کد خبر 522570
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مناطق آزاد تجاری عموما نارضایتی‌هایی را در پی داشته و ما شاهد ایجاد فرصت و ویژه‌خواری برای افراد خاص در ایجاد مناطق آزاده بوده‌ایم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان برای افزایش مناطق آزاد تجاری در کشور گفت: در برخی مناطقی که تاکنون منطقه آزاد تجاری راه‌اندازی شده عموما این نارضایتی وجود دارد که مجریان مناطق آزاد از اهداف و مقاصد اولیه ایجاد این مناطق فاصله گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از جمله مشکلات ایجاد شده این است که شرایط موجود و فرصت‌هایی که برای مردم می‌تواند مفید باشد به فرصت برای افراد خاص و ویژه‌خواری برای برخی از افراد تبدیل می‌شود و طبیعی است که این وضعیت برای مردم مشکلاتی را هم در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: ایجاد مناطق آزاد تجاری به همانند یک شمشیر دولبه عمل می‌کند و اگرچه ممکن است در جهت رونق اقتصادی حرکت کند ولی این امر هم ممکن است که مورد سوءاستفاده نیز قرار گیرد.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: مناطق آزاد اگر بر اساس اهداف اولیه‌ای که برای آن تعریف شده پیش رود اشتغالزایی به همراه دارد و از جمله ثمرات آن استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی در جهت سرمایه‌گذاری برای تولید و صنعت کشور است.

وی در پایان گفت: اما اگر این منطقه آزاد به محلی برای صادرات و واردات و دلالی برای برخی افراد تبدیل شود که به دنبال استفاده از ظرفیت مناطق آزاد،‌ افزایش سرمایه خود هستند و برای آحاد مردم ثمره‌ای در پی نداشته باشد طبیعی است که این وضعیت به ضرر مردم است چرا که این وضعیت هزینه زندگی را بالا می‌برد و هیچ نفعی را هم برای مردم در پی ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس