رئیس جمعیت هلال احمر ایران باتوجه به اعلام قطع رابطه سومالی باکشورما از کمک‌های مردمی ایران به مردم سومالی که در کشور کنیا پناهنده شدند خبر داد.

به گزارش مشرق، در پی اختلافات بین ایران و عربستان در پی اعدام شیخ نمر و حمایت برخی از کشورهایی مانند بحرین، جیبوتی، قطر، امارات و سودان و فراکنی‌های عربستان در اقدامی جدید کشور سومالی نیز؛ قطع رابطه باکشورمان را اعلام کرده است.

در این رابطه و با توجه به کمک‌های مردمی ایران به نیازمندان سومالی که چندین سال است ادامه دارد سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان درباره سرنوشت ادامه این کمک‌ها براساس پروژه بین‌المللی ایران با همکاری فدراسیون صلیب سرخ جهانی گفت: این قرارداد چهارجانبه بین فدراسیون صلیب سرخ جهانی و صلیب سرخ کنیا و هلال احمر ایران و سومالی است و توسط فدراسیون صلیب سرخ جهانی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه مبلغ اندکی از این کمک‌ها به فدراسیون صلیب سرخ جهانی پرداخته شده است و همچنین نیمی از خانواده‌های سومالی پناهندگان مقیم در کنیا هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: بنابراین بعید است قطع رابطه سومالی با ایران تاثیری روی این پروژه بین‌المللی و کمک به نیازمندان سومالی داشته باشد. 

ضیایی خاطرنشان کرد: ضمنا پول مستقیم پرداخت نمی‌شود بلکه به صورت پروژه‌های توانمند‌سازی عملیاتی می‌شود تا بتوان این نیازمندان از گرسنگی طولانی مدت نجات یابند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مسعود ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    به همون خدایی که می پرستید، چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است. بخدا این جماعت چه نیازمندشون چه پولدارشون، به شیعه و ملت ایران هیچ وفایی ندارند.لااقل به نیازمندهای سوریه کمک کنید که از دوران جنگ تحمیلی تا امروز به ملت و کشور ایران وفادار بودند. یادتان رفته در جنگ تحمیلی، همه این کشورها عربی مخصوصا سودان و سومالی، سربازاشون را برای کمک به صدام ملعون اعزام کرده بودند. اما در همان زمان، تنها کشور عربی که ملت و دولتش از ایران حمایت کردند و از هیچ کمکی دریغ نکردند، سوریه بود.
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    افکار عمومی مردم رو به دست بگیرید با این اقدامات انسان دوستانه تا خودشون سیاست مداران بی خرد رو ادب کنند
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ادم یاد داستان امام حسن و مرد شامی هتاک میوفته چه کنیم شیعه هستیم باید کمک کرد حتی اگر بی احترامی بشه
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    سومالى با هركى رابطه برقرار كرده از همون كمك بلند مدت دريافت كنه. من به عنوان يك نفر از اين ملت كه حقى در بيت المال داره، راضى نيستم حقم رو خرج اين نمك نشناس ها بشه.
  • غلام شیش لول بند ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    یه مجلس هم برای این ها بساززید تا قدرت داشته باشن رابطه شونو با ما قطع کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس