کد خبر 520867
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

"سرمربی تیم ملی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی هر هفته‌ پیشرفت فیزیوتراپی و آمادگی سلیمی را می‌بیند تا 40 روز دیگر تمریناتی را برای این و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ طراحی می‌کند."

به گزارش مشرق، داود باقری با بیان مطلب فوق درباره روند درمان بهداد سلیمی، اظهار کرد: جلسه‌ای که با حضور جراح، فیزیوتراپ و سرمربی تیم ملی تشکیل شد خیلی خوب بود و هدف این بود که به یک زبان مشترک برسیم و نقطه‌ای را مشخص کنیم تا بهداد سالم و قوی به مسابقات برسد.

او ادامه داد: هر سه گروه نظرات خاص خود را داشتند و دارند. در آن جلسه مشخص شد فیزیوتراپ از تاریخی که جلسه تشکیل شود تا 45 روز دیگر می‌تواند اظهار نظر قطعی کند که‌ آیا برنامه‌ها طبق پروتکل فیزیوتراپی جهانی جلوتر رفته است یا خیر که البته تا الان کار خوب پیش رفته است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: خود بهداد هم انگیزه دارد. در کنار آن تیم پزشکی نیز خیلی خوب کار می‌کند. وضعیت روحی و وزن بهداد کنترل می‌شود و تمرینات بالاتنه نیز به خوبی جلو می‌رود. جراح نیز اعلام کرد مراقبت‌های خود را دارد. هر دو هفته‌ یک بار سلیمی را معاینه می‌کند تا ببیند با حرکاتی که فیزیوتراپ تنظیم می‌کند بافت دچار آسیب دیدگی نشده باشد. در حال‌ حاضر نیز این کار انجام شده و پس از فیزیوتراپی دکتر کیهانی او را معاینه می‌کند تا اگر مثلا نیاز باشد دارویی تجویز کند.

باقری در مورد برنامه‌های توکلی برای آغاز تمرینات سلیمی نیز، بیا‌ن‌ کرد: سرمربی تیم می‌گفت خیلی خوب است که بعد از گذشت سه ماه از عمل مقداری از تمرینات را شروع کند. قرار شده هر هفته‌ توکلی وضعیت فیزیوتراپی سلیمی را ببیند، زیرا قسمتی از تمرینات او مربوط به بدنسازی است که روی عضلات فشار می آورد. او با دیدن پیشرفت فیزیوتراپی و آمادگی بهداد، تمریناتی را از 40 روز دیگر طراحی می‌کند و متوجه می‌شود چه تمریناتی را شروع کند تا به رباط او فشار نیاورد. همچنین پس از شش ماه نیز مشخص می‌شود سلیمی به چند درصد از تمرینات مدنظر سرمربی رسیده است.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون افزود: بدنساز نیز در این هفته‌ کم کم تمرینات را شروع می‌کند تا اگر احیانا عضلات ضعیفی وجود دارد، تقویت شود. سلیمی در حین انجام فیزیوتراپی باید در اردوهای تیم ‌ملی حاضر شود و بعضی حرکات و تکنیک‌ها را در ذهنش تمرین کند. در واقع او باید تمرینات را در ذهن مرور کند تا عقب نیفتد.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون در مورد دیگر موضوعاتی که در جلسه مطرح شد، گفت: با وجود این که ما به بهداد می‌رسیم نباید او از زمختی رشته و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی دور شود. در واقع رسیدگی‌ها نباید روحیه او را به سمت تنبل شدن ببرد. و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ با آهن سر و کار دارد و توجهات زیاد باعث نشود درگیری با وزنه در ذهنش کمرنگ شود. ضمن توجه به او و حمایت‌های روحی و روانی و این که به زندگی روزمره‌اش برسد، باید در ‌عین ‌حال روحیه جنگندگی‌اش نیز حفظ شود. او باید با وزنه درگیر شود و این کارها همان آماده سازی توانبخشی حر‌فه‌ای است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: ما تمام ملاحظات را در نظر می گیریم تا هیچ چیزی را از دست نداده باشیم. البته کار سختی است، اما بهداد ورزشکار حر‌فه‌ای است و این مسائل را درک می‌کند. او نیاز به آموزش ندارد،‌ بلکه بر‌نامه‌ریزی می‌خواهد.

باقری در پاسخ به این پرسش که سلیمی به طور قطع در جام فجر(خرداد ماه) وزنه می‌زند؟ گفت: یکی از برنامه‌ها همین است که او در دومین گزینشی المپیک خود شرکت کند. امیدواریم شرکت کند و فکر می‌کنم هیچ مشکلی نباشد.

باقری درباره پیگیری بازگشت سعید علی حسینی به و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی نیز گفت: باید یک نامه پیگیری بزنیم و تاماش آیان هم که به ایران آمد با او صحبت کنیم. ما خوش بین هستیم که سعید علی حسینی برگردد.

او در پاسخ به این سوال که سعید محمدپور به آلمان اعزام می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: جواب نامه به وزیر برای حمایت مالی هنوز نیامده است. وزیر باید دستور بدهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس