کد خبر 52128
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۱

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، با اشاره به تجربه 32 ساله جريان‌هاي انحرافي، معاند و منافق براي نفوذ در ساختار نظام، 16 ويژگي‌ مشترك اين جريان‌ها را برشمرد.

به گزارش مشرق، مجتبي شاكري، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با فارس در خصوص اقدامات جريان انحرافي، اظهار داشت: تجربه 32 ساله انقلاب اسلامي در مقابله با جريان‌هاي معاند، منافق و منحرف نشان مي‌دهد كه طيف جريان‌هاي مقابل گفتمان انقلاب اسلامي براي رخنه در ساختار سياسي نظام اسلامي با شدت و ضعف از شيوه‌هاي مشتركي بهره مي‌برند تا بتوانند در دوره مشخصي از زمان براندازي نظام را محقق كنند.

وي با بيان اينكه اين تلاش‌ها داراي ابعاد نظري و عملي است، گفت: برخي جريان‌ها و احزاب توانستند محورهاي بيشتري را به تحقق برسانند و برخي نيز با اجراي چند محور دچار فروپاشي و تسليم در مقابل مردم شدند.

عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي تصريح كرد: فتنه‌هاي جريان‌هاي ملي‌‌گرا، ماركسيست، ليبرال، منافق و متحجر و گرد آمدن يكپارچه آنها در فتنه 88 و فتنه‌هاي پيش‌رو نماد ويژگي‌هاي مشترك اين جريانات در مقابله با گفتمان انقلاب اسلامي است.

وي در ادامه ويژگي‌هاي مشترك جريان‌هاي منافق و انحرافي براي نفوذ و سلطه در ساختار نظام جمهوري اسلامي ايران را به شرح زير بيان داشت:

1- بيرون بردن پديده حق و تكليف خارج از دايره اسلام ناب و نظام ولايت فقيه و تفسير ديگر گونه از امور مهمي چون حجت شرعي، امر به معروف و نهي از منكر و تولي و تبري

2- جلب حمايت دشمن (آمريكا و صهيونيسم) و ارتباط سازماندهي شده با دستگاه‌هاي اطلاعاتي آنان

3- همگرائي با طيف‌هاي مختلف و ائتلاف براي مقابله با نظام، قانون اساسي و ولايت فقيه

4- حذف و يا استحاله واژه‌هيا كليدي گفتمان انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي، استكبارستيزي، مبارزه با صهيونيزم، پيشرفت و عدالت و مردم‌سالاري ديني.

5- انتقال حوزه ارزيابي گفتمان انقلاب اسلامي به خارج از حوزه نظام و واگذاري آن به داوري‌هاي بين‌المللي.

6- تسلط بر پنج رسانه براي انتقال پيام و تكميل جنگ نرم، رسانه‌ ملي، ماهواره، فضاي مجازي، خبرگزاري‌ها، نشريات داخلي و سينما.

7- طراحي رويارويي خشونت‌آميز لايه‌هاي اجتماعي با حاكميت با پروژه‌هايي چون نافرماني مدني و حتي ترور فيزيكي به جاي گفتگوي مسالمت‌آميز.

8- تسلط بر چهار وزارتخانه خارجه، كشور، دفاع و اطلاعات.

9- طيف بي‌اعتنايي با شكستن قانون در حوزه اسناد بالادستي، قوانين مجلس، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام، مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي.

10- ساختارمند كردن قومي حزبي دولتي و بين‌المللي در امر رانت‌خواري و مفاسد اقتصادي.

11- اشاعه اباحي‌گري سكولاريسم فمنيسم و بي‌بندرباري براي كسب مقبوليت و جلب آرا در انتخابات.

13- برقراري ارتباط خارج از عرف با شخصيت‌ها و سازمان‌هاي به اصطلاح خصوصي

14- انفعال در مقابل تحريم و تهديدات غرب و تلاش در مقبول واقع شدن داوري و ارزيابي سازمان‌هاي بين‌المللي.

15- دامن زدن به حاكميت دوگانه براي شكستن جايگاه رهبري و برنامه‌ريزي براي ايجاد فاصله بين مردم و رهبري.

16- پنهان كردن راهبرد و رفتار سكولار خود (انسان، حقيقت، حكومت، هستي، بايدها و نبايدها) در پس نمادها و نمودهاي ديني و نگاه ابزاري به دين.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس