یک روزنامه سعودی مدعی شد که بسیج مردمی عراق از نخست‌وزیر این کشور خواسته است تا سفارت عربستان در بغداد تعطیل شود.

 به گزارش مشرق، منابع آگاه عراقی اعلام کردند که «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق پیشنهاد داده است که هیأت دیپلماتیک عربستان سعودی، بغداد را ترک و در مقابل هیأت دیپلماتیک عراق نیز ریاض را ترک کند.

منابع آگاه عراقی اعلام می‌کنند که العامری و شماری از اعضای ائتلاف همپیمانی ملی عراق در نشستی فوق‌العاده با «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه و «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور، خواستار اتخاذ اقداماتی علیه عربستان در راستای حمایت از ایران و بررسی سطح روابط دیپلماتیک میان بغداد و ریاض شده‌اند.

روزنامه سعودی «عکاظ» با انتشار این خبر نوشت که الجعفری، صرفا خواستار کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ریاض بوده اما العامری پیشنهاد قطع روابط دیپلماتیک و بستن سفارت عربستان در عراق و اخراج هیأت دیپلماتیک آن از کشور را طرح کرده است.

این منابع ادعا کردند، که این مسئله موجب شد تا العبادی بخواهد درباره این مسئله با مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف رایزنی و مشورت کندتا تصمیمی مناسب در این‌ زمینه اتخاذ کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 0
    درود خداوند بر اهل بیت علیهم السلام و پیروانش لعنت خداوند بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام
  • تک تیرانداز ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 0
    افرین نیروهای حشدشعبی واقعا به ولایت و جمهوری اسلامی ایران معتقد و دوست ویار ما هستند
  • محمد ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 0
    ( الحشد الشعبی خواستار بسته شدن سفارت عربستان شد ) نه عجله نکنند اول باید دومین کشور اسلامی ( جمهوری آذربایجان ) سفارت عربستان را ببندد بعد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس