کد خبر 521955
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

سخنگوی وزارت کشور، با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات مجلس به صورت الکترونیک منتفی نشده است، گفت: بر اساس قانون وزارت کشور می‌تواند با هماهنگی شورای نگهبان انتخابات را الکترونیک برگزار کند.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری در مصاحبه با برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه ما برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک یک حکم کلی داریم و طبق تبصره ۷ ماده ۹ قانون انتخابات، برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی امکان‌پذیر است. چنانکه در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی نیز در ۱۴ حوزه با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان انتخابات دولت به صورت الکترونیک برگزار شد.

این مقام مسئول در وزارت کشور، تصریح کرد: آنچه که در روز گذشته در مجلس مطرح شد به منزله منتفی شدن برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نیست.

وی با اشاره به پیشنهادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد قانون انتخابات در روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس، ادامه داد: این پیشنهاد مطرح شد که با توجه به اینکه حکم کلی درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وجود دارد، آنچه که به عنوان موارد الحاقی از طرف کمیسیون شوراها در مورد این موضوع مطرح شده است، شأن تقنینی ندارد بلکه شأن آیین‌نامه‌ای دارد و شورای نگهبان و وزارت کشور با توافق یکدیگر می‌توانند انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنند.

امیری با بیان اینکه شورای نگهبان با اصل برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مخالفتی ندارد و آنها نیز به مانند دولت بر موضوع شفافیت انتخابات تأکید دارند، خاطرنشان کرد: نرم‌افزار لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی تهیه شده و در اختیار سه مرکز معتبر برای تست و آزمایش امنیتی قرار گرفته و به زودی به شورای نگهبان ارائه می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه سخت‌افزار برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نیز به تأیید شورای نگهبان رسیده است، گفت: باید در مورد حوزه‌هایی که انتخابات قرار است در آنها به صورت الکترونیکی برگزار شود، توافق شود.

امیری با بیان اینکه قانون اساسی به دولت اجازه می‌دهد که برای پیشبرد قوانین، آیین‌نامه‌های لازم را تصویب کند، تصریح کرد: ان‌شاءالله به زودی آیین‌نامه مربوط به این موضوع نیز تهیه شده و به دولت ارائه خواهد شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس