اولین تست موفق بمب هیدروژنی توسط آمریکا در اقیانوس آرام به تاریخ اول نوامبر 1952 انجام شد. انرژی حاصل از این انفجار مشابه انهدام همزمان 10.4 مگاتن تی ان تی بود. در ادامه، شوروی سابق نیز با استفاده از طراحانی مثل آندره ساخاروف، برنامه خود برای ساخت بمب هیدروژنی را پیش برد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در بحبوحه تنش های منطقه ای و بین المللی، کره شمالی اعلام کرد که با موفقیت بمب هیدروژنی خود را آزمایش کرده است و بر این اساس، منابع محلی و بین المللی نیز از ثبت یک زلزله به قدرت 5.1 ریشتر در شمال شرق این کشور خبر می دهند که احتمالا محل انفجار زیر زمینی این بمب است.

بمب هیدروژنی: سوپر بمب اتمی

معمولا با شنیدن اسم بمب هیدروژنی یکی از اولین سوالاتی که به ذهن افراد خطور می کند این مسئله است که این بمب با بمب اتم چه تفاوت هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است تا به دهه 1950 میلادی برویم. در این زمان، جنگ سرد در حال اوجگیری بین آمریکا و شوروی سابق بود و هر دو طرف نیز به بمب اتمی دست پیدا کرده بودند. با شدت گرفتن مسابقه تسلیحاتی بین دو طرف، کارشناسان و طراحان در دو سوی پرده آهنی به فکر طراحی و تولید بمب های نیرومندتر افتادند.

 در آمریکا "ادوارد تلر" فیزیک دان متولد مجارستان بود که در ابتدا نظریه بمب هیدروژنی را مطرح کرده و در این راه درگیری شدیدی را نیز با "رابرت اوپنهایمر" پدر بمب اتمی آمریکا داشت. با کنار رفتن اوپنهایمر، تلر برنامه اتمی آمریکا را پیش برده و بمب هیدروژنی آمریکا را طراحی کرد. در ابتدا پروژه بمب هیدروژنی بین دانشمندان آمریکایی، به اسم "سوپر" شناخته می شد.

بمب هیدروژنی؛ ابر سلاحی که دنیا را پس از 18 سال لرزاند +عکس (اماده)
ادوارد تلر

اما آنچه که در بمب هیدروژنی رخ می دهد پدیده همجوشی یا گداخت هسته ای است. این واکنش دقیقا بر عکس "شکافت هسته ای" است که در بمب های اتمی رخ می دهد. در بمب اتمی یک هسته سنگین تر از به نوعی از هم جدا شده و این عمل انفجار هسته ای را رخ می دهد اما در بمب هیدروژنی، دو هسته به هم پیوسته و هسته ای سنگین تر را تشکیل می دهند.

حال برای به هم رساندن این عناصر به همدیگر، باید نیرو و حرارت زیادی را تولید کرد که این مهم با انفجاری اتمی ممکن است. بمب هیدروژنی شامل یک بمب اتمی به عنوان یک چاشنی برای شروع واکنش و ماده دوتریوم و تریتیوم است. با انفجار بمب اتم و ایجاد فشار و حرارت مورد نظر، دو ماده مورد اشاره، با هم ترکیب شده و ایزوتوپ هیدروژن را تشکیل می دهند. این پروسه انفجار هیدروژنی مورد نظر را ایجاد می کند. در حقیقت این پروسه بر روی خورشید نیز انجام می شود.

از Ivy Mike تا Tsar Bomba

اولین تست موفق بمب هیدروژنی توسط آمریکا در اقیانوس آرام به تاریخ اول نوامبر 1952 انجام شد. ابر قارچی حاصل از انفجار این بمب تا ارتفاع 37 کیلومتری بالا رفت. انرژی حاصل از این انفجار مشابه انهدام همزمان 10.4 مگاتن تی ان تی بود. آمریکایی ها این بمب را Ivy Mike نامگذاری کردند. در ادامه شوروی سابق نیز با استفاده از طراحانی مثل آندره ساخاروف، برنامه خود برای ساخت بمب هیدروژنی را پیش برد.

بمب هیدروژنی؛ ابر سلاحی که دنیا را پس از 18 سال لرزاند +عکس (اماده)
انفجار بمب Ivy Mike

شوروی سابق در 22 نوامبر 1955 بمب RDS-37 را به عنوان اولین سلاح هیدروژنی خود با موفقیت آزمایش کردند. این بمب نیز که از طراحی دو مرحله ای برخوردار بود به شکل مشخصی از بمب هیدروژنی آمریکا ضعیف تر بود. روسها انفجارهای زیادی را ترتیب دادند و در نهایت با استفاده از یک طراحی سه مرحله ای قوی ترین انفجار ایجاد شده به وسیله انسان در تاریخ را انجام دادند.

بمب هیدروژنی؛ ابر سلاحی که دنیا را پس از 18 سال لرزاند +عکس (اماده)
آندره ساخاروف

بمب Tsar Bomba به قدرت « 50 مگا تن» در 30 اکتبر 1961 میلادی آزمایش شده و تا به امروز به عنوان قوی ترین بمب آزمایش شده در تاریخ شناخته می شود. طراحی سه مرحله ای این بمب بر این اساس بود که مرحله اول یک انفجار اتمی، مرحله دوم مواد ایجاد کننده انفجار هیدروژنی و مرحله سوم نیز حجم بیشتری از مواد برای ایجاد یک انفجار بسیار بزرگتر هیدروژنی ساخت شده بود.

بمب هیدروژنی؛ ابر سلاحی که دنیا را پس از 18 سال لرزاند +عکس (اماده)
انفجار Tsar Bomba

برای مقایسه بهتر است بدانیم که نیرومند ترین بمب تست شده توسط آمریکا Castle Bravo نام داشت که به تاریخ 1 مارس 1954 آزمایش شده و قدرتی در حدود « 15 مگا تن» داشت.

دیگران به دنبال بمب هیدروژنی

به دنبال این دو ابرقدرت، در سالهای بعد کشورهای دیگری نیز بمب های اتمی و البته هیدروژنی خود را تست کردند. انگلستان، چین، فرانسه و هندوستان از جمله این کشورها هستند که در چند دهه اخیر آزمایش های مربوط به بمب هیدروژنی را نیز انجام دادند.

برخی گزارش ها حکایت از این دارد که رژیم اشغالگر قدس در کنار انواع سلاح های میکروبی، شیمیایی و اتمی خود، دارای بمب هیدروژنی نیز هست که این ادعا تا به امروز به صورت رسمی تایید نشده است اما با توجه به خصوصیات ذاتی این رژیم، نمی توان داشتن این بمب را غیرمحتمل دانست.

با این احساب، کره شمالی جدیدترین کشور دارای این توانایی به حساب می آید و پس از سال 1998 که هندوستان اقدام به آزمایش این بمب کرد، حدود 18 سال بود، خبری از تست این سلاح در دنیا منتشر نشده بود. البته با توجه به این که تصویری از این تست یا بمب مورد نظر منتشر نشده است نمی توان به طور دقیق درباره نوع طراحی و یا قدرت واقعی بمب تست شده توسط کره ای ها اظهار نظر کرد اما می توان پیش بینی کرد که این آزمایش، تغییراتی را در موازنه قدرت در آن منطقه و محاسبات بین المللی درباره قدرت این کشور ایجاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 155
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 43
  • آرمان ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    8 14
    درود بر سازندگان بمبهای هیدروژنی
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    5 5
    احتمالا روسیه داده بهش
  • ناشناس ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    10 13
    دم کره شمالی گرم که اقتدارش را با آزمایش بمب هیدروژنی به رخ امریکا کشید و امریکا هم هیچ غلطی نتوانست بکند .
  • ناشناس ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    12 3
    دولت کره شمالی شعار مرگ بر امریکا را در عمل اجرا میکند .
  • BigBoy ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    8 3
    نظرتون درباره داشتن "دانش" تولید سلاح هسته ای(نه خوده سلاح هسته ای) چیه؟؟؟؟ ....
  • امیر ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    2 1
    این ترقه قرمزارو عشقه
  • ناصر ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    4 3
    پس ما چی...
  • دوست البرت ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    9 1
    قدیمیه!!! اینقدر سلاحهای ناشناخته و پنهان وجود داره که اینا هیچی نیست
  • مرگ بر آمریکا ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    11 9
    آمریکا شیطان بزرگ است
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    14 5
    چرا ما نکنیم چرا از دنیا عقب بیفتیم چرا؟خوب هر کشوری باید از تمامیت ارضیش تلاش کنه تا حد تحریمای فلج کننده/وقتی شنیدم هندم داره دیگه ناامید شدم انصاف داشته باشید تماااااام تجهیزات نظامی ما قدیمین همشون خوب معلومه تو درگیری تن به تن شکست می خورند میدونم که منفی میدید ولی حقیقت غیر اینه؟از نظر اینترنت که نگو می خوام سرمو بکوبم تو دیوار تو دنیا 93...
  • عرفان ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    3 0
    عجب!!! و دولت های ما (جز ۸ سال) با همه نوع سازش و تسلیم باز هم متهم همیشگی در مقابل سازمان ملل(تحت فرمان غربی ها) و سازمان انرژی اتمی هستیم. کار رهبران کره شمالی از ۲ حالت خارج نیست. ۱ شجاعت به تمام معنی. ۲ حماقت مطلق.
  • حسین ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    3 1
    میگن موشک های ایران هم بدون کلاهک نامتعارف چندان قدرت تخریبی نداره! من که باور نکردم!
  • ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    3 2
    واقعا تصورش وحشتناک است که این رژیم دیوانه کره شمالی بخواهد با این سلاح کره زمین را تهدید کند فکرش را بکنید یک روز این دیکتاتور کره شمالی دستور نابودی نصف اسیا را بدهد....در کره شمالی چه کسی میتواند با او مخالفت کند؟
  • افشین تهران ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    8 0
    انجام این ازمایشات جز نگرانی برای جامعه جهانی واقعی هیچ دستاورد دیگه ای ندارد اما این چه قانونی هستکه بعضیها فکر میکنن که فقط خودشان حق داشتن ان را دارند مگر از نژاد برتر هستند؟اگر بد هست چرا شما دارید؟
  • ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    4 7
    زنده باد کره شمالی
  • ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 3
    عرضه دارید احسن بر شما
  • ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    4 2
    یادش بخیر آقای احمدی نژاد یه زمانی میگفت ما باید به سمت گداخت هسته ای پیش بریم ولی الان شکافت هسته رو هم ازمون گرفتن
  • ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    3 0
    الان یه عده میان می گن مرگ بر .... بعد یه عده متفکر هم موس رو ور می دارن بعد فکر می کنن قرمز و بزنن یا آبی رو ... منم که بیکار و خوش بیان ....
  • یاسینی نسب ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    2 3
    مرگ برسازمان ملل ومرگ برآمریکا ،آفرین وهزارآفرین برکره شمالی ،!کره شمالی بااین کاربه دنیا پیام دادبمب اتم وهیدروژنی یابرای همه یابرای هیچکس ،من اگرروزی رئیس جمهوربشوم اگر هیچ کار نکنم ولی باقوت وقدرت ساختن بمب هیدروژنی رادنبال میکنم چون هم قدرتهای جهانی وهم سازمان ملل چیزی جززبان زوررانمی فهمند .
  • اسماعيل ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 6
    تبليغ قدرت بمب هيدروژني هيچ فايده‌اي ندارد مثل اينكه يادتان رفته است ما جمهوري اسلامي هستيم و بايد در هر شرايط به قوانين اسلام عمل كنيم. ساخت و استفاده از سلاح كشتار جمعي ممنوع است به هر قيمتي كه باشد. اگر واقع بينانه نگاه كنيم متوجه مي‌شويم سلاح هسته‌اي و شيميايي قدرت نمي‌آورد ، درجه ايمان افراد به خدا و قيامت است كه سازنده عظيم‌ترين قدرتهاست.
  • اصلاحات ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 2
    جنگ اتمی غیر قابل وقوعه ، مثل کلید قیامت می مونه هر کس دکمه رو فشار بده تا ته اش باید بره . تمام سایت های زیر زمینی و روزمینی ابر قدرت ها برای هم شناخته شده است . گسترش ناتو به شرق یعنی قبل از اینکه دریچه باز بشه تونل ها با موشک ریزش کرده
  • رضا ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    اگر مسئولین ما در دولت اصلاحات و تدبیر و امید شجاع بودند الان ما هم داشتیم . نه برای استفاده، برای باز دارندگی ، تا امثال عربستان مارو تهدید نکنن. در ضمن تحریمی هم دیگه در کار نبود. تحریم ها نشانه عقب نشینی هاست.
  • امیر ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    به بهانه اینکه ممکنه فعالیت هسته ای ایران نظامی باشه و احتمالا فعالیت در راستای ساخت سلاح هسته ای باشه اینهمه ما رو تحت فشار گذاشتن و ...
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    احمدی نژاد چنان گداخت هسته ای در این کشور ایجاد کرد که برای هفت پشتمون کافیه.پاسخ ناشناس 6:29
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    معلوم نیست این آزمایشات چه خطزهایی برای محیط ریست کره زمین دارد متاسفانه جنگ قدرت ممکنه نسل جانداران از جمله انسان را هم به خطر بیاندازد این دیکه هورا و ماشا الله ندارد .باید مسئولانه اندیشید .
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    چرا یه هفته ای میشه نمیتونیم لایک کنیم
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    2 1
    ولی محمود هستی مون رو هم گرفت
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    اگه قیامتی در کار نبود انسانها خودشون همدیگر رو و کره زمین رو نابود میکردن
  • علی ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    خدا بیامرزش خدا رحمتش کنه کسی قدرش و ندونست
  • علی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    یادش به خیر فکر کنم گداخت هسته ای که احمدی نژاد میگفت توسط همون دختر دبیرستانی تو آشپزخونه خونشون انجام میشد
  • سروش ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    کره شمالی کارخوبی کردوقتی دیدامریکا تحریمش کرد رفت وبمب ساخت وحالا امریکا جرعت نداره چپ نگاه كنه فقط دوست دارم بدونم ایا تحریم ها که غربزده ها کلی وحشت دارند ایا کره ای هارا کشت؟یا انهارا قدرتمندکرد (باساخت بمب هیدروژنی).چچراامریکا جرعت نکرد بگوید همه گزینه هاروی میزاست باوجودیکه تسلیحات کره شمالی حتی ازایران کمتروبی کیفیت تر بود ووسعت کره شمالی ازایران کمتربود؟چون ترسونداشتند...
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    2 1
    لعنت بر کره شمالی
  • جاوید ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    4 0
    مشکل از browser تونه حتما, من هم تو اینترنت اکسپلوررم نمی تونم رای بدم
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    به قول حاجي هاي ساير نقاط جهان در مراسم حج، وقتي مي گفتي ايراني هستم با افتخار مي گفت احمدي نژاد بيگ من
  • جاوید ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    خدا فقط تو قران فرموده قیامتی هست و مثلا کوه ها چطور می شوند و کلا زمین چطور به هم میریزه و غیره. اما نفرموده که کی این کارا رو می کنه. همونطور که میگن جهنم همون اعمال خود هر انسان است که ادم رو احاطه میکنند ممکنه قیامت هم همون بلایی باشه که در نهایت انسانها سر خودشون و زمین در می آورند
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    از قدیم گفتند کار را که کرد آنکه تمام کرد به قول بیهقی خواجه احمد به بو سهل زوزنی گفت در همه کارها سخت ناتمامی!
  • یاور ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    لعنت بر كره جنوبی و ژاپن و هر چه نوكر آمریكاست
  • یاور ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    سلام برادر استعمارگر عزیز شمالی‌ها ذاتا مردمان شجاعی هستند. البته استفاده از بمب هیدروژنی كار صحیحی نیست مگر اینكه علیه آمریكا باشد. به نظرم كار شجاعانه‌ای كرده‌اند. كاش كوبا و ونزوئلا هم هر كدام چند تا كلاهك اتمی داشتند.
  • یاور ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    دیوانه تویی مستكبر خود بزرگ بین مرده شوی آن كشور نجست را ببرد كه تمام دنیا را در ذلت می‌خواهد. آفرین كره شمالی شجاع مرگ بر آمریكا
  • یاور ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    یكی این آمریكایی مستكبر را از برق بكشد روی اعصابم است
  • صادق ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    دانشش الان هم هست. وقتی شما بتونی هواپیما بسازی، دوچرخه ساختن کاری نداره. ما در صنعت هسته ای کارهای بسیار دشوارتر انجام دادیم که بمب در کنارش ساده است.
  • یاور ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    ما می‌گوییم آزمایشات هسته‌ای نداریم سازمان ملل می‌گوید دروغ می‌گویید كره شمالی آزمایش می‌كند و زلزله 5.3 ریشتری تولید می‌كند آقایان می‌گویند تردید داریم. احتمالا كره دروغ می‌گوید. حالا فهمیدید به این بیشرف‌های نامرد چطور باید برخورد كنیم؟
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    اشتباه مثبت زدم
  • امیر ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    متاسفم واست، داخل اینترنت سرچ کن کن زندگی مردمشون رو نگاه،گریه ات میگیره،اینجور فقط به دنبال سلاح بودن چ فایده ای داره وقتی مردمت قحطی زده ان؟!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    شبه‌جزیره کره اهمیت استراتژیک برای آمریکا نداره . درباره‌ی کره شمالی فقط بحث امنیت متحدهای آمریکا مثل ژاپن یا کره جوبی برای مسائل افتصادی هست که خیلی هم جدی نیست. کره جنوبی فقط به خاطر اینکه قطب اقتصادی شده اهمیت داره برای آمریکا، وگرنه از هیچ نظر دیگه قابل قیاس با ایران نیست (مثلا از نظر جغرافیای سیاسی و نیز نقش محوری در منطقه و جهان اسلام). خلاصه دوره‌ی ایران داره تازه شروع میشه اگه خدا بخواد، ولی کره دیگه تا هرجا می‌تونسته جلو رفته.
  • یاور ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    ناشناس جان حواست را جمع كن برادر من هم چند بار اشتباهی رای دادم الان با دقت مطالعه می‌كنم.
  • ناشناس ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    هم دانش و هم ساخت سلاح اتمی برای قدرت بازدارندگی ایران لازم است .
  • ناشناس ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    گزینه یک درست است .
  • ناشناس ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    کره شمالی با امریکا مشکل دارد و این اقدامات را در مقابل تهدیدات امریکا انجام میدهد .
  • ناشناس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    دکتر احمدی نژاد برای ایران اقتدار آورد .
  • ناشناس ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    درود بر کره شمالی که با اقتدار در مقابل شیطان بزرگ ایستاده است .
  • سیری ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    خوب که چی؟این بمب نون و آب شد برا بچه های گرسنه کره؟
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    این چه اقتداریه که واسه نون شبش محتاج واردات گندم کپک زده از چین و روسیه و امریکاست؟
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    اگه ما هم گامهای آخر رو محکم برداشته بودیم الان سلاح هسته جهت بازدارگی کامل داشتیم!با وعده تعلیق تحریم عملا از هسته ای فقط اسمش رو داریم!درسته که سلاح کشتار جمعی در دکترین دفاعی ایران جایگاهی نداره ولی وقتی تمام قدرتها دارن چه جور باید مقابله به مثل کرد؟!
  • eagle ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    کره جنبه ی استفادش رو نداره به خاطر همین با این کار کل کره زمین در تهدید هست
  • رهرو ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    امپراتوری های رسانه ای که روی افکار مردم کار می کنن و صادقانه باید بگیم که در این کار موفق هم هستن چه جوری هست؟ همه ابرقدرت ها برای تصمیماتشون روی افکار عمومی حساس هستن و تا سنجشی روی اون نداشته باشن اقدامی نمی کنن! اصلاً سلاح ساخته میشه که امنیت کشور و تمامیت ارضی اون حفظ بشه که مردم در آسایش و رفاه زندگی کنن آیا با قطع ارتباط با دنیا و وضع تحریم های اقتصادی میشه برای مردم رفاه و آسایش تولید کرد؟ فقط کافیه به میزان برداشت قطر از میدان مشترک پارس جنوبی که این هم جزء منافع ملی و تمامیت ارضی ماست توجه کنید تا افق دیدتون رو بالاتر ببرید!
  • eagle ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    انشاالاه رییس جمهور نشی
  • ناشناس ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    لعنت بر شیطان بزرگ .
  • ناشناس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    کره شمالی ثابت کرد که امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .
  • ناشناس ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    این بمب قدرت بازدارندگی برای کره شمالی در مقابل تهدیدات امریکا محسوب میشود و امنیت ملی آنها را تامین میکند .
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    هر کشوری که میخواست به سلاح هسته ای برسد باید تقریبا مدت کوتاهی بعد از رسیدن آمریکا و روس ها و...به آن دست می یافت و جایگاه اتمی خود را تثبیت می کرد.الان آمریکا و روسیه وچین وفرانسه و انگلیس خود را مالک جهان می دانند و دست یابی به سلاح اتمی برای یک کشور به قیمت نابودی کامل آن کشور تمام می شود.حالا مثلا علیه کشور ما که دنبال دانش هسته ای بود از راه تضعیف اقتصادی وارد شدندو دیدیم که نه تنها آمریکا بلکه چین و روسیه قبل از همه تحریم ها را امضا می کردند.بعید است کره شمالی در نظام بین المللی پذیرفته شودو انزوای آنها روز به روز بیشتر می شود تا تسلیم شوند
  • ناشناس ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    واقعیت بین المللی را باید پذیرفت قطعا هر ایرانی دوست دارد ایران رهبر جامعه بین المللی باشد هر ایرانی دوست دارد کشورش قدرتمند ترین کشور جهان باشد ولی با این شرایط و تسلط کشورهایی مانند آمریکا و غرب بر کره زمین با استفاده همزمان از فناوری نظامی و اقتصاد وعلمی و...باید زیرکانه به سمت جلو گام برداشت.تقابل علنی وآشکار با این قدرت ها با توجه به تسلط روزافزون آنها بر فناوری های برتر نظامی مانند(ماهواره،موشک،جنگنده،ناوهای دریایی،سلاح اتمی...)اقتصادی شامل(مهار تورم،اشتغال برای جوانان،رشد روزافزون اقتصادی،تولیدملی...)فضایی شامل(تسلط بر جو زمین،کره ماه،ارسال کاوشگر به مریخ و...)ورزشی،فرهنگی...جز انزوا دستاورد دیگری نخواهد داشت قطعا و صد درصد
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    نژاد پرتر نیستن دموکراسی برتری دارند
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    ناشناس امریکایی مهمل گویی رو تمام کن امریکایها در آریزونا سالی یه بار بمب اتمی یا مینی بمب تست کردن..
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    اینترنت که دست امریکاست بهتره بریم کره شمالی قطعا مثل ایران تحریم نیستن
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    مگه لغو تحریم ها نون و آب شد!؟؟؟
  • ناشناس ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    فشارها تا وقتی ادامه دارد که بمب نداشته باشی و اگر ما هم مثل کره شمالی بمب ساخته بودیم امریکا رو در مقابل عمل انجام شده قرار داده بودیم و کم کم با این موضوع کنار می آمدند و ایران دارای سلاح هسته ای رو به رسمیت میشناختند .
  • نصیر ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    ملتی که فکر کنه با ارسال ده تن ذخایر اورانیوم غنی شده اش می تونه اقتصادی که به خاطر بیمار بودن از داخل صد ساله در حال درجا زنده رو می تونه درست کنه نه ارزش بمب اتمی رو داره نه دموکراسی نه توسهه اقتصادی و سیاسی چیزهایی که غربی ها همه اونها رو دارند..
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    بله حقیقت غیر اینه. نمیشه گفت که در رسانه هم در رابطه با این مسئله کار نشده. برید برنامه های ساخته شده را ببینید تا اطلاعاتتون بیشتر بشه. به عنوان یک نمونه ایران دارای سریعترین ابر موشک زیر دریایی جهان است که هیچ ناوی نمیتونه ازش جون سالم به در ببره. بمب اتمی هم اگر بخوایم بسازیم واقعا میتونیم. این رو خود امریکایی ها تا حدی اعتراف کردند و کسانی که آشنایی علمی دارند میدونند. اگر نمیسازیم علتش اینه که درست نمیدونیم.
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    ایشاالله دامادیت!
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    به نظرم دوستمون تا حدی راست میگه ...چون الان بمب های مغناطیسی قطبی یا میکروبی(از نوع جدیدش) اومده....ولی بازهم هیدروژنی قائده جنگ رو میتونه تغییر بده...اینو مظمئن باش
  • حامد گلي ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    مرررررررگ بر آمريكا! درود بر ايران
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    در داخل هم مردمش از گشنگی میمیرند و از کشورهای همسایه کمکهای غذایی گدایی میکنند.
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    یاور وکیل کیم جونگ اون هستی.کل دنیا حتی روسیه و چین دیوانگی اون رو قبول دارند شما ازش حمایت میکنی.
  • مجتبی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    دمش گرم انقد بمب ازمایش میکنه ک نمیشه دیگ جمش کرد ولی باز دمش گرم اوباما رو پر از تنش کرد ولی باز دمش گرم
  • امیر تبریز اوغلی ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    با این احساب، کره شمالی جدیدترین کشور دارای این توانایی به حساب می آید (این کجاش توانایی هست مشرق؟ اینکه خیانت بزرگ برای انسانهاست چه کره شمالی آزمایش کنه چه روسیه و چه اون آمریکای خوک صفت)
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    کل دنیا مگه چقدر مساحت داره که یکی بتونه غلط بکنه یا نکنه . هر بمبی که تولید میشه یعنی یه قدم بشر به سوی نابودی و جدایی از هم پیش میره
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    جناب یاور11:47 دیوانه تویی که از چنین جانیانی حمایت میکنی...وقتی یک دیکتاتور که هیچکس جلودارش نیست دست به انفجار یک سلاح اتمی بزند،حتی جان کسی مثل تو که از او دفاع میکنی هم در امان نخواهد بود
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    دوست عزیز تضیف اقتصادی را ما خودمون سر خودمون اوردیم اگر اختلاس و دزدی نباشه اگر همدلی و هم زبانی باشه اگر تمام نیاز های کشور را خودمون تولید کنیم و به بهانه های واهی هی دنبال واردات نباشیم چرا قدرتمند نشویم مگر امریکایی ها یا ژاپنی ها چطوری علم بدست می اورند با ازمایش و خطا. در کشور ما یک عده قلیل فقط فکر منافع خودشون هستند واسه همین یکهو می بینی بازار پر شد از محصولات خارجی و وقتی اینگونه باشه من نوعی بدنبال ساخت ان محصول نخواهم رفت و اینطوری است که ما تضعیف می شویم و دیگران قوی در اصل مشکل از داخل خودمونه بعضی ها بخاطر منافع خودشون به طور مستقیم و غیر مستقیم راه پیشرفت ملت و انقلاب را گره زده اند و سد کرده اند به قول حاج اقا پناهیان از داخل میی خواهند مهارمون کنند و تا این مشکلات حل نشه ما همواره درجا خواهیم زد برای مثال الان چرا ما باید این همه دانشگاه داشته باشیم و از اون بدتر جوانانی که می روند داخلش و بی کیف بیرون می ایند یعنی هدف فقط تولید دانشجوست بدون اینکه از ان استفاده ایی کنند مطالب دانشگاه ها بی کیفیت تازه دانشگاهای با کیفیتمون هم دانشجوش وقتی می اید بیرون نمی تواند کاری کند چون حل مشکلات جامعه با دانشگاه نیست و این مسولیت از دانشگاه صلب شده اینهمه پژوهشگاه و .. موازات با دانشگاه برای چیه چرا دانشگاه های ما خروجی عملی نداره می بینی اینها همه مشکلات داخلیه الان شما ارتش را نگاه کن چون سلاح های نظامی نمی دهند به ایران ارتش مجبور شده خودش نیازهاش را بر طرف کند و دانشگاه مالک اشتر یا خود مجموعه های ارتش خروجی 100 در 100 دارند و اقتدارشون در همینه و اگر کاستی در ان می بینی بر می گردد به نظام بودجه و مالی که بخاطر مشکلات جامعه انها هم مجبوراند با همون بودجه کارهاشون را انجام بدهند که باز هم در خور تقدیر و شایستگیست
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    زیاد شایعه غربیان را در مورد فقر غذایی مردم باور نکن
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    ناشناس 14:28 دولت های روسیه و چین این ازمایش را محکم کردند چرا که یک کشور بدون هماهنگی آن ها وارد باشگاه هیدورژنی شده است. شما مختارید که درباره دیگران هر نظری که خواستی بدهی و همین طور دیگران هم مختارند که درباره نظرات شما نیز موضع گیری کنند. احترام بگذارید تا به شما احترام بگذارند
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    زنده باد دکتر مردمی نژاد
  • حامد گلي ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    مرررررررگ بر آمريكا! درود بر ايران
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    کوته بین شهید مدرس گفت اونا پیش رفت نکردن ما عقب موندیم به خاطر آدمای خود باخته ای مثل شما
  • eagle ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    لعنت به بلوک شرق
  • مرد غارنشین ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    آخه بچه اگه منظورت اون 5درصد اورانیوم اورالی یا غنی شده بود که از صدقه سر دولت اصلاحات بود نه نراد
  • حسن ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    هر کشوری میخواد بسازه بذارید بسازه موضوع و واقعیت همون حرف احمدی نژاد هستش که گفت دوران استفاده از بمب اتمی تموم شده .البته اتمی و هیدروژنی هم نداره و این واقعیته چون اگه اینطورنبود شک ننید اسرائیل دقیقه ای برای از بین بردن ایران با بمب های اتمی معطل نمی کرد مگه نه اینکه این رژیم کودک کش حرام زاده به هیچ عنوان از کمترین سطح انسانیت و حقوق بشر و اخلاق بویی نبرده و جنایات عجیب و بی نظیرش در تاریخ گویای این مهم و واقعیت هست.پس واقعا دوران بمب اتم تموم شده و این ساخت سلاح ها و تست ها فقط جنبه ی زورآزمایی در عرصه رسانه ای و برهم زدن معادلات دشمن در عرصه سیاست داره وگرنه اگه جنگ هم بشه کشور های دارای بمب اتم و هیدروژنی و رژیم منحوس اسرائیل میدونن که نمیتونن ازش استفاده کنن.
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    دم کره گرم
  • عرفان ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    مثل اس ۳۰۰؟
  • عرفان ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    ناشناس ۱۴:۲۵ دقیقا بر اساس کدام مستندات و منابعی این رو فرمودین. لطفا اگر سندی دارید ارایه کنین تا دیگران هم آگاه بشن.
  • یاور ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    به تمام دیوانه‌هایی كه در مورد من نوشتند. عقل شما به این چیزها نمی‌رسد. زنده باد هر ملت و هر كشوری كه جلوی آمریكا و نوكران چكمه لیسش می‌ایستد. از آرژانتین و كوبا و ونزوئلا؛ تا یمن و ویتنام و كره شمالی مرگ بر آمریكا مرك بر نوكران آمریكا
  • دکتر ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    دارنده گان بمب های اتمی در دنیا 1-اامریکا 2-روسیه 3-چین 4-هند 5-فرانسه 6-انگلیس 7-اسراییل 8-پاکستان 9-کره شمالی کشورهایی صاحب برنامه اتمی صنعتی غیر نظامی که توانایی ساخت بمب رو دارن 10-کانادا راکتور آب سنگین 700 مگاوات داره ده برابر راکتور آب سنگین اراک با تولید پلوتونیوم سالانه برای بیست بمب اتمی 11-برزیل برنامه هسته ای غنی سازی بزرگی داره 12-آرژانتین مشابه برزیل 13-ژاپن برنامه غنی سازی بسیار بزرگی داره و سالانه 1 تن پلوتونیوم تحویل امریکا میده 14-کره جنوبی این کشور مخفیانه غنی سازی تا 70 درصد هم داشت و الان راکتورهای هسته ای قدرت برای امارات داره می سازه تقریبا تمام قدرت های صنعتی دنیا بمب اتمی دارن منهای آلمان و ژاپن که هنوز در اشغال نظامی امریکا هستن و در این دو کشور حتی بمب های اتمی امریکایها نگه داری میشه
  • ناصر ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    ایران عملا هزینه ساخت بمب اتمی رو داده یعنی حتی بیش از اون جنگ تجریم تجزیه اتحاد و ا عتلاف همسایگان علیه ایران به نظرم اگر قرار هست دوباره تحریم ها برگرده یا شاهد جنگ باشیم با بمب اتمی باشه و شکست بخوریم بهتر هست تا بدون بمب اتمی و شکست و اشغال کشور البته طرفداران غرب که عاشق اشغال و بر اندازی ایران هستن...
  • روستازاده ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    ترقه بنفش...
  • رضا ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    دوستی ناشناس خوب گفت شهید مدرس : ملت آن ها پیشرفته نیست ، ما عقب موندیم.
  • منوچهر ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    کره شمالی چیزی نیست وقتی رئیس جمهور کره جنوبی میگه خاندان کیم جونگ اون از داخل کره شمالی میزنیم وقتی به آمریکا پول داد چند ملیارد براندازش نکنن پس بیخود گندش نکنید
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    برای چارشنبه سوری؟ :)))
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    ببینید ، امریکا و متحداش در منطقه جنوب شرق آسیا بودجه دفاعی شون بدون اغراق چند صد برابر کره شمالیه و این کشور از طریق نبرد کلاسیک توانایی چیره شدن بر این کشورها رو نداره ،بنابراین با تولید این سلاحها برای ایجاد بازدارندگی و اینکه این کشورها رو از حمله نظامی به کشورش پشیمون کنه، در راه اشتباهی قدم برنداشته، مشکل فشارها و تحریمهاست که باعث میشه مردم کره شمالی سختی های بیشتری رو تحمل کنن
  • علی ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    بدان اسلام گردن تمام ابر قدرت ها را خواهد گرفت این ها هیاهوی دنیاست شوروی با آن عظمت به فرموده امام فروپاشی شد پس حق قدرت است نه هیدروژن و دانشمندان خود فروخته آمریکا و روسیه و دیگر کشورها مثل شوروی حکام باید به مظلومان عالم جواب پس دهند آیه 30 ملک ردپای امام زمان است دائم بخوانید
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    با کلمات بازی نکنید، تنها کشوری که از این بمبها اسفاده کرده امریکا بوده و به دستور مثلا "جناب آقای رئیس جمهور" !! چون صرفا بخاطر واژه "دیکتاتور" که برای رهبر این کشور بکار بردید،باعث میشه اگه "رئیس جمهور" یک کشور دستور بده مشکلی نداشته باشه؟! بنظر من که رئسای جمهور و نخست وزیر برخی از کشورها از همه خطرناکترن... یکیش بی بی
  • یار غریب ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    1 0
    100000 لایک ولی من با یک حرفت مخالف ام وقتی که بلوک شرق و غرب که داشتند خودوشنو برای یک جنگ هسته ای تمام عیار آماده می کردند به ناگاه علیه ما متحد شدند این ملت ما بود که ثابت کرد لایقتش بیشتر از چند دستگاه اتمی فکسنیه ! اعتقاد مردم ما اینه : خداوندی که از بمب های اتمی بزرگ تر است افرادی لیاقت ندارند که وقتی سرمایه ملی رو که بابتش 300000 هزار شهید (نه 5 نفر ) به حراج گذاشته میشه رو افتخار میی دونند و ساده لوحانه به شادی می پردازند آنان اند که لیاقت ندارند نه کپر نشین پا برهنه که فرزندش همین الان 1500 کیلومتر اونطرفتر داره جونشو با خدا ( ونه با وطن!) معامله میکنه اون افرادی که این ارزش ها رو به حراج می گذارند لیاقت ندارند
  • منوچهر ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    چرا درود؟
  • منوچهر ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 1
    مرگ بر کره شمالی فعلا که پر سرعت ترین اینترنت جهان تو کره جنوبی هستش اقتصادش قویه مردممش امنیت دارن راحتن مردمش آزادن مردمش آرامش دارن
  • محمد ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    2 0
    خدا لعنت کنه سازندگان بمب های اتمی و هیدروژنی را قرآن به عنوان معجزه الهی درآیه 205 سوره بقره میفرماید اگر مفسدان به قدرت برسند اراده میکنند که نابود کنند حرث ونسل را وامام صادق علیه السلام میفرماید منظور ازحرث دین و احکام آن ومنظور از نسل بشر هست وَ إِذا تَوَلَّي سَعي‏ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فيها وَ يُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْفَسادَ
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    مگه الان اتفاقی افتاده .....دلار که همون 3600 .....من هر روز چک میکنم....
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    والا هنوز هیچ کاری نکردی لوت میدن (دانشمند هسته ای کشورت را مثل آب خوردن وسط تهران ترور میکنن)......بهتره بچسبی به همون عروسیت
  • ایران14 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    با قدرتهایی که جز زور گویی زبان دیگه ای نمی فهمند باید با قدرت برخورد کرد!دموکراسی و حقوق بشر و...فقط بهانه برای تحت فشار گذاشتن بقیه هستش!غرب اگر تحریم های هسته ای ایران رو هم لغو کنه به بهانه های دیگه همون تحریم ها رو به ایران تحمیل میکنه!با خروج اورانیوم غنی شده و بازرسی های شدید هم دیگه مطمئن میشن که از لحاظ بازدارندگی نامتعارف در چه حدی هستیم،در این شرایط اقتصادی و جهانی خرید و تامین سلاح متعارفی که به بازدارندگی موشکی ما کمک کنه خیلی سخته!عربستان هم با همین تحلیل داره ......میکنه!ولی اگر این شیخونک ها بخوان جسارتی کنن باید کاری کنیم که انتقام تمام خیانت ها شونو بگیریم!
  • خسرو ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    این دعواها برای چیست ؟ وقتی همه می دانیم تا کنون از میان هفت هشت کشور دارنده تسلیحات هسته ای فقط این آمریکا بوده که آن را نه یکبار که دوبار و آنهم روی مردم غیرنظامی به کار برده خود بخود وجدان هر ( انسانی ) می تونه تصمیم بگیره که در کدام طرف قضیه بایسته
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    آفرین یاسینی جان
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    لعنت بر تمام آمریکاپرستان
  • کشکول ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    نظام تک حزبی و به ظاهر دیکتاتوری کره شمالی یک بار دیگر این ضرب المثل درست پارسی را برجسته کرد : برو قوی شو اگر نعمت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضریف پامال است
  • افشین تهران ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    این چه جور دیکتاتوری هستکه مردمش اینقدر دوستش دارند؟؟؟؟کدام یکی از شما دوستان فقر در کره شمالی رو تا این اندازه که رسانه های غربی میگن دیدید؟؟؟
  • افشین تهران ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    از کدوم دموکراسی حرف میزنی؟؟دموکراسی که هنوز با سیاهان مثل حیوان رفتار میکنه؟؟دموکراسی که در ان برای ملتهای دیگه تکلیف روشن میکنه؟دموکراسی که تا الان که من دارم به سن 50سال میرسم جز جمهوری خواه و دموکرات تحت سلطه لابی صهیونیست کس دیگه ای رو در سیاست و مدیریت راه ندادن؟دموکراسی که در هیچ جایی از کره زمین نیستکه ملتی رو گرفتار جنگ طلبی و نژاد پرستی و استعمار نکرده باشه؟؟بابا چرا خودتون رو زدید بخواب و در خواب خودزنی میکنید؟؟
  • افشین تهران ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    محیط زیست فقط برای کره شمالی هست؟؟امریکا که سالی حداقل یکبار اینکار رو میکنه چی؟؟
  • افشین تهران ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    عارنشین واقعا که غار نشینی .نه منظورش اون 20درصد غنی سازی هستکه دهن غربیها رو باز گذاشت.هنر اصلاحات هم پلمب کردن بود یادت هستکه یا اونموقع هم در غار بودی؟؟؟ناشناسی که گفتی هستی تو رو گرفته پس چرا تو این چند سال به هستی خودت که هیچ به عزتت هم نرسیدی؟؟تو هنوز دشمنت رو نشناختی نه اون دشمنی که تحریمت کرد و نه اون دشمنیکه در داخل به دشمن خارجی التماس کرد که ما رو تحریم کنید .
  • افشین تهران ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    شما اصلاحاتیها از کلید چیزی نگید که حال همه بهم میخوره.
  • افشین تهران ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اینی که برای هفت پشت شما کافیه فتنه 88و بعد از ان التماس هم گروهی های عزیزتان در تحریم ایران بود که بیان سرکار.حتما بینات چند روز پیش رهبری رو گوش کردی ؟اگه نکردی بکن تا بفهمی از کجا خوردی.
  • افشین تهران ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    امیر خان واسه اونی متاسف باش که به منابع اینترنت استناد میکنه.اگه این مردم اینقدر بدبخت هستن چرا از رهبر و نظامی که دارن اینقدر حمایت میکنن؟اینهمه در اینترنت از فقر کره میگن و بعد از پیشرفت اون یکی کره که مستعمره امریکا هست انوقت شما دلیلش رو نفمیدی؟؟؟از اونایی که رفتن به کره شمالی سوال کن ببین از این فقر و گشنگی که شما میگی چیزی دیدن؟
  • افشین تهران ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    جناب رهرو شما که افق دیدت بالاتر هست بگو قیمت 1امنیت 2اقتدار3استقلال4عزت 5عقیده 6مقدسات یک ملت از نظر شما چقدره؟؟؟تا وقتی امنیت که همون قدرت هست رو نداشته باشی مگه بقیه این چیزها رو داری؟اونایی که تحریم میکنن مگه دنبال چی هستن؟صلح!!!!!!!!نه عزیزجان دنبال ضعف هستن تا نتونی امنیت خودت رو برقرار کنی و اونا هی بهت زور بگن.شما هم لطف کن در افق دید بالات کشور 800هزار نفری رو با 80میلیون نفری که افرادی مثل شما با افق دید زیاد داره رو مقایسه نکن.
  • افشین تهران ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    خود بچه ها گفتن گرسنه هستن؟؟یا رسانه های غربی؟تازه گرسنه هم که باشن بهای استقلال و اقتدار و عزتشون رو دادن.
  • افشین تهران ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 0
    با اینکه حرفت تلخه اما درسته.
  • افشین تهران ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    الان اینهایی که منفی دادن با مرگ بر امریکا مشکل دارن یا با درود بر ایران و یا با هردو؟پس مرگ بر خائن وطن فروش بیگانه پرست.
  • افشین تهران ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اقا یونی که کره را سرزنش میکنن ایا چند سال پیش رو بیاد دارن و یا اینکه سنشون قد نمیده؟همین کره مادر مرده حتی برج خنک کننده نیروگاه هسته ای که ساخته بود رو در زمان پدر این رهبر فعلی منفجر کرد و قرار بود که در عوض غرب بسته های تشویقی براش در نظر بگیره و در مسائل دیگه بهش کمک کنه چیزی شبیه به برجام ما!!اما بعد از چند سال مجبور شد همون برجی رو که خودش ترکونده بود رو دوباره بسازه و در ادامه شد این چیزی که الان دارید میبینید.غرب حتی به یکی از تعهد های خودش عمل نکرد و این همون هشداری بود و هستکه امام خامنه ای به همه داد
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اگه همه اینای که گفتی بمب داشته باشند کافیه یکی شون از این بمب استفاده کنه یا سهوا منفجر بشه، کل بشریت به خطر میافته!! اصلا هیچ کس نباید داشته باشه
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    کره بدون توجه به شیطان بزرگ هر کاری دلش بخواد میکنه ... برجام با نابود کردن صنعت هسته ای ما تمام شد بحث پرونده موشکی و دفاعی ما باز شد !
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    هند چی ؟اون کی بهش داده ؟
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    حالا ما باید برای آزمایش یک موشک معمولی از کدخدا اجازه بگیریم ! روحانی مچکریم
  • رهرو ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    آقای افشین تهران، ببخشید که اینو می گم. ولی حرف های شما شعارهای قشنگی هست. من هم اقتدار کشورم رو دوست دارم اما در همینه زمینه ها نه فقط یک زمینه. تازه مگه الآنش ما به لطف جونای غیور کشور اقتدار منطقه ای نداریم. من خروج نخبگان از کشورم رو دوست ندارم. مثل اینکه شما در کشور دیگری زندگی می کنید و از اوضاع کشور مطلع نیستید!!!
  • بیسیمچی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    خدا شفات بده
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تنها کشوری که از سلاح اتمی استفاده کرده امریکا بوده اما آنرا برای پایان جنگ با ژاپنی بکار برد که مثل همین کره شمالی سرمست جنگیدن بود.... فقط ای کاش شمایی که انقدر رهبر کره شمالی را دوست دارید در کره شمالی زندگی میکردید،آخ که دیدن داشت قیافه های شما....شما انقدر از نعمت عقل بی بهره اید که حتی نمیبینید در عکسهایی که از این کشور منتشر میشود حتی یک انسان کمی چاق هم دیده نمیشود..همه لاغر و رنگ پریده اند غیر از رهبر دیکتاتورش که اندازه خرس شده....مردم کره شمالی در ستغذیه و فقر بسر میبرند...
  • منوچهر ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    افشین کره شمالی مردمش بدبختن آشتنای ما یه سفر رفته بود کره شمالی دروغم نمیگم چیز هایی تعریف میکرد من حالم بد شد انقد سنگشو ه سینه نزن
  • منوچهر ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    افشن این همه کشور ها انواع سلاح هارو امتحان واستفاده کردن چیشد به چی رسیدن کجارو گرفتن آیا گرسنگی فقر بیچاره گی عزت میاره کی گفته کره شمالی مردمش بدبختن توی تنگنا هستن از دنیایی بیرونشون خبر ندارن تمم کشورش حکوت نظامی شبا تمام کشور خاموشی یک چراغ روشن نیست ازدواج تو کشورش آزاد نیست حتما باید با اجازه حکومت ازدواج کنن مردمش علف میخورن از گشنگی کشورش متروکست کشورش سرده اینترنتت ندارن گوشی دستشون نیست و خیلی چیز های دیگه این قدرتش هم با حمایت چین وگرنا بدون چین هیچی نیست
  • امیر ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    کره شمالی کشوریه که در سال 2005 بزرگترین قحطی رو پشت سر گذاشته و تو این سال ها بیشترین آمار انسان خواری تو این کشور به ثبت رسیده. یه رهبر چاق و تپل که اندازه بشکه هستش و یه گله مرده که از شدت گشنگی پوست و استخون هستند. عجب اقتداری؟؟؟؟؟
  • ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    کودن حالا تو چرا خوشحالی؟مثلا فکر کردی کره میاد برای ایران کاری کنه؟یه روز برای سوخو کف می زنید یه روز برای بمب کره آخر هم خواهید دید که در زمان جنگ یک کشور منزوی هستید که حتی روسیه بهتون پشت میکنه
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    در روایت است که بعد اینکه دنیا رو به کشت وکشتار گذاشت وهرج ومرج گردید و فساد همه جا را فراگرفت درآن وقت است که امام زمان حضرت مهدی علیه السلام ظهور خواهند کرد
  • ایران ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    همه چیز تو دنیا عقبیم چون مغزهامونو فراری میدیم و بیسوادان میشن مسئول.
  • ایران ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    آنهایی که میگویند درود بر کره شمالی و احمدی نژاد تا به حال گرسنگی نکشیده اند.
  • افشین تهران ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    منوچهر یکبار جمله ای که نوشتی رو بخون.
  • افشین تهران ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    منوچهر جان بابا من سنگ کی رو به سینه میزنم؟برخلاف شما که دائم سنگ قدرت امریکا رو به سینه میزنی من با هیچکدوم اینا پسر خاله نیستم.اما اینکه راست میگی رو خودت قضاوت کن.چند وقت پیش گفتی خبر موثق داری که ایران سوخو27 و اس400داره.!!بعد از چند روز گفتی که خبرهای ضو نقیضی از وجو.د اس400هست!!!!خوب الان هم حتما راست میگی.
  • افشین تهران ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    جناب رهرو بر اساس حرف خودتون این اقتدار رو از جوانهای شجاع کشورمون داریم پس اون مغزهایی که باید برن میرن چون جزو اون دسته از جونها نیستن.اگه مردم کره گرسنه هستن تقصیر اونی هستکه خودش بمب اتم ساخته و نه یکبار بلکه دو بار هم کل انسانیت رو زیر سوال برده حالا هم کاسه داغتر از اشه و خیال میکنه پلیس دنیا هست .خدا رو شکر که ایران مثل کره نشد والا شما حتما میگفتی دستامونو ببریم بالا.ضمنا عزیزم این شعار دادن که مال شماست که میگی من اقتدار کشورم رو دوست دارم اما استه بریم استه بیایم که گربه شاخ نزنه.شما استه که بری گربه شاخت میزنه چون این گربه سگ شده .هرچی بری عقبتر اون میاد جلوتر من مرده شما زنده اخر تعهدات امریکا رو ببین.اگه همون کاری که با کره کرد با نکرد تو راست میگی.دیروز هسته ای بود امروز موشکی شده فردا حتما سپاه نباید باشه پس فردا باید قانون اساسی رو تغییر بدیم برو تا برسی به کاپیتالاسیون .این روش کارشون هست عزیز افق بین .
  • افشین تهران ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    منوچهر اینایی که گفتی رو من هم شنیدم اما شنیدم.باید دید اگه هست دلیلش چیه.اما اینکه اقتدار میاره رو خواهی دید .از سیاست حمله پیش دستانه یادت هست که عمو سام زرد کرده بود؟؟اگه غیر این بود تا حالا کره شمالی هم مثل جنوبی شده بود ایالت امریکا.یه نگاه به قیافه جوانهای کره جنوبی کردی تا حالا تو فیلمها و یا اینترنت؟؟لباس پوشیدنشونو دیدی؟حرکاتشونو دیدی؟اگه دیدی با عکسهای کره شمالی مقایسه کن ببین از فرهنگ کره در کدام کره ماندگاری میبینی؟اینکه اونا روزگارشون خوب یا بد هست بخودشون مربوطه هم جنوب و هم شمال اما مهمتر اینه که چه کسی شده مبصر کلاس؟؟لات بی سرپا و جنایتکاری که در هر گوشه عالم اتشی بپا کرده و انوقت ما انو نمیبینیم اما کشوری رو میبینیم که مردمش با تمام مشکلاتی که شما و شبکه های خارجی میگی مقاومت کردن و عجیبتر اینه که صداشونم در نمیاد!!!دیگه این بابا هرچی هم که دیکتاتور باشه و قلدر از خیلی از دیکتاتور های منطقه ما که بدتر نیستکه کله پا شدن؟چرا این رهبر رو دوست دارن؟نگو ندارن که دروغه.کره امروز اگه بمب اتم ساز شده بخاطر سیاستهای غلط امریکا هست.برای ما بخاطر دینمون ممنوع هست ولی برای اونا نه و با اینکه بمب اتم کاربردی نداره و دوره اش تموم شده اما در مقابل شیطانی مثل امریکا بازدارنده هست اونم وقتی یک جوان زیر سی سال اونو داشته باشه و هرچی امریکا رو تهدید کنه من بشخصه ازش خوشم میاد.
  • م ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    1 0
    اونا شوخی کردن دوست من. بعد از جنگ جهانی دوم یک نفر هم با بمب اتم کشته نشده اما با موشکهای با کلاهک متعارف، فت و فراوون. اساسا بمب اتم برا استفاده نکردنه. اگه استفاده کنی (حتی اگه آمریکا باشی) اولین قربانیش خودتی، دولتت ظرف 1ماه سقوط میکنه.
  • افشین تهران ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    از تربیتی که داری معلومه که واقعا در امریکا هستی .اگه از جهان منظورت 5یا 6تا کشور قلدر هستن که تو راست میگی اما اگه منظورت همه جهان هستکه باید بگم زرشک.اون زمانی که عمو صدام رو کیش دادن و ما از سی کشور دنیا اسیر داشتیم امام گفت امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند حالا که پاشنه اشیلش زیر برد موشکهای ما هستکه باید بره بمیره.کره شمالی اگه کار کن هست برای خودش بکنه ما نیازی نداریم هرچند که در زمانهایی بما کمک هم کرده و نباید نمک نشناس باشیم اما شما که در امریکا خدمت عمو سام هستید و احتمالا گارسون رستوران البته نسبت به ادبت میگم باید از کره و رهبر جوان و بیست و چند ساله بترسید که هر لحظه ممکن هست روتون رو کم کنه و بادتونو خالی.بالخره یکی باید تقاص هیروشیما و ناکازاکی رو بگیره؟؟شما نگران سوخو نباش نباشه هم مهم نیست وقتیکه فعلا موشک نقطه زن 2500کیلومتری داریم.خدا رو چه دیدی اگه لازم بشه هستن جوانان غیرتمندی برخلاف شما که بردش رو به دو و سه و چهار برابر برسونن.مهمتر اینه که ما در جنگ و تجریم پخته شدیم اما شما و هم شهروندهای تی تیش مامانیتون جنگ بشه خود بخود منزوی هستن چون بوی بد از لباس زیرشون بیرون میاد.حالا چرا گرخیدی همشهری کین؟هنوز که نزده.دوره گردن کلفتی تون تموم شد ؟یکی پیدا شده گزینه روی میز براتون گذاشته؟؟مطمئن باش که اگه به امریکا حمله کنه 90درصد مردم دنیا خوشحال میشن.به این میگن انزوا نه به اینکه از گردن کلفتی عقیده و روشت رو به دیگران تحمیل کنی.ویتنام یادتون هست؟ادم نشدید.
  • میم ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    دوست ناشناس آمریکایی ، معلومه خوب شستشوی مغذی شدی. قابل توجه شما اینه که یک هفته قبل از اینکه بمب اتم رو روی سر ژاپن بندازن، امپراتور ژاپن، روسیه رو میانجی کرده بود که با حفظ سلطنت(؟؟!!!!) تسلیم بشه. اما آمریکا خیلی عاقل بود و نپذیرفت. شاه ژاپن هم اعدام شد!! (جدی نمیگم ها. باور نکنی، ابقا شد). حالا نمیتونست بمب رو یه جایی بندازه که یه نفر نیروی نظامی هم اونجا باشه؟ اونجوری بهتر نبود؟ ولی برو تاریخ بخون تا بفهمی چطور گرگ رو بره بهت معرفی کردن. بدون اطلاعات حرف نزنیم خوب چیزیه آقا. خووووووووووووووب چیزی.
  • افشین تهران ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    خب حالا اگه صلح و عدل بر جهان حکمفرما بشه چی ؟امام ظهور نمیکنه؟حالتی که شما گفتی همون عقیده انجمن حجتیه نیست؟
  • افشین تهران ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    عمرا از این غلطها کنن.اول به کار یمن برسن اگه مردن بعد بیان خاطره عمو صدام رو برای خودشون زنده کنن.از پس 4تا موشک اسکاد 40سال پیش بر نمیان انوقت میخان با باران موشک در بیفتن.سگی که واق واق میکنه نمیگیره.
  • منوچهر ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    مسخره نکن چیزیکه دیدمو شنیدم گفتم
  • منوچهر ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    افشین جان بهشون تحمیل شده
  • منوچهر ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    توهین نکن و افترا نزن به مردم همه ی انسان ها یک نظر و عقیده ی خاصی دارن باید به آن احترام گذاشت هدف ما در این سایت گفتوگو تبادل نظر و انتقال اطلاعات به یکدیگر و بحث هستش ما اینجا با کسی پدر کشتگی نداریم آقای ناشناس به هموطنای من توهین نکن حق توهین نداری اونیم که گفتی خودتی
  • افشین تهران ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    الان شما گشنه ای؟؟با گشنگی پای نت نشستی؟؟خوب پولشو بده غذا بخور.اونایی که از گشنگی به امریکا لبیک میگن منتظر باشن که از گشنگی همه ........بباد ندن.
  • رضا ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    یعنی الان کره شمالی که عقب نشینی نکرده تحریم نیست قحطی نیس؟
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    جمله "با انفجار بمب اتم و ایجاد فشار و حرارت مورد نظر، دو ماده مورد اشاره، با هم ترکیب شده و ایزوتوپ هیدروژن را تشکیل می دهند" غلط است! در همجوشی ایزوتوپی بوجود نمی آید بلکه اتم سنگین تر هلیوم تولید میشود.
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    بهتره بجای بحث در مورد بمب هیدروژنی سایر کشور فکر بد بختی خودتون باشید ...
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    6 0
    دانش اون به نظر من از نان شب هم واجبتره... و باید دانش ساخت سریع اون رو داشته باشیم نه دانشی که به مدتهای مدید وقت نیاز داشته باشه...
  • . ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    لعنت به کره شمالی و حامیانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس