کد خبر 521507
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

بر اساس یک نظرسنجی مردم انگلیس نظر مساعدی بر ائتلاف کشورشان با عربستان ندارند و 37 درصد از انگلیسی‌ها این کشور را "غیردوست" می‌دانند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه ایندیپندنت، بر اساس یک نظرسنجی جدید مردم انگلیس، روسیه، چین و ترکیه را به نسبت عربستان همپیمانان نزدیکتری برای کشورشان می دانند و دیدگاه مساعدی درباره عربستان ندارند.

با وجود آن که سیاستمداران انگلیسی و دیپلمات‌های این کشور معمولا در قبال سوءاستفاده‌های حقوق بشری عربستان از جمله مساله اعدام‌های دسته‌جمعی اخیر این کشور شامل شیخ نمر سکوت اختیار می کنند اما مردم انگلیس کمتر از سیاستمدارانشان برای ائتلاف با عربستان تمایل دارند و 37 درصد از انگلیسی‌ها می‌گویند که عربستان یک کشور "غیردوست" است.

نظرسنجی مذکور که از جانب شرکت YouGov انجام شده از پاسخگویان انگلیسی تقاضا کرده 10 کشور را به لحاظ سابقه حقوق بشری‌شان رده بندی کرده و بگویند که آیا انگلیس باید همپیمان و یا دشمن آنها باشد.

در این نظرسنجی فرانسه و آلمان به لحاظ همپیمانی با انگلیس و برخورداری از سوابق حقوق بشری خوب در رده های بالا قرار گرفتند اما نکته قابل توجه این بود که عربستان در زمره کشورهایی که بدترین عملکرد را داشته اند قرار گرفت.

آمریکا به عنوان نزدیکترین همپیمان انگلیس انتخاب شد و 87 درصد از پاسخگویان اظهار کردند که انگلیس باید روابط دوستانه با آمریکا داشته باشد. فرانسه و آلمان در رده های دوم و سوم با رای 83 و 82 درصدی قرار داشتند.

آمریکا در حوزه حقوق بشر عملکرد بدتری داشت و 23 درصد از پاسخگویان گفتند این کشور باید تلاش بیشتری برای ارتقاء سوابق حقوق بشری خود انجام بدهد در حالی که در مقام مقایسه 10 درصد از آلمان انتقاد کرده و تنها 5 درصد فرانسه را محکوم کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 0
    احمق تر از این سعودی ها خودشون هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس