کد خبر 518190
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

فرماندهی پلیس استان «المثنی» عراق اخبار منتشر شده درباره اعدام شکارچیان قطری ربوده شده در این کشور را تکذیب کرد.

 به گزارش مشرق، فرماندهی پلیس استان «المثنی» عراق، اخبار منتشر شده مبنی بر اعدام شکارچیان قطری در عراق در پی اقدام عربستان در اعدام شیخ «نمر باقر النمر» را تکذیب کرد.

خبرگزاری عراقی «النخیل» به نقل از سرگرد «علی عجمی» فرماندهی پلیس این استان، نوشت: اخبار منتشر شده درباره اعدام شکارچیان قطری ربوده شده در صحرای «السماوة» را عاری از صحت دانست و اعلام کرد که یک اتاق عملیات ویژه برای بررسی این مسئله تشکیل شده است.

این در حالی است که برخی منابع رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، در پی اقدام عربستان سعودی مبنی بر اعدام رهبر شیعیان عربستان، ادعا کردند که گروه رباینده شکارچیان قطری، در یک اقدام انتقام‌جویانه، تمامی این شکارچیان را اعدام کرده‌اند.

 کمیسیون امنیتی شورای استانداری المثنی در دسامبر 2015 اعلام کرده بود که این شکارچیان در صحرای «السماوة» ربوده شده‌اند و نیروهای امنیتی در حال بررسی این پرونده و یافتن سرنخی از ربایندگان هستند.

روزنامه «الرأی» کویت، پیش از این اسامی کلیه این شکارچیان را منتشر کرده بودند که همه ازشاهزادگان آل ثانی، خاندان حاکم در عربستان هستند.

دولت قطر نیز در این میان، خبر ربوده شدن شهروندانش در عراق را تأیید کرده و شمار ربوده شدگان را 19 تا 26 نفر اعلام کرده بود.

مقامات قطری ضمن اشاره به اینکه شهروندان این کشور با مجوز رسمی وزارت کشور عراق وارد خاک این کشور شده‌اند، از تلاش خود برای آزادسازی شهروندانشان سخن گفته‌ بودند.

شهروندان ثروتمند قطر هرچند یک بار برای شکار به کشورهایی چون پاکستان، افغانستان یا عراق می‌روند، زیرا مقررات شکار در این کشورها مانند قطر سخت نیست. مقامات عراقی نیز مجوز لازم برای این سفرهای شکاری و گردشگری را صادر می‌کنند و شماری مأمور امنیتی نیز جهت محافظت در اختیار این گروه‌ها قرار می‌دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس