نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ تعداد آمریکایی‌هایی که خود را دموکرات می‌دانند به ۲۹ درصد کاهش یافته و تعداد جمهوریخواهان هم ۲۶ درصد است.

به گزارش مشرق، در حالی که مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تشدید شده، نتیجه یک نظرسنجی از کاهش میزان افرادی که خود را دموکرات می‌دانند، حکایت دارد.

نتیجه نظرسنجی موسسه گالوپ در سال 2015 نشان می‌دهد میزان افرادی که خود را دموکرات معرفی کرده‌اند، به پایین ترین سطح خود در 65 سال اخیر رسیده است.

به گزارش «پولیتیکو»، بر اساس این نظرسنجی، تعداد افرادی که دموکرات معرفی کردند به 29 درصد کاهش یافته و تعداد جمهوریخواهان هم 26 درصد شده است. میزان دموکرات‌ها در نظرسنجی سال 2014، 30 درصد بود.

بر اساس این نظرسنجی تعداد آمریکایی‌هایی که در سال 2015 خود را «مستقل» معرفی کرده و نامیدند 42 درصد بوده که این رقم به نسبت سال قبل از آن یک درصد نزول را نشان می‌دهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوامبر سال 2016 برگزار می‌شود. با این حال رقابت‌های درون حزبی از ماه‌ها قبل آغاز شده و قرار است اولین انتخابات درون حزبی ماه آینده میلادی در ایالت آیوا برگزار شود. بر اساس نظرسنجی‌ها، در میان دموکرات‌ها «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا پیشتاز است و در بین جمهوری‌خواهان نیز «دونالد ترامپ» میلیاردر آمریکایی با فاصله از رقبای نامدار خود پیش است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس