رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای آینده با رفع تحریم‌ها، زمینه تحقق آبادانی و شکل‌گیری توسعه در کشور فراهم شده و نشان می‌دهد که تصمیم نظام در روند مذاکرات صحیح بوده است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از ائمه جماعات استان قم با اشاره به وضعیت کلان اقتصادی کشور و اثر تحریم‌ها در این شرایط اظهار کرد: تحریم‌ها تأثیراتی در روند مشکلات اقتصادی کشور داشته و به نوعی تولید کشور را با نقص مواجه کرده است.

وی به ترویج واسطه‌گری و افزایش قیمت تمام‌شده اجناس به دلیل تحریم‌های بانکی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر این عامل که اقتصاد کشور را با مشکل روبه‌رو کرد، افزایش قیمت ارز نیز گریبان‌گیر تولید کشور شد و در نهایت صنعت کشور با مشکلات متعددی مواجه شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسائل مدیریتی را از دیگر دلایل مشکلات اقتصادی کلان کشور عنوان کرد و گفت: علاوه بر تحریم‌ها، سوء مدیریت نیز بر عاملی بر شکل‌گیری شرایط کنونی اقتصاد کشور بوده است.

وی به موانعی که در روند مذاکرات هسته‌ای کشور و پس از آن توسط برخی دولت‌های منطقه به وجود آمد اشاره کرد و افزود: سعودی‌ها در اواسط مذاکرات هسته‌ای سعی کردند با استفاده از حربه‌های مختلف از جمله کاهش قیمت نفت، ایران را با مشکل مواجه کرده و جمهوری اسلامی را مجبور کنند در روند مذاکرات امتیازات بیشتری به 1+5 بدهد.

لاریجانی با بیان اینکه موانع کشورهای منطقه در مسیر مذاکرات و تحقق توافق هسته‌ای ایران و 1+5 از دیگر دلایل شرایط اقتصادی کنونی کشور است، تصریح کرد: عربستان سعی کرد با وجود مشکلات متعددی که در مسیر توافق هسته‌ای برای ایران ساخته است، با اعدام شیخ نمر ماجرای جدید بسازد.

وی در ادامه سخنان خود به تراکم و تعداد زیاد پرسنل اداری کشور گفت: با این شرایط حجم زیادی از اعتبارات صرف امور جاری کشور شده و پول کمتری به آبادانی کشور می‌رسد که باید به دنبال راه چاره‌ای در مرور زمان برای این مسئله بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مسئله امروز کشور را موضوع اقتصادی دانست و افزود: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی زمینه رونق در تولید کشور را فراهم می‌کند و به تبع آن رونق در تولید و رفع مشکل کارخانه‌ها، رفع بیکاری در کشور را در پی خواهد داشت، باید سیاست‌های اصلی در برنامه ششم بر اساس اقتصاد مقاومتی پایه‌گذاری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تروریسم و افراطی‌گری در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: با نفوذ تروریست‌ها به عراق و سوریه پس از افغانستان، مشکلات متعددی در بین کشورهای اسلامی ایجاد شده است.

لاریجانی تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مسیر برطرف کردن مشکل تروریسم در منطقه را یادآور شد و افزود: به‌وضوح مشخص است که موشک‌های تاو و عدوات جنگی را چه کشورهایی به تروریست‌های منطقه داده‌اند و این امر نشان‌دهنده دروغ آن‌ها و تشکیل ائتلاف‌های دروغین است.

وی آشفتگی‌های منطقه را تنها به نفع آمریکا و اسرائیل دانست و با بیان اینکه امنیت امروز ایران اسلامی مرهون روشن‌بینی رهبر معظم انقلاب است، گفت: باوجود ناامنی در کشورهای مختلف منطقه، شرایط امنیتی کنونی در کشور بسیار مناسب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به تکمیل روند اجرایی شدن برجام اشاره و تصریح کرد: در روزهای آینده با رفع تحریم‌ها، زمینه تحقق آبادانی و شکل‌گیری توسعه در کشور فراهم شده و نشان می‌دهد که تصمیم نظام در روند مذاکرات صحیح بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی استان قم اشاره کرد و افزود: وضعیت اقتصادی قم نسبت به سایر استان‌های کشور مناسب‌تر است و سعی ما بر جلوگیری از تعطیل شدن تولید در این استان است.

لاریجانی با تأکید بر اهمیت ترویج و تسهیل سرمایه‌گذاری در این استان بیان کرد: با تکمیل روند پرونده هسته‌ای ایران باوجود تمام مشکلات، فرصت‌های اقتصادی خوبی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی اقدامات صورت گرفته برای توسعه و کیفی سازی کشاورزی در قم را یادآور شد و افزود: با وجود کمبود آب در قم، باید زمینه ترویج سیستم گلخانه‌ای در این استان فراهم شده تا علاوه بر رونق اقتصادی و همچنین توسعه کشاورزی از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    حالا نوبت دولت و طرفداران توافق هسته ای دلواپس باشن و کنایه بشنون.زمان همه چیو ثابت میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس