دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه امروز در خصوص اساسنامه هیات‌ها به بحث و بررسی پرداختیم.

به گزارش مشرق، علیرضا اسدی پس از جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال با هیات‌های استانی گفت: جلسه سخنگو دارد و او قرار است در این خصوص صحبت کند اما امروز در مورد اساسنامه هیات‌ها به بحث و بررسی پرداختیم و اساسنامه پیشنهادی را در اختیار اعضا قرار دادیم تا اگر کسی نقطه نظری دارد تا 10 روز آینده نسبت به تکمیل اساسنامه اقدام کرده تا در مجمع مصوبات لازم انجام شود.

اسدی در مورد اینکه گفته می‌شود در اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال سن کاندیداهای ریاست از 65 سال به 70 سال افزایش پیدا کرده است گفت: این نظری است که داده شده و قرار است این تغییر اتفاق بیفتد و معمولا این نقطه نظراتی است که اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص اینکه آیا این بند اضافه شده است تا کفاشیان بتواند دوره بعدی هم برای کاندیداتوری ثبت نام کند یا خیر گفت: تفاسیر متفاوتی می‌شود از این نظر کرد. می‌توانستند حتی به جای 5 سال 16 سال افزایش سن بدهند. این نظر است و نظر هم مشکلی ندارد. شما در نظر دادن مشکلی ندارید و زمانی می‌توان اشکال گرفت که یک موضوع قاعده مند و قانونی شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برگزاری این جلسه دو ماه مانده به انتخابات فدراسیون فوتبال کمی مشکوک است گفت: بالاخره رایزنی بین رئیس هیات‌ها در جلسات این چنینی خیلی خارج از عرف نیست که اتفاق می‌افتد. این دیگر بستگی به تفسیرها دارد. هم می‌توان این موضوع را تفسیر خوب کرد و هم تفسیر بد.

اسدی ضمن ابراز بی اطلاعی از حضور وزیر در جلسه امروز در مورد اینکه در اساسنامه پیشنهادی ابهامات زیادی وجود دارد گفت: جلسه برای این گذاشته شد که در قضایای مختلف تشریک مساعی شود تا اگر اعضا خواستند در مجمع نظرات خود را بدهند جای صحبت باشد و بررسی‌ها به عمل بیاید. چون این بحث‌ها در نهایت رای‌گیری را به همراه خواهد داشت.

وی در مورد اینکه آیا فدراسیون فوتبال به دنبال آن است که در اساسنامه جدید نقش وزارت ورزش کمرنگ شود، گفت: از این موضوع هم تفاسیر مختلفی می‌شود و بحث خاصی الان اتفاق نیفتاده است. وزیر حق رای داشت و الان هم دارد.

اسدی در مورد اینکه آیا کفاشیان رئیس مجمع انتخاباتی خواهد بود یا خیر گفت: فقط بگویم که رئیس مجمع حق رای ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که این شایعه به وجود آمده که فدراسیون فوتبال به روسای هیات‌ها کارت هدیه داده است تاکید کرد من که چنین چیزی ندیده‌ام و حتی آن را تجربه هم نکرده‌ام.

به گزارش فارس، اسدی در ادامه این گفت‌وگو درباره جوسازی عربستانی‌ها در خصوص باشگاه‌های ایرانی گفت: ما معمولا پایبند قوانین AFC و فیفا هستیم و اگر کسی می‌خواهم فی البداهه نظری بدهد مشکلی نیست این ما هستیم که نباید صبوری و عقلانیت خود را از دست بدهیم. باید منتظر فیفا و AFC باشیم و مطمئنا آن ها هم با عقلانیت تصمیم گیری می‌کنند و این طور نیست که اگر کشوری ادعایی کرد آن‌ها تحت تاثیر قرار بگیرند هرچند که در این قضیه ما مظلوم واقع شده‌ایم و آن‌ها دست پیش را گرفته‌اند.

وی ادامه داد: دیپلماسی که برای منافع فوتبال لازم باشد را انجام می‌دهیم اما به اندازه‌ای هم حساسیت نشان نمی‌دهیم که فکر کنند چه خبر است. از سویی دیگر از حق و حقوق خود کوتاه نمی‌آییم هرچند که عربستانی ها نظر خود را داده‌اند و چون این موضوع در حد نظر است پس اهمیتی هم ندارد.

اسدی در مورد حضور دو شغله‌ها در فدراسیون فوتبال گفت: در قوانین کشور ما این اجازه وجود ندارد که یک نفر در دو پست حضور داشته باشد. اینکه این مصداق در فدراسیون فوتبال درست باشد یا خیر قابل بحث است که حقوق دان‌ها در مورد آن جواب خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس