کد خبر 517714
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

برای نخستین‎بار در طول تاریخ، شَمای البسه اعضای کاروان ایران در بازی‎های المپیک ریو برگرفته از طرح‎های اسلامی، اسلیمی وایرانی خواهد بودکه شایددر نهایت به عنوان لباس ملی ورزش ایران معرفی شود.

به گزارش مشرق، معمولا در رویدادهای ورزشی، ورزشکاران کشورهای مختلف لباس هایی به تن دارند که به گونه ای نماد و معرف کشور آنهاست طوریکه به راحتی می توان ملیت ورزشکار مورد نظر را از رنگ و طرح لباسی که به تن دارد، تشخصیص داد. این مهم که در رویدادهایی همچون بازی های آسیایی و المپیک بیشتر به چشم می آید اما حلقه‌ای گمشده در ورزش ایران بوده و است.

البته به بهانه سی و یکمین دوره بازی های المپیک که تابستان سال آینده در برزیل برگزار خواهد شد، گام های ابتدایی برای معرفی و تولید لباس هایی که به عنوان لباس ملی ورزش ایران در میادین مختلف قابل استفاده باشد، برداشته شده است.

برای حضور در این دوره بازی های المپیک، شَمای البسه اعضای کاروان ایران برگرفته از طرح های اسلامی، اسلیمی و ایرانی و به رنگ آبی نیلی است. از نمونه این لباس طی هفته‌های آینده و حداکثر تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد. و بعد از بررسی و مشخص شدن ایرادات احتمالی در این نمونه لباس و به دنبال آن تایید نهایی توسط مسئولان مربوطه در کمیته ملی المپیک، تولید انبوه این لباس برای استفاده اعضای کاروان ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در دستور کار قرار می گیرد.

تولید این البسه در واقع آغازی است برای رسیدن به یک طرح نهایی در رابطه «لباس ملی» ورزش ایران که در رویدادهای مختلف نماد و معرف ورزشکاران ایران باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس