کد خبر 519801
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

چاپ قرآن با ترجمه مرحوم «مهدی الهی‌قمشه‌ای» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع شد.

 به گزارش مشرق، چاپ قرآن با ترجمه مرحوم «مهدی الهی‌قمشه‌ای» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع شد.

سال گذشته ترجمه قرآن مرحوم «مهدی الهی قمشه‌ای» در صدر ترجمه‌های قرآن چاپ شده بود اما در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر ممنوعیت چاپ و نشر ترجمه قرآن این مترجم منعکس شده است.

چاپ قرآن کریم با ترجمه «الهی‌ قمشه‌ای» ممنوع شد

یکی از دلایل مطرح شده برای ممنوعیت چاپ و نشر ترجمه قرآن «مهدی الهی‌قمشه‌ای» داشتن غلط و اشکالات فنی در محتوا بوده است اما بسیاری از فعالان قرآی کشور معتقدند که ترجمه الهی‌قمشه‌ای یکی از ترجمه‌های روان و پرطرفدار است و نمی‌توان به این آسانی مشکلی فنی از آن گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محسن ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    با توجه به رواج بسیار گستردۀ این ترجمه، لازمه ارشاد دلیل ممنوعیت رو اعلان کنه تا همه بدونن و از حدس و گمانها هم جلوگیری بشه.
  • وحید ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 1
    همه ی شیعیان عزیز به این نکته توجه کنند مثلا من تو این ترجمه دیده ام که آیه ی ولایت انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکوه و هم راکعون رو که به ولایت حضرت علی (ع) تصریح می کند که در این ترجمه ولی را به معنی یاور ترجمه کرده بود... این خیلی جای تامل دارد. لطفا مشرق این نظر رو دنبال کن این خیلی مهمه چون ممکن تو آیات دیگه ای که مربوط به اهل بیته مثل آیه ی تطهیر نیز این جوری باشد. مشرق جان لطفا این مساله رو بررسی کن. لطفا...
  • 0246 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 1
    احتراما ترجمه استاد قمشه ای تا سالیان طولانی بعلت دردسترس نبودن سایر ترجمه ها مطرح بود لیکن متاسفانه این ترجمه بیشتر به تفسیر به رای شباهت دارد تا معنی آیات قران ولی پیشنهاد میکنم ترجمه های بسیار خوب و عالی از آیت ا... مکارم شیرازی و همچنین آقای کاظم پورجوادی را حتما ببینید مطمئنا نظرتان عوض خواهد شد.التماس دعا
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    کاملا درسته این ترجمه اشکالات عمده دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس