کد خبر 518121
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳

بازار اجاره نسبت به هفته گذشته تفاوت محسوسی نداشته است. مستاجران همچنان علاقه‌مند به آپارتمان‌هایی هستند که به صورت رهن کامل اجاره داده می‌شوند و موجران هم تمایل به دریافت اجاره بهای بیشتر دارند.

 به گزارش مشرق، بر اساس گزارش بانک مرکزی از تحولات مسکن در آذر ماه سال 94 ، شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال5/ 10 و 5/ 11 درصد رشد کرده است. ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که بیشتر از یکساله تنظیم می‌شوند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، سبب رشد متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

بر اساس این گزارش فایل اجاره داده شده در هفته دوم دی ماه که در سامانه اطلاعات بازار ایران به ثبت رسیده است، نشان می‌دهد میزان آپارتمان هایی که به صورت رهن کامل واگذار شده کاهش داشته است . به طور مثال آپارتمانی 66 متری در محدوده ونک، 75 میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره داده شد. در شهرک المهدی آپارتمانی 100 متری با نرخ اجاره بهای ماهانه یک میلیون و 300 هزار تومان و رهن 45 میلیون تومان اجاره داده شد. در محله یوسف آباد نیز آپارتمانی 48 متری 30 میلیون رهن و ماهانه 220 هزار تومان اجاره داده شد.
بازار اجاره در نیمه زمستان+ جدول


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس