ناشران گروه «تاریخ و جغرافیا» از میان 24 کتاب منتشر شده خود در نخستین هفته دی‌ماه، 4 عنوان را به موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دادند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بر اساس اطلاعات آماری سایت موسسه خانه کتاب که منطبق بر اعلام وصول آثار از سوی ناشران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در بازه زمانی سوم تا نهم دی‌ماه 1394، از میان 24 اثر منتشر شده در گروه «تاریخ و جغرافیا» 4 عنوان به موضوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اختصاص دارد.

چهار کتاب ثبت شده در این هفته از سوی ناشران متفاوتی بودند و سه کتاب از این میان، برای نخستین بار به چاپ رسیدند.

در هفته دوم دی‌ماه، نشر «رادمند» کتاب «انقلاب اسلامی» نوشته غلامرضا عراقی را منتشر کرد. این کتاب در 136 صفحه و در قطع ویری منتشر شده است.

«بررسي عناصر داستاني كتاب دا» عنوان کتابی بود که از سوی نشر «فرهنگ مانا» به چاپ رسید. این کتاب نوشته سیده صدیقه رستگاری فرد است که تحلیلی از شخصيت، زمانبندي، كانون روايت، صحنه و گفتگو را در کتاب «دا» ارایه می‌کند.
 
کتاب «خدا بود و ديگر هيچ نبود» که مجموعه یاداشت‌های شهید دکتر مصطفی چمران را در بردارد، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت انتشارات بنیاد شهید چمران به چاپ سی و سوم رسید.
 
انتشارات «سلسله» در این هفته کتابی با زیر عنوان جالب به چاپ رساند. این کتاب «صد و هفتاد و ششمين غواص» نام دارد که شامل زندگينامه، وصيت‌نامه و خاطرات دانشجويان شهيد شهرستان فسا می‌شود و در زیر عنوان آن نوشته شده است: «گام به گام عملي و مستند دوستي و انس با روح يك شهيد»!

هرچند آمار انتشار کتاب‌های حوزه انقلاب و دفاع مقدس در این هفته رضایت‌بخش نبود اما نمی‌توان از ارایه آمار «ترین‌ها» صرف‌نظر کرد.

کتاب «انقلاب اسلامی» که به بهای 50‌هزار ریال منتشر شد، رتبه «ارزان‌ترین» هفته را به دست آورد و «‌بررسي عناصر داستاني كتاب دا» هم با بهای 185‌ هزار ریال و 344 صفحه، «گران‌ترین» و «پرصفحه‌ترین» کتاب هفته بود. رتبه «کم‌صفحه‌ترین» کتاب هم به «خدا بود و ديگر هيچ نبود» رسید.
 
فهرست آثار منتشر شده در حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر اساس بازه زمانی یاد شده و مبنای ثبت کتاب‌ها به شرح زیر است.

• انقلاب اسلامي ايران
غلامرضا عراقي - رادمند - 136 صفحه - وزيري (شوميز) - چاپ 1 سال 1394 - 3000 نسخه - 50000 ريال
 
• بررسي عناصر داستاني كتاب دا (شخصيت، زمانبندي، كانون روايت، صحنه، گفتگو)
سيده‌صديقه رستگارفرد ؛ علي‌محمد قلي‌پور - فرهنگ مانا - 344 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1394 - 1200 نسخه - 185000 ريال
 
• خدا بود و ديگر هيچ نبود
مصطفي چمران ؛ به‌اهتمام:مهدي چمران - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان چاپ و انتشارات،بنياد شهيد چمران - 104 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 33 سال 1394 - 1000 نسخه - 95000 ريال
 
• صد و هفتاد و ششمين غواص: زندگينامه، وصيت‌نامه و خاطرات دانشجويان شهيد شهرستان فسا (گام به گام عملي و مستند دوستي و انس با روح يك شهيد)
سمانه قائديان ؛ حسين‌علي مددي ؛ عليرضا عسكري - سلسله - 144 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1394 - 2000 نسخه - 100000 ریال
*ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس