کد خبر 519997
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران برای منحرف کردن افکارعمومی مدعی شد که ایران نقش منفی در یمن و سوریه ایفا می‌کند در حالی که سعودی خواهان حل سیاسی این دو بحران است.

به گزارش مشرق، عربستان در ادامه تلاش برای وادار کردن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراهی با سیاست‌های تنش‌آمیز و خصمانه رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران، نشست فوق العاده اعضای این شورا را در ریاض برگزار کرد.

عادل  الجبیر در این نشست به جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و در حالی که رژیم آل سعود از پنج سال پیش در سوریه از طریق ده‌ها هزار تروریست مزدور خود تا کنون ده‌ها هزار شهروند سوری بیگناه را قتل عام کرده و در یمن هم از 9 ماه پیش جنگ ویرانگری به راه انداخته و هزاران یمنی بیگناه را به کام مرگ کشانده، مدعی شد که ایران نقش منفی در یمن و سوریه ایفا می‌کند.

وی ادعا کرد عربستان از حل سیاسی بحران یمن و بحران سوریه حمایت می‌کند.

وی همچنین مدعی شد ایران از طرح‌های طایفهای برای متفرق کردن ملت‌های منطقه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعاهای خود گفت ما بر اساس مصوبات ژنو برای حل بحران سوریه تلاش خواهیم کرد.

اسکای نیوز عربی گزارش داد در بیانیه پایانی وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری، شرکت کنندگان به طور کامل  از عربستان سعودی حمایت کردند.

شرکت کنندگان در نشست ریاض مخالفت خود را با آنچه دخالت ایران در  امور کشورهای عضو شورا اعلام شده، مورد تاکید قرار داده اند.

البته عمان نشان داده هرگز موافق سیاست‌های آل سعود در منطقه نیست و همواره نقش مثبت و بی‌طرفانه‌ای را در راستای حل مشکلات منطقه در همسویی با جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند و شرکت احتمالی نماینده عمان در نشست‌های شورای همکاری نشانه تایید سیاست‌های ویرانگر و ماجراجویانه آل سعود و چند رژیم مرتجع عرب نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • شهرام ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    مشرق جان مواظب باش چون اگه زیاد خبرهای عربستان را منتشر کنی ممکنه خیلیها از خنده جانشان را از دست بدهند.
  • پسر ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    فقط فقط پاسخ قاطع و کوبنده حاضرم نیستیم با سعودیهای وهابی نحس نجس وحشی رابطه داشته باشیم
  • محمد طاها ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    حلال واری مقام سگ از این بی همه چیزها بیشتر است ؟ وهابی های نجس
  • عباس 133 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    باید به این الجبیر زنانه گفت به سر بابایش شیطان سلمان، حامی صلح در یمن هستند از تجاوز و بمباران 10 ماهه و شبانه روزی شما بر علیه یمن معلومه که شما سینه چاکان صلح در یمن هستید. ما به خاندان نجس، کافر و خوک صفت حاکم بر عربستان میگوییم این خاندان جنایتکار و کافر آل سعود است که در کشورهای مسلمان دخالت و با حمله به مردم مسلمان بحرین و یمن جنایات بیشماری را مرتکب شده و همچنین با حمایت مالی و لجستگی به تکفیریهای وهابی و تروریست در عراق و سوریه این دو کشور را به ویرانه ای تبدیل کرده است. این الجبیر مثل زن هرزه ابوسفیان صحبت میکند البته باید مثل او حرف بزند چون او مثل زن ابوسفیان لعنة الله است.
  • sadegh ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    حالا ایران مقتدر حمایت هم بکنه مال این حرف ها نیستی سعودی که دخالت کنه
  • ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    امام قدس سره فرمودند : اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب نشینی کنید او جزئت پیدا کرده و ده قدم جلو خواهد آمد ولی اگر یک قدم جلوی او را بگیرید او ده قدم عقب نشینی خواهد . حالا شما ببنید این گفتار امام در زمان ما چگونه عملا تفسیر شد . به دو نوجوان تجاوز کردند لبخند زدیم حجاجمان را بشهادت رساندند با پس گرفتند پیکرهای پاکشان تشکر کردیم و حالا یکی از رهبران شیعه را به شهادت رساندند با شگردی سفیر کشورمان را اخراج کردند کلی اظهار تاسف و تمنا نه تنها نتیجه نداد که طرف را پر رو تر هم کرد . اگر دولت تدبیر همچنان به لبخندهای جناب ظریف اکتفا کند خدا می داند این تازیها برای فردایمان چه کستاخی جدیدی را ارائه خواهند کرد؟
  • نظری ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    ای کاش مسولین مملکت. پاسخ دندان شکنی در حد این حرامزاده عربی بهشان بدهند. این در شان ایران نیست که در مقابل. فطر و بهرین وگوهویت. چیپوتی. عنطرستان این طور سکوت کند.
  • ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    باسیاست لبخندنمیشه جلوی عربها ایستاد.بایدیه مقدارقاطع تربود.ترکیه یه هواپیمای روسیه روترکوندببین چه بلایی سرشون اوردنداماعربستان 500 حاجی روکشت تازه مامیخوایم خسارت سفارت اوناروبدیم که اوتم معلوم نیست که خودمون آتیش زدیم یاکاراونابوده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس