط کرد و تیم قطر با 6 امتیاز صدرنشین گروه شد. کارلوس‌ کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران نیز در ورزشگاه حضور داشت و این شکست را از نزدیک نظاره‌ کرد.

تیم قطر با این پیروزی شش امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت و ایران نیز سه امتیازی و در رتبه دوم جدول باقی ماند. سوریه با سه امتیاز و چین بدون امتیاز تیم‌های سوم و چهارم گروه A هستند.

در روز آخر مسابقات تیم ایران به مصاف چین بدون امتیاز می‌رود و قطر باید مقابل سوریه بازی کند. ما برای صعود از گروه حتما باید چین را شکست بدهیم. با این باخت شرایط ایران برای صعود کمی دشوار و پیچیده شد.

تیم ایران در روزی که از نظر مالکیت توپ و ضربات کرنر برتر از قطر بود بازنده شد. قطر‌ی‌ها با هوشیاری سه امتیاز بازی را کسب کردند.

ترکیب تیم امید ایران:

محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، حسین کنعانی،وحید حیدریه، علیرضا نقی زاده،علی کریمی، مهرداد محمدی (احسان پهلوان 76)، میلاد محمدی( از دقیقه 61 مهدی ترابی)،ماهان رحمانی( از دقیقه 61 میلاد کمندانی)، ارسلان مطهری

سرمربی: محمد خاکپور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    ایران خوب بازی کرد حداقل فوتبال بازی کرد نه ضد فوتبال پر طرفدار این روزهای تیم بزرگسالان! در هر صورت تبریک به کیروشی پورها.
  • ناشناس ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    این همه استعداد حیف است نمی توانیم یه تیم هماهنگ و با برنامه بسازیم واقعا نقش مربی تراز اول اروپایی اینجا نمایان می شود که قطر با چند بازیکن نه چندان با استعداد ولی با برنامه تیم ایران را شکست می دهد.بعد هم ترابی واقعا یه جادوگر جدید است باید قدر این بازیکن را بدانیم برای تیم ملی در انتخابی جام جهانی.ارسلان مطهری هم عالیه
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    مایلی گند زده ؟؟؟ کیروش فحش می خوره!!
  • arash ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    تا کی تعصب؟ انصافا بازی رو دیدی؟ این تیم مرحله بعد میخوره به ژاپن و با فضاحت حذف میشه. مربی که بهترین بازیکن تیمش رو 60 دقیقه به دلایل نامعلوم میذاره رو نیمکت چه انتظاری داری ازش اخه. تعصب رو بذار کنار. فوتبال یه علمه و نیاز به عالم داره
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    تسلیت به مایلی کهن نژادی ها
  • سعید ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    یادتون رفت کوچک بودن قطر و کم جمعیت بودنشو اشاره کنی :)
  • علی ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    تا کی باید مایلی کهن را در تیم های ملی ببینیم؟ این آدم از در بیرون بیره از پنجره تو میاد؟ کی این آقا رو توصیه میکنه تا با غرور و احساسات میلیونها نفر ایرانی به بازی گرفته شود!
  • ناشناس ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    کاش این بساطو جمع کتید 40ساله هی میگید المپک المپک هر دوره بدتر از دوره قبلی ظاهر میشیم بدلیل اینکه عرضه آوردن یه مربی اروپایی نداریم
  • کاپیتان ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    خــــــــــــــــــــاک عرضه نداشتید قطر رو ببرید؟
  • همایون ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    تیم ملی بزرگسالان را هم بدهیم دست حاج مایلی و قلعه نوی یا مطلومی شاهکار کنه بره ته جدول تیمهای اسیا
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    جالبه هواداران اقای مایلی هم مثل خودشون هچی گرن وقتی سوریه جنگ زده رو بردن دم از علم می زدن و فوتبال ناب و صعود مقتدرانه و هنر اقای مایلی و خاکپور ولی حالا که به قطر باختن دوباره شروع کردن به هچی گری علیه کیروش مگه اقای مایلی نمی گفت قطر تیم درجه دو اسیا و بردنش اب خوردن خب اقای مایی چی شد ؟؟؟ در عجبم اگه کیروش به قطر می باخت الان اقای مایلی چی کار می کرد ؟؟؟؟
  • mohtaj ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    فوتبال ایران فقط بلد هست تیمهایی مثل فلسطین و سوریه که با بحرانهای داخلی و عدم امنیت مواجه هستند رو ببرند و مطبوعات و تلویزیون هم ذوق مرگ بشن از این افتخار آفرینیها در صورتی که باید تیمهایی مثل عربستان و قطر و امارات و بحرین که زیاد برای کشور و مردم ما حرف مفت میزنند رو با اقتدار شکست بدن که البته همیشه در برابر این کشورها گند میزنند و میگن نتیجه را واگذار کردند!!!!!!
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    اقا سعید شما شبا توی اب نمک می خوابی اینقد بانمکی؟؟؟
  • ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    شما اصلا بازی رو ندیدی
  • نصیر ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کدوم استعداد این ماله کشی ها رو کی می خواهید تمام کنید!؟
  • نصیر ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    اینکه فوتبال ایران امروز به جایی رسیده که در جام ملت ها به عراق جنگ زده می بازه و جلوی امارات یا عمان بازیکنانش 25 بار از یک بازیکن حریف دریبل می خورن یا تیم امیدش به تیم امید قطر که برعکس پروپاگاندای دستوری در ایران اصلا تیم قوی ای نبود میبازه رو باید در موضوعاتی مثل افزایش وحشتناک حاشیه های غیر اخلاقی در بین بازیکنان فوتبال که به شدت درصد خطا و تمرکز اونها رو در زمین بازی از لیگ ایران گرفته تا بازیهای ملی پایین کشیده جستو جو کرد... تغییر فرهنگ وقتی در یک ملت رخ بده و ارزش ها به ضد ارزش تبدیل بشه سقوط فقط خلاصه به اقتصاد یا فرهنگ نمیشه در ورزش هم رخ میده...رفتن نسل هایی که از بچگی سخت تلاش می کردن و رایگان در لیگ و تیم ملی بازی می کردن و آمدن نسل هایی که با چند صد میلیون درآمد سالیانه و امکاناتی که برای قدیمی ها رویا بود فقط شب نشینی ها و حاشیه های غیر اخلاقی رو از همان فغال نوجوانی از بازیکنان پر حاشیه فوتبال یاد گرفتن که باعث عدم رشد کافی عقلی و جسمی اونها به دلیل بلوغ زود رس میشه و درصد اشتباه و تمرکز پایین رو به شدت در این نسل بالا برده رو نمیشه به هیچ عنوان حل کرد مگر با آمدن نسلی که اینگونه نباشن...
  • حاج بابایی ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    بحران بلوغ زودرس فقط در ایران و چند کشور بی در و پیکر دیگه از نظر فرهنگی تبدیل به سونامی شده حتی کشورهای کوچک همسایه ما هم برای این موضوع کنترل های شدیدی در نظر گرفتن و اصلا مثل ایران نیست که به بچه 9 ساله داخل دستش یه موبایل هوشمند باشه با اینترنت بدون فیلتر و در خانه به راحتی بدترین شبکه های پورن ماهواره ای رو بشینه نگاه کنه آنهم بدون هیچ برخوردی از سوی خانواده و بعد هم ا نتظار داشته باشیم بلوغ زودرس و رشد ناقص و یا حتی پیری زودرس از نظر جسمی در جوانی به دلیل بلوغ سوپر زودرس از قبل از ده سالگی رخ نده!! مسئولین ما حوزه فرهنگ رو رسما رها کردن بعد هم انتظار دارن نسل سالمی از نظر روحی جسمی و ذهنی داشته باشن...اکثریت این نسل بیچاره ها حتی خوباشون هنوز شناخت درستی از وطن پرستی و مذهب ندارن و دچار بحران هویت هستن متاسفانه مسئولین و اکثریت مردم ما تا همین چند سال پیش در حوزه سایبر ماقبل سنتی تشریف داشتن و برخود ناگهانی با این پدیده باعث شده در موضع انفعال قرار بگیرن جوری که بچه 10 ساله فلان وزیر برای انهدام شبکه اینترانت ملی از خودش بخش نامه صادار می کنه و کل برنامه می خوابه...
  • نصیر ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    فوتبال قبل از هر چیزی نیاز به استعداد داره بازیکن که باشه تیم حتی بدون مربی هم می بره جامعه ایرانی از نظر فرهنگی به شدت داره به سمت کشورهای اسکاندیناوی میره این کشورها هم وقتی می بینن نسل های جوانشون جز سرگرمی های مثلثی هیچ غلطی نمی کنن رفتن سراغ مهاجرین خارجی سخت کوش و با انگیزه و مستعد ما هم باید همین کار رو بکنم...اون دورانی که هر دوره لیگ ایران چند ستاره معرفی میشد مثل کریمی دایی مجیدی باقری مهدی کیا هاشمیان عابدزاده رحمتی و خیلی های دیگه گذشت....
  • سینا ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    حرص نخور نصیر جان این دوستان هم مثل خیلی ها در گذشته زندگی می کنن.....استعداد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    آقا به یه باخت یه عده ایی چه قدر زود روحیه شون رو باختند! تیم یه پنالتی رو از دست داد وگرنه روند بازی اینطوری نمی موند و حداقل یه مساوی رو میگرفتیم! انشاءالله تیم راهی المپیک میشه و دوستان نگران نباشن
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    تیم ملی امید خیلی خوب کار کرده و نگران نباشید به المپیک صعود میکنه انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس