میلاد زنیدپور می‌گوید: در عراق به جز موصل كه هنوز گرفتار داعش مي‌باشد، امنيت خوبي برقرار است. شايد باورتان نشود اما من طي رقابت‌هاي ليگ هنوز يك‌مرتبه هم سفر زميني نداشته‌ام.

میلاد زنیدپورگروه ورزشی مشرق - میلاد زنیدپور هافبک سابق تیم ملی ایران در اربیل عراق توپ می زند تا تنها لژیونر فوتبال ایران در لیگ برتر این کشور باشد. هافبك ريزنقشي كه در ليگ نهم با راه‌آهن چشم‌ها را خيره كرده بود، اين روزها در اربيل عراق دنبال اثبات مجدد توانايي‌هايش است.

 زدن سه گل و ارسال هفت پاس طلايي طي 11هفته از ميلاد زنيدپور يك چهره خاص در ليگ‌برتر عراق ساخته و همین بهانه ای شد تا خبرنگار مشرق با ملي‌پوش سابق فوتبال ايران به گفتگو بنشیند:

*چه شد كه سر از فوتبال عراق درآوردي؟
به واسطه دو دوست قديمي در فوتبال عراق، دو ملي‌پوش سابق اين كشور صالح صديق و حوار ملامحمد.

*چه شناختي از فوتبال‌شان داشتي؟
از فوتبال باشگاهي‌ عراق شناخت چنداني نداشتم. ابتدا قضيه را جدي نگرفتم اما وقتي رفتم و شرايط را ديدم، باورم نشد.

*تو در فوتبال ايران با راه‌آهن به اوج رسيدي اما آرام‌آرام تيم‌ملي را از دست دادي و...
برخي تصميم‌هاي اشتباه انسان را از اهدافش دور مي‌كند. بله ليگ نهم در راه‌آهن عالي بودم. 10گل زدم و 11پاس گل دادم. در تيم‌ملي هم افشين قطبي از عملكردم رضايت داشت. راستش نمي‌خواهم به گذشته برگردم. اصلا دليل رفتنم به عراق هم همين بود. بايد ثابت مي‌كردم در 29سالگي تمام نشدم.

میلاد زنیدپور
* خانواده‌ات براي زندگي در عراق مشكلي ندارند؟
نه، در عراق به جز موصل كه  هنوز گرفتار داعش مي‌باشد، امنيت خوبي برقرار است. شايد باورتان نشود اما من طي رقابت‌هاي ليگ هنوز يك‌مرتبه هم سفر زميني نداشته‌ام. پروازها مرتب و با امنيت كامل انجام مي‌شوند و ما فقط به فوتبال‌مان فكر مي‌كنيم.

*اوضاع مالي باشگاه‌هاي عراقي چگونه است؟
اين‌جا خيلي از باشگاه‌ها دولتي هستند. سقف پرداخت‌ها به بازيكنان درجه يك خارجي حداكثر 300هزار دلار مي‌باشد اما امكان ندارد زير تعهدشان بزنند. ضمن اينكه بازيكنان معاف از پرداخت ماليات هستند.

*از شرايط خودت راضي هستي؟
بله چرا که نه؟يك آپارتمان مناسب در اختيارم گذاشته‌اند. يك اتومبيل با راننده هم هر روز در جابه‌جايي‌ها دنبالم مي‌فرستند. حقوقم هم ماهانه بدون كم و كاست پرداخت مي‌شود.

* اربيل فعلا تيم چهارم جدول است، اميدواري به دور بعدي صعود كنيد؟
حتما، چهار تيم از هر گروه صعود خواهند كرد. طي هفت هفته فقط دو بازي را واگذار كرديم و 17امتياز داريم. اربيل سابقه سه، چهار قهرماني در فوتبال عراق دارد و در سطح كشورهاي عربي خليج‌فارس تيمي كاملا شناخته‌شده است.

تنها لژیونر ایران در عراق: اینجا امنيت كامل وجود دارد/ باشگاه یک آپارتمان و یک راننده در اختیارم قرار داده است
*شرايط مالي باشگاه‌ چطور است؟
اسپانسر ما يك شركت مخابراتي است، ضمن اينكه شهر اربيل از نظر مالي حامي اصلي تيم است. باور كنيد من طي هفت، هشت‌سال گذشته در فوتبال ايران پرداخت‌هايي با اين برنامه نديده بودم. اين‌جا حرف‌شان حرف است و امضاها ارزش دارد. استان كردستان در ليگ‌برتر غير از اربيل، دو تيم دهوك و زاخو را دارد.

* تاكنون غير از تو بازيكن ايراني در ليگ‌برتر عراق حضور نداشته است؟
سال قبل محمد احمدزاده به عنوان سرمربي در ليگ كردستان به آرارات پيوست اما دقيقا نمي‌دانم شرايط چطور بود. اما فكر نكنم در ليگ‌برتر عراق بازيكني توپ زده باشد.

* در فوتبال عراق بيشتر از كدام كشورهاي خارجي بازيكن جذب شده است؟

نه اينكه اصلا برزيلي يا اروپايي نباشد اما باشگاه‌ها ترجيح مي‌دهند از كشورهاي عربي حوزه خليج‌فارس بازيكن بگيرند. اينجا تا دل‌تان بخواهد از سوريه، عمان و اردن بازيكن هست. خود ما باسل مصطفي از سوريه را داريم كه عالي كار مي‌كند. مصطفي طي 10بازي كه انجام داده، پنج گل زده است.

تنها لژیونر ایران در عراق: اینجا امنيت كامل وجود دارد/ باشگاه یک آپارتمان و یک راننده در اختیارم قرار داده است
* خود تو سه گل به ثمر رسانده‌اي؟
بله.به وصل، بغداد و نجف گل زدم كه اين آخري برايم خاطره‌ساز بود.

* چطور؟
نذر كرده بودم بروم زيارت حرم آقا اميرالمومنين(ع). در بازي با نجف يك گل زدم و يك پاس گل دادم. بعد از همان شكست بود كه متوليان نجف سرمربي تيم را بركنار كردند تا عماد رضا سرمربي جديد تيم‌شان باشد. عماد هم به شوخي مي‌گفت گلزني تو باعث شد نجف ببازد و من سرمربي‌اش شوم.

*شرايط عمادرضا در تيم نجف چگونه است؟
نجف با 19امتياز تيم سوم جدول است و مدعي صعود به مرحله دوم. عماد از وقتي به اين تيم آمده شرايط‌شان به كلي تغيير كرده است.

* جاسم كرار هم به عراق برگشت.
بله،‌ اتفاقا تيم نفت‌الاوسط در AFCكاپ حضور دارد. براي همين سه، چهار هفته قبل به اربيل آمدند تا دو بازي دوستانه انجام دهند.

* نتيجه چه بود؟
بازي اول را 2 بر يك برديم و نتيجه ديدار دوم تساوي يك- يك بود.

* شرايط كرار خوب بود؟
نه هنوز آماده نبود، با اين حال بازي كرد.

* كرار آنجا هم حاشيه دارد؟
(باخنده) بله، كلا جنس جاسم كرار همين است كه مي‌دانيد. البته من با او در ارتباط هستم و تقريبا هميشه تلفني حرف مي‌زنيم. باور كنيد بيرون از ميدان يك انسان دوست‌داشتني است. مي‌دانيد جنس كرار مثل ماست، يك مسلمان شيعه. منتهي اخلاق خاص خودش را دارد. اينجا هم همان‌طوري غيرقابل پيش‌بيني است و البته مثل ايران همه روي او زوم مي‌كنند.

تنها لژیونر ایران در عراق: اینجا امنيت كامل وجود دارد/ باشگاه یک آپارتمان و یک راننده در اختیارم قرار داده است
* حرف از عراق كه مي‌شود اولين ذهنيت گروه تروريستي داعش است و مشكلات فراواني كه ايجاد كرده است.
خدا را شكر داعش در عراق رو به زوال است. از مردم مي‌شنوم كه تعدادشان رو به اتمام است. آنها در موصل موجوديت دارند و در بقيه استان‌ها پاكسازي خوبي توسط ارتش عراق، نيروهاي مردمي و كردها صورت پذيرفته است. بعد از اينكه راه ارتباطي موصل به سوريه قطع شد، محاصره داعش كامل شد و حالا درب موصل بسته شده است. در تيم ما يك بازيكن از موصل بازي مي‌كند كه دو سال است پدر و مادرش را نديده، چون در موصل گرفتار شده‌اند. مخلص كلام اينكه پرونده داعش در عراق را بسته‌شده بدانيد.

* قصد بازگشت به فوتبال ايران را نداري؟
نه. بازي در اربيل اين فرصت را به من داده كه بيشتر از هميشه با دخترم نوا وقت بگذرانم كه حالا يك‌سال و هفت، هشت‌ماهش شده است. فقط اميدوارم كادر فني تيم‌ملي نيم‌نگاهي به ليگ‌برتر عراق داشته باشد. گل زدن در ليگ پرفشار عراق واقعا دشوار است اما من با عملكردم جزو خارجي‌هاي خوب آن هستم. اين خواسته زيادي نيست. ليگ‌برتر كشوري كه در جام‌ملت‌ها فوتبال ايران را دچار دردسر كرد، آنقدر كيفيت دارد كه بتوان آن را به حساب آورد. اميدوارم كارلوس كي‌روش توجهي هرچند كوتاه به ليگ‌برتر عراق داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    2 2
    عجب خیلی جالب بود واقعا تعجب کردم که توی عراق لیگ برگزار میشه
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    2 1
    (اين‌جا حرف‌شان حرف است و امضاها ارزش دارد. )
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    5 0
    البته ایشون توی کردستان عراق هستن که وضعیت با بقیه عراق کاملا متفاوته.
  • رضا ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    5 0
    این وضعیت عراق در گیر جنگ است واقعا به حال فوتبال خودمان تاسف میخورم
  • نصیر ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 2
    گل زدن در ليگ پرفشار عراق واقعا دشوار است!!!!!!!!!....این چه لیگ پرفشاری هست که در جام باشگاه های آسیا یک بار هم از گروهشون برعکس تیم های لیگ امارات قطر و عربستان و حتی ایران صعود نکردن!!!؟....
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    4 1
    همه جای دنیا حرفشون حرفه اینجا کشک هم نیست.
  • ناشناس ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    8 0
    عراق وافغانستان هم تعجب می کنند در ایران لیگ فوتبال هست
  • ناشناس ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    2 0
    دوست گرامی عراق رو زود از یاد نبریم. تیمی که در جام ملت های آسیا به هر تقدیر شکستمان داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس