کد خبر 517865
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

منابع خبری لیبی اعلام کردند ارتش و نیروهای تابع آن در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌ها، داعش و گروه‌های وابسته به آن را در شهرهای بنغازی و درنه محاصره کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، یک منبع آگاه لیبی اعلام کرد شهر «درنه» شاهد درگیری‌های پراکنده بین گروه «مجلس شوری مجاهدی درنة» و جوانان وابسته به یگان‌های پشتیبان ضد داعش است.

این در حالی است جوانان وابسته به یگان‌های پشتیبانی با تروریست‌های داعش که در منطقه «400» درنه و بلندی‌های زراعی بیرون از این شهر سنگر گرفته‌اند، درگیرند.

خبرگزاری «بوابة الوسط» لیبی به نقل از این منبع آگاه گزارش داد: نیروی‌های وابسته به گروه «شوری مجاهدی درنة» پس از آنکه خبرهایی از تحرک نظامی ارتش لیبی و نیروهای پشتیبانی دریافت کردند، در ورودی غربی شهر درنه اعلام آماده‌باش کامل کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه، ارتش و نیروهای پشتیبانی شهر درنه و حومه آن را محاصره کرد‌ه‌اند.

از سوی دیگر، سرهنگ «عبد الله الشفاعی» فرمانده مرکز آموزشی «الحریه» امروز خبر داد: ارتش لیبی، داعش و گروهک‌های توریستی وابسته به  آن را در محور غربی شهر «بنغازی» محاصره کرده است و تنها از سمت دریا کمک‌های تسلیحاتی و نیرو دریافت می‌کنند.

وی همچنین اعلام کرد اوضاع در محور غربی تحت کنترل ارتش بوده و نیروهای وابسته به ارتش پیشروی خوبی داشته‌اند و هر روز مناطق جدیدی را تحت کنترل خود در می‌آورند.

همزمان با عملیات زمینه علیه تروریست‌ها، نیروی هوایی لیبی در چندین نوبت مراکز تجمع تروریست‌ها را در محور غربی بنغازی هدف حملات خود قرار دادند و خسارت‌های مالی و جانی زیادی به داعش وارد کرده‌اند.

شبکه سعودی «العربیه» نیز از وقوع درگیری‌های شدیدی بین ارتش لیبی و تروریست‌ها در منطقه «الهلال النفطی» خبر داد.

العربیه به نقل از منابع نظامی گزارش داد: گروه تروریستی داعش عملیات بزرگی را برای سیطره بر این منطقه شروع کرده‌است.

مقامات لیبی نگران‌ آن هستند که داعش بتواند بر همه بندرهای نفتی و منطقه مرکزی سیطره پیدا کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس