کد خبر 520841
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

رئیس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال نسبت به حکم انضباطی که از سوی کمیته اخلاق فیفا برای او در نظر گرفته شده است، اعتراض خواهد کرد.

به گزارش مشرق، وکیل سپ بلاتر اعلام کرد که این مرد سوئیسی به محرومیت هشت ساله‌ای که از سوی کمیته اخلاق فیفا برای او در نظر گرفته شده است، اعتراض خواهد کرد و به این ترتیب راهی را در پیش می‌گیرد که میشل پلاتینی، رئیس فرانسوی پیشین یوفا برای تبرئه کردن خود از اتهامات وارد شده به او، در آن قدم گذاشته است.

ریچارد کولن در ایمیلی برای خبرگزاری فرانسه، نوشته است: «ما نسبت به حکم اعلام شده اعتراض خواهیم کرد».

کمیته اخلاق فیفا روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که دلایل کافی برای تحمیل محرومیت به بلاتر و پلاتینی دارد و اینکه هر دوی آنها در صورت تمایل می‌توانند فرجام‌خواهی کنند.

پیش از این وکیل پلاتینی که او نیز هشت سال از تمام فعالیت‌های مربوط با فوتبال محروم شده است، اعلام کرده بود این مرد فرانسوی به حکم خود اعتراض خواهد کرد.

در ماه دسامبر سال 2015، کمیته اخلاق فیفا اعلام کرد واریز دو میلیون یورو از سوی فیفا به حساب میشل پلاتینی در سال 2011 بابت حق‌الزحمه کاری که رئیس پیشین یوفا در سال‌های 1998 تا 2002 برای فیفا انجام داده، غیرقانونی بوده است و به این ترتیب او و بلاتر به فساد اداری در فیفا متهم شدند. از این رو بلاتر که از سال 1998 رئیس فیفا بوده است و پلاتینی هر دو علاوه بر هشت سال محرومیت به ترتیب به پرداخت 50 و 80 هزار فرانک سوئیس جریمه نقدی محکوم شدند.

وکیل پلاتینی روز شنبه اعلام کرد که موکل 60 ساله‌اش دلایل محرومیت خود را دریافت است، اما بعد از خواندن و تحلیل آنها به این نتیجه رسیده است که باید فرجام خواهی کند.

بلاتر و پلاتینی برای لغو یا کاهش مجازات‌های خود در قدم اول باید به کمیته استیناف اعتراض کنند و در صورتی که از این نهاد به هدف خود نرسند پرونده‌شان را به دادگاه عالی ورزشی (CAS) ارجاع می‌دهند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس