سه روز پیش درحالی با تولد پنج‌قلوها به آمارچندقلوزایی اضافه شد که این خانواده با مشکلات مالی مواجه است و سرپرست آنها بیکار مانده و تنها کمکی دو میلیونی از بهزیستی دریافت کرده است.

 به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار رسمی، اصفهان پایتخت ۵ قلوزایی در سطح کشور است به صورتی که تمام پنج‌قلوهایی که تاکنون در کشور به دنیا آمده‌اند، اصفهانی بوده‌اند.

آخرین مورد پنج‌قلوزایی به ۲۰ دی‌ماه جاری برمی‌گردد که یک خانواده چهارنفره از روستای چم‌نور بخش باغ بهادران از توابع شهرستان لنجان، در سومین زایمان مادر خانواده که منتظر فرزند سوم بودند، به ناگاه با پنج نوزاد و درواقع عضو جدید خانواده مواجه شدند.

زهرا شمسی، مادر پنج‌قلوها درحالی‌که در وضعیت جسمانی نه‌چندان مساعدی به سر می‌برد اظهار داشت: ما یک خانواده چهارنفره هستیم که دارای دو پسر ۹ ساله و ۱۶ ساله هستیم که در آرزوی داشتن دختری، برای بار سوم باردار شدم و به‌علت اینکه در فامیل شوهرم و خودم، چندقلوزایی موروثی بود، صاحب پنج‌قلو شدیم.

وی بابیان اینکه پنج‌قلوها شامل سه پسر و دو دختر است و در شش‌ماهگی به دنیا آمده‌اند و باید برای رشد کامل خود در دستگاه‌های مخصوص بمانند، گفت:  در حال حاضر یکی از پسرها فوت کرده و من هم از ۲۶ روز پیش به دلیل حمل پنج‌قلوها در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستم و حال جسمانی خوبی ندارم.

فوت یکی از پنج قلوها

مادر پنج‌قلوهای اصفهانی گفت: البته ما یکی از نوزادان خود را ازدست‌داده‌ایم و هم‌اکنون ۴ قلوها در صحت و سلامتی کامل به سر می‌برند.

وی افزود: برای بار سوم به امید صاحب دختر شدن باردار شدم و تمام بارداری‌هایم به روش طبیعی بوده است.

شمسی ادامه داد: برای هفت ماه است که شوهرم بیکار است که قبلاً دریکی از شرکت‌های ذوب‌آهن کار می‌کرده است.

وی اعلام کرد: متأسفانه من تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستم و هزینه‌های بیمارستان تاکنون به‌صورت آزاد پرداخت‌شده و همسرم در تلاش برای گرفتن بیمه سلامت است.

مادر پنج‌قلوهای اصفهانی در پاسخ به این سؤال که آیا بیمارستان و معاونت درمان به شما تخفیفی برای هزینه‌های بیمارستانی داده‌اند یا حمایت مالی کردند، گفت: نه تاکنون صحبتی نشده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی اداره کل ثبت‌احوال استان اصفهان در هشت‌ماهه گذشته امسال دو هزار و ۲۰۸ مورد چندقلوزایی در استان اصفهان ثبت شد که از این تعداد ۹۹۰ مورد دوقلو، ۷۳ مورد سه‌قلو و یک مورد چهارقلو و یک مورد پنج‌قلو بوده‌اند.

از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۴۰ خانواده چندقلوزایی را تحت پوشش قراردادیم

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز با اعلام اینکه به‌محض مطلع شدن از وضعیت این خانواده، در گام اول دو میلیون تومان کمک بلاعوض به این خانواده کردیم، ادامه داد: در گام بعدی به دنبال شغلی برای پدر خانواده هستیم.

سعید صادقی با اشاره به اینکه امروز بعدازظهر معاون امور اجتماعی بهزیستی استان به بازدید نوزادان در بیمارستان شهید بهشتی می‌رود، ادامه داد: پرونده این خانواده را مستقیم زیر نظر بهزیستی استان اصفهان بردیم و از تحت نظر بهزیستی زرین‌شهر خارج کردیم.

وی اعلام کرد: در بررسی به‌عمل‌آمده مشخص‌شده پدر این خانواده ۴۰ میلیون تومان بدهی دارد و ما در حد امکان و با توان خیران تلاش داریم کمک و حمایت مالی از این خانواده کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۴۰ خانواده چندقلوزایی تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند، ادامه داد: از این آمار دو خانواده، پنج‌قلو داشتند، ۱۱ خانواده، چهارقلو، ۳۳۷ خانواده سه‌قلو و یک هزار و ۲۹۰ خانواده، دوقلو دارند.

با پیگیری‌ها، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در حال رایزنی با بهزیستی استان و درصدد کمک به این خانواده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس