کد خبر 522233
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه خروجی تحقیق، تفسیر و تدریس و درس خارج ما همگی تبلیغ است، گفت: اعلام کلمه «الله» در سایه تبلیغ دین محقق می‌شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری چهارشنبه شب در نخستین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: خانه علامه طباطبایی مرکز تفسیر و مباحث حوزوی بوده است و امروز نیز شاهد هستیم که به محل رفت‌و‌آمد مراجع تقلید و استوانه‌های فقهی تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه بیان کرد: امیدواریم که این مرجع حرکت پرشتاب‌تری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 انجمن علمی در حوزه علمیه مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: بخش وسیعی از حوزویان فعالیت‌های علمی و تبلیغی دارند و حوزه در این بعد حرکت‌های ارزشمندی را دنبال کرده است.

وی ضرورت اهتمام حوزه برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و تشنگان معارف در دنیا را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: امروز ارتباطات و تبلیغات بستر ترویج فکر، فرهنگ‌ها و ارزش‌ها در جامعه است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که مکاتب، اقوام و ملل برپایه رسانه‌ها نسبت به تبلیغ دیدگاه‌های خود اهتمام دارند و در چنین شرایطی ما باید نسبت به معرفی اسلام به عنوان مکتبی جهانی، جامع و کامل اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز اسلام به عنوان یک ذخیره الهی در اختیار ما قرار دارد، بیان کرد: نبی مکرم اسلام داعیه‌دار جهانی بوده اسلام بوده است و وقتی که دعوت خود را عملی کردند به دوردست‌ها نامه‌هایی نوشتند و پیام اسلام را منتقل کردند و اعلام کردند که رسالت ایشان یک رسالت جهانی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم نیز جهانی بودن رسالت پیامبر گرامی اسلام واضح و روشن است، تاکید کرد: هویت اسلام شامل جاودانگی است و ما این سرمایه را به دست نیاورده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز استوارترین حوزه علمیه شیعه حوزه علمیه قم است، تاکید کرد:‌ باید ابتدا دین را بشناسیم و سپس به وظایف علمی که بر عهده داریم جامه عمل بپوشانیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه خروجی تحقیق، تفسیر و تدریس و درس خارج ما همگی تبلیغ است، بیان کرد: اعلام کلمه «الله» در سایه تبلیغ دین محقق می‌شود.

وی رسالت سترگ مبلغان را پاسخگویی به شبهات دانست و تاکید کرد: وهابیت، مسیحیت و معاندین هر کدام به شبهه‌افکنی می‌پردازند و ما وظیفه داریم که به تبیین دین و شبهه‌زدایی بپردازیم و اگر در چنین شرایطی شبانه‌روز هم تبلیغ کنیم باز هم کم است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به سخنی از سید حسن نصرالله برای مقابله با تکفیری‌ها تصریح کرد: در مقابله با تکفیری‌ها باید حوزویان از نظر اعتقادی و تبلیغی فعالیت کنند تا باورهایی که به نسل جوان تزریق کرده‌اند اصلاح شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طامه ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    صدر و ذیل با هم نمی خواند . موضوع خبر چیزی است و متن چیز دیگری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس