کد خبر 520674
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۸

تخلیه صدها غیرنظامی از الرمادی، دستگیری ۱۲ تروریست داعش و هلاکت ۱۲ نفر دیگر از جمله مهمترین تحولات امنیتی عراق است.

به گزارش مشرق و به نقل از شبکه سومریه، نیروهای امنیتی عراق ۶۳۵ غیرنظامی را از الرمادی تخلیه نموده و به اردوگاه الحبانیه منتقل نمودند. ۱۲ تن از عناصر تروریست داعش که قصد داشتند با این خانواده ها فرار کنند نیز دستگیر شدند.

«سامی کاظم العارضی» فرمانده عملیات ویژه سوم نیروهای مبارزه با تروریسم گفت: یگانی از نیروهای مبارزه با تروریسم و پلیس الانبار ۶۳۵ نفر را که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند از الرمادی تخلیه نموده و به اردوگاه الحبانیه در شهر الخالدیه منتقل کردند. نیروهای امنیتی امکانات خدماتی و درمانی را برای این عده فراهم نمودند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش این خانواده ها را در مناطق الصوفیه و السجاریه در شرق الرمادی محاصره کرده بود که توانستند از چنگ تروریست ها فرار کرده و به نیروهای امنیتی پناه آورند. نیروهای امنیتی همچنین ۱۲ تن از عناصر داعش را که قصد داشتند با این خانواده ها فرار کنند، دستگیر کردند.

هلاکت ۱۲ تروریست داعش در منطقه بروانه

«نعیم الکعود» شیخ عشیره البونمر در استان الانبار از هلاکت ۱۲ عنصر داعش در جریان عملیات نیروهای امنیتی و عشایر در شمال غربی منطقه بروانه خبر داد.

الکعود گفت: نیروهای امنیتی و عشایر عملیات امنیتی گسترده ای را در شمال غربی منطقه بروانه از توابع حدیثه (۱۶۰ کیلومتری غرب الرمادی) به اجرا گذاشتند. این نیروها در شمال غربی منطقه بروانه با عناصر داعش درگیر شدند که در پی آن ۱۲ داعشی به هلاکت رسیده و سلاح های آنها ضبط گردید.

هلاکت ۳ تروریست انتحاری و انفجار ۶۴ بسته انفجاری

۳ تروریست انتحاری در منطقه حصیبه در شرق الرمادی به دست نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.

همچنین ۶۴ بسته انفجاری که توسط تروریست های داعش در منطقه البوفراج در شمال الرمادی کارگذاشته شده بود توسط نیروهای امنیتی عراق منفجر گردید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس