عضو هیئت مدیره شرکت قالب قطعه‌سازی شمال گفت: از سال گذشته تاکنون حدود 9 میلیارد تومان از ایران خودرو کشور طلب داریم که اگر تنها 10 ماه از طلب این بخش را پرداخت کند می‌توانیم جوابگوی مشکلات خود باشیم.

 به گزارش مشرق، جلسه بررسی مشکلات قطعه‌سازان خودرو پیش از ظهر امروز در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان تشکیل شد.

عضو هیئت مدیره شرکت قالب قطعه‌سازی شمال در این جلسه اظهار کرد: شرکت ما تنها بر روی قطعات خودرو فعالیت دارند که در حال حاضر با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.

عباسعلی ناظری افزود: تاکنون هیچ‌گونه حمایتی از مسئولان استانی برای رفع مشکلات بخش خودرو‌سازی صورت نگرفته است و مطالبات این بخش پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات موجود از 430 نیرویی که در شرکت قالب قطعه‌سازی شمال فعالیت داشتند به 80 نیرو رسیده است، گفت: به دلیل مشکلات فراوانی که در این بخش وجود دارد رغبتی برای فعالیت در این بخش وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره شرکت قالب قطعه‌سازی شمال خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون حدود 9 میلیارد تومان از ایران خودرو کشور طلب داریم که اگر تنها 10 ماه از طلب این بخش را پرداخت کند می‌توانیم جوابگوی دارایی، تامین اجتماعی و حقوق پرسنل خود باشیم.

مدیرعامل شرکت ام جی آی کویتر ایلیا نیز گفت: اگر بخش خصوصی خود را متکی به واحدهای دولتی بداند نابود می‌شود و باید بر روی پای خود بایستد.

مازیار ناظری خواستار همکاری و پشتیبانی بیشتر دارایی و سازمان تامین اجتماعی با شرکت‌های قطعه‌سازی خودرو شد و افزود: اگر همکاری وجود داشته باشد شرکت‌های قطعه‌سازی خودرو کمترین آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: در 20 روز گذشته تولید صنعت خودرو افزایش یافته است و در صورت افزایش تولید و عدم بازپرداخت‌ها شاهد مشکلات در بخش قطعه‌سازی خودرو خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ام جی آی کویتر ایلیا گفت: سال گذشته 600 میلیون تومان مالیات پرداخت کردیم.

رئیس انجمن قطعه‌سازان مازندران نیز اظهار کرد: 6 هزار نفر در شرکت‌های خودروسازان فعالیت داشتند که به دلیل مشکلات فراوان به 2 هزار نفر تعدیل یافته است.

علی ذکریایی ادامه داد: شاهد عدم همکاری دارایی استان با شرکت خودروسازان هستیم که باید تمرکز در حل مسایل و تعامل با این بخش داشته باشند .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز تصریح کرد: مشکلاتی در کارگاه‌های قطعه‌سازان وجود دارد، درصدد رفع این مشکلات و حمایت‌های جدی برای این بخش هستیم.

عبدالله مهاجر گفت: با جدیت مطالبات بخش قطعه‌سازان خودرو را با ایران خودرو پیگیر هستیم و در روزهای آینده نماینده ایران خودرو را برای بررسی مشکلات موجود شرکت‌های قطعه‌سازان دعوت می‌کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس