کد خبر 522047
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

با رشد ۶۷۵ واحدی در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص بورس به کانال ۶۳ هزار واحد صعود کرد.

به گزارش مشرق، شاخص کل قیمت بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 23 دی‌ماه 94 با افزایش 675 واحدی به عدد 63 هزار و 516 واحد دست یافت.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 49 واحدی عدد 10 هزار و 275 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 808 واحدی عدد 70 هزار و 743 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما درحالی با رشد 412 واحدی به رقم 43 هزار و 662 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با هزار و 833 واحد افزایش عدد 143 هزار و 482 واحد را برای خود ثبت کرد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس با رشد 9 واحدی به رقم 711 واحد دست یافت.

براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 116 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 96 واحد و بانک ملت با 73 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 22 واحد و پتروشیمی خارک و پتروشیمی شیراز هر یک تا 17 واحد، بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 316 میلیارد و 649 میلیون تومان بالغ شد که از این رقم مبلغ 278 میلیارد و 275 میلیون تومان در بازار نقدی بورس حاصل شده است.

بر همین اساس امروز بیش از یک میلیارد و 275 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 86 هزار و 697 نوبت میان خریداران و فروشندگان دادوستد شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گلوکوزان و سازه‌پویش از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آرتاویل‌تایر، صکوک سایتل، صکوک صخاور و اوراق مرابحه صمگا بازگشایی شدند.

امروز همچنین تعداد 155 میلیون سهم شرکت بیمه اتکایی امین برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس عرضه شد که به قیمت هر سهم 165 تومان کشف قیمت و به این ترتیب نسبت قیمت بر درآمدی 6.63 مرتبه‌ای را برای خود روی تابلوی معاملات درج کرد. به اعتقاد اغلب معامله‌گران بازار سهام شرکت‌های بیمه‌ای به‌دلیل افزایش ضریب خسارت و فنی خود و از سویی تحمیل هزینه‌ها و عوارض مختلف با پی بر ای بالایی مواجه هستند.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز در نماد معاملاتی شرکت‌ سرمایه‌گذاری غدیر شاهد کد به کد شدن 91 میلیون سهم به ارزش بیش از 18 میلیارد و 100 میلیون تومان بود. در نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس اما امروز بیش از 35 میلیون سهم به ارزش بیش از 18 میلیارد و 108 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده به کد شرکت‌های تابعه تهاتر شد.

امروز همچنین در نماد معاملاتی شرکت گسترش و تجارت ایرانیان بیش از 28 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 293 میلیون تومان از کد سهامدار حقوقی به کد سهامدار حقیقی، با تخفیف حدود 9 ریالی به ازای هر سهم واگذار شد.

در این سهم کوچک بازار پایه فرابورس خبرهایی مبنی بر ورود سامسونگ به بازار سرمایه ایران از طریق «تجار» در آینده‌ای نزدیک به گوش می‌رسد.

امروز در نماد معاملاتی بیمه دی نیز بیش از 24 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد و 739 میلیون تومان روی دامنه نوسان مثبت قیمتی از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

در نماد معاملاتی بیمه رازی اما 19.5 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون تومان میان کدهای تابعه شرکت تهاتر شد. در نماد معاملاتی ایران ترانسفو نیز بیش از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان، صنایع آذراب با 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 900 میلیون تومان، بانک ملت با 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامداران عمده خود با معاملات کد به کد همراه بودند.

به گزارش فارس، بورس تهران امروز نیز هم‌چنان شاهد تداوم تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام با گردش نقدینگی پارک‌شده در این بازار بود. بازاری که برای اطمینان از چشم‌انداز روشن خود بیش از هر چیز این روزها به پول تازه نیاز دارد.

بازار سهام درحالی به استقبال تعطیلات آخر هفته می‌رود که انتظار دارد در شامگاه جمعه پیش رو، اجرای رسمی توافق برجام با لغو تحریم‌های مالی و بانکی کشور را به نظاره بنشیند.

به نظر می‌رسد در شرایطی که قیمت جهانی نفت با کاهش شدیدی مواجه شده و از سویی کسری شدید بودجه کشور، حذف تحریم‌های مالی و بانکی کشور و دستیابی به درآمدهای بلوکه‌شده در آن سوی مرزها، می‌تواند اندکی به باز شدن راه تنفس اقتصاد فرورفته در رکود ایران، کمک کند.

بازار سهام امروز بازاری پر حجم و امیدوارکننده بود که اغلب معامله‌گران حقیقی آن گوش به زنگ برخی خبرهای سیاسی و اقتصادی کلان بودند تا پس از افزایش ضریب اطمینان خود برای حضور در بازار بتوانند تصمیمهای روشن‌تری در هفته پیش رو بگیرند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس