ویژه برنامه «در همین حوالی» به یاد شهدای عملیات‌های کربلای 4 و 5 در جوار گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ویژه برنامه «در همین حوالی» به مناسبت سالگرد عملیات‌های کربلای 4 و 5 و به یاد شهدای این دو عملیات عصر امروز با حضور آحاد مردم و خانواده‌ شهیدان در جوار گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد.

محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: عملیات کربلای 5 در 19 دی ماه سال 1365 آغاز شد و 70 روز به طول انجامید.

وی بیان داشت: در زمانی که جبهه‌های ایران و عراق ساکت و آرام بودند و هیچ تحرکی در میان آنها مشاهده نمی‌شد، عملیات کربلای 5 آغاز شد و دشمن با صراحت عنوان کرد این عملیات برای آنها بسیار سنگین بوده است.

حسنی‌سعدی عنوان کرد: به گفته صریح دشمن بعثی 60 تا 70 هواپیمای جنگی آنها در عملیات کربلای 5 از دست رفته و نامه صدام حسین به امیر کویت عنوان کرده که کشته‌های زیادی داده‌اند.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: ایران در عملیات کربلای 5 ثروت‌های عظیم و عزیزی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و بعد از این عملیات بود که دشمنان ما و دوستان صدام قطعنامه 598 را تنظیم کردند که ایران را باور داشته باشند.

وی یاد شهدای غواص کربلای 4 را گرامی داشت و به روح بلند شهیدان زنگی‌آبادی، شیخ‌شعاعی، عابدینی، زندی و دیگر شهدای عملیات‌های کربلای 4 و 5 درود فرستاد.

حجت‌الاسلام محمد رضایی از رزمنده‌های هشت سال دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: برگزاری چنین مراسمی تنها برای رفع نیاز خودمان است تا با گرامیداشت و یاد شهدای بزرگوار، آرامش پیدا کنیم.

وی بیان داشت: اگر روزی شهدا را فراموش کنیم، آن روز، روز غرق شدن و بیچارگی ماست، تمام عالم فناپذیر است و تنها عمل در راه خدا باقی می‌ماند.

رضایی افزود: به فرموده قرآن کریم، شهدا ماندگارند و کسانی که راه آنها را ادامه نداده و فراموش کردند، نابود می‌شوند، معامله‌ای که شهدا با خداوند انجام دادند، آنها را برای همیشه جاودان ساخته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس