کد خبر 51924
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۲

انتشار خبر توقیف هفته‌نامه 9 دی که از آن به عنوان رسانه مکتوب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یاد می‌شود، به بهانه مواردی سطحی و تعجب آور که از سوی هیات نظارت به عنوان دلیل توقیف مطرح شده است، از ابعاد جدید ائتلاف نانوشته جریان نفوذی در دولت با جریان خواص مردود برای حذف رویکردهای انقلابی در صحنه سیاسی و رسانه‌ای پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از رجانیوز، صبح امروز خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه امروز هیات نظارت بر مطبوعات از تصمیم این هیات مبنی بر توقیف هفته نامه 9 دی خبر داد. این خبر بهانه هیات نظارت بر مطبوعات برای توقیف هفته نامه 9 دی را انتشار مطالب اقتصادی با وجود عدم درج این موضوع در مجوز نشریه، تغییر صاحب امتیاز و همچنین انتشار یک کاریکاتور از سیدمحمد خاتمی عنوان کرده است.

 اما طرح توقیف نشریه 9 دی به اتهام انتشار مطالب اقتصادی آنزمان در دستور کار هیات نظارت بر مطبوعات قرار گرفت که این نشریه علاوه بر افشاگری و حمله جدی به جریان نفوذی در دولت، اقدام به انتشار پرونده‌ای پیرامون خواص مردود در فتنه نیز نموده و تهدید به افشای اسامی خواص مردود کرد.

 در همین حال حمید رسایی مدیر مسئول این نشریه در روزهای گذشته در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به 4 جریان موجود در فضای کشور ی درباره نحوه آرایش سیاسی و رقابت بین چهار طیف حاضر در انتخابات آتی از نظر خود تصریح كرد: "غیر از جریان فتنه كه دیگر رمقی ندارد، رقابت اصلی بین سه طیف دیگر خواهد بود. حتی اگر اصولگرایان به توافق هم برسند، البته تلاش می‌شود اینگونه القا شود در انتخابات آتی رقابت اصلی بین جریان خواص مردود و جریان انحرافی است. اما هر دو جریان نگران دسته چهارم هستند و قطعا بازی به شكلی كه برخی از این آقایان طراحی كرده‌اند، باقی نمی‌ماند و در آینده نزدیك این بازی به دلیل آنكه آقایان در زمان فتنه عملكرد مناسبی از خود نشان ندادند و جامعه و بدنه جریان اصولگرایی آنها را قبول ندارد، به هم می‌خورد."وی در بخشی از مصاحبه خود نیز به بیان شباهت‌های جریان خواص مردود و جریان نفوذی در دولت پرداخته بود.

ترکیب جدید هیات نظارت بر مطبوعات و آغاز بهانه گیری برای جریان انقلابی

 اما این تصمیم که با تعجب اهالی رسانه همراه بوده است در حالی از سوی هیات نظارت بر مطبوعات اتخاذ شد که در جریان انتخاب اعضای جدید هیات نظارت بر مطبوعات يك جریان خاص که تلاش گسترده‌ای را برای حضور در این هیات بکار بست که سرانجام نیز موفق شد سه نفر از اعضای هفت نفره هیات نظارت بر مطبوعات را از آن خود کند. به نحوی که حسین انتظامی مشاور ارشد رسانه‌ای لاریجانی و از گردانندگان روزنامه خبر و سایت خبرآنلاین به عنوان نماینده مدیران مسئول و همچنین علی مطهری به عنوان نماینده مجلس و همچنین حجت الاسلام جمشیدی به عنوان نماینده حوزه علمیه قم به این هیات راه یافتند.

این در حالی است که حجت الاسلام جمشیدی که همزمان مسئول دفتر رئیس جامعه مدرسین و مسئول دفترسیاسی این تشکل روحانی بود به تازگی از این مسئولیت‌ها برکنار شده و جای خود را به حجج اسلام سقایی بی ریا و کعبی سپرده بود. وزیر ارشاد و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و همچنین نماینده قوه قضاییه به عنوان جناح دیگر موجود در هیات نظارت بر مطبوعات شناخته می‌شوند.
 

 ماجرای اشتباه گرفتن کاریکاتور حیدری با نیک آهنگ کوثر

 در همین شرایط برخی رسانه‌های نزدیک به این جریان نیز تلاش کردند با پروپاگاندای گسترده‌ علت توقیف نشریه 9 دی را انتشار کاریکاتوری بسیار موهن! نسبت به روحانیت در این نشریه توصیف کرده تا بدینوسیله مقاصد سیاسی نهفته در پشت این تصمیم را پنهان کنند.

اما گردانندگان سایت مذکور درشرایطی بدون رویت هفته نامه 9 دی کاریکاتور نیک آهنگ کوثر از سید محمد خاتمی را کاریکاتور منتشر شده در این هفته نامه پنداشتند،  که کاریکاتور مذکور، کاریکاتور هادی حیدری از سید محمد خاتمی است که بارها در نشریات اصلاح طلب و اصولگرا از جمله روزنامه شرق و ویژه نامه روزنامه ایران در سال 87 به مناسبت سوم تیر منتشر شده بود. گفتنی است حیدری از کاریکاتوریست‌های همکار با محمد قوچانی بوده و این کاریکاتور هدیه وی به سیدمحمد خاتمی است.

به نظر می‌رسد هیجان و عجله جریان خواص مردود در فتنه و همکاری با جریان نفوذی برای حذف یک نشریه ارزشی از صحنه مطبوعات با بهانه‌های مضحک این بار به دلیل عجله بیش از اندازه با شکست مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایمان زنگنه ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 0
    به کوری چشم ضدانقلاب داخلی و خارجی حمید رسایی با رای بالاتر از دوره ی قبل انتخاب خواهد شد توسط مردم تا خاری باشد در چشم نفاق/با سینه هایی که اکنده از نفرت از ضدانقلاب شده و عشق و اطاعت از ولایت در انتخابات مجلس شرکت میکنیم تا یکباره دیگه پوزه ی نفاق را به صخره ی مستحکم انقلاب اسلامی بکوبیم/فأن حزب الله هم الغالبون
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    شما دیگه چرا؟!
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    بهانه تعطیلی مضحک نبود ، سایت شما و نشریه 9 دی مضحک ترین سایت و نشریه در تاریخ ایران است.
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    1 0
    بالاخره لاریجانی بارها نشان داده که تحمل کوچکتیرین انتقاد را ندارد. خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد که هرچه خواستند و می خواهند در مورد او گفتند و با واکنشی مواجه نشدند روزی نیست که روزنامه های اصلاح طلبان در مورد دولت نقدی غیر واقعی نداشته باشند که اگر این کار را با لاریجانی ها انجام دهند مطمئن باشید که در روزنامه را گل می گیرند.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    نشریه 9دی متاسفانه شکاف موجود بین اصولگراها رو زیاد می کنه به نظر می رسه که بین جناح زاکانی/نادران/توکلی و جناح حسینیان/رسایی، جناح دومی که در نشریه 9 دی نقش مهم تری داره تندتر و اختلاف بین اصولگراها رو زیادتر می کنند با وجود این که هر دو دسته هم با جناح لاریجانی/مطهری میونه خوبی ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس