بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران اعلام کرد: در پی عدم موافقت دولت با برگزاری تجمع امروز در مقابل سفارت عربستان، دانشجویان بسیجی فردا در میدان امام حسین تجمع می‌کنند.

به گزارش مشرق، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در واکنش به اعدام شیخ نمر و عدم صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: اقدام  غیر قابل بخشش دولت آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان، که تنها چندروز بعد از ایام وهفته وحدت و ولادت حضرت رسول اکرم اتفاق افتاد بدون شک یکی دیگر از گام‌های شیطانی و خبیثانه این دولت جنایت کار و قسمتی از یک نقشه صهیونیستی در جهت ایجاد چند دستگی و تفرقه میان امت اسلامی است. رژیم آل سعود و کشورهای غربی-آمریکایی که تمام توان خود را در ایجاد نامنی و اغتشاش در منطقه به کار گرفتند تا ریشه‌های درخت تناور بیداری اسلامی را بخشکانند و در این راه از هیچ حمایتی به نفع گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه فرو گذار نکردند.اما به فضل الهی خون بابرکت شهدای راه مقاومت به ثمر نشسته است و امت اسلامی روز به روز بیش از گذشته خطر دشمن واحد را احساس کرده و خود را در برابر تجاوزهای او مجهز می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنگونه که برهمگان واضح و روشن است امت اسلامی در گردنه‌ای قرار گرفته است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان یک پیچ تاریخی بزرگ یاد کرده‌اند. موج بیداری اسلامی روز به روز پرخروش تر از روز قبل ظاهر می‌شود و ابعاد گسترده‌تری از آن به عرصه ظهور  و بروز می‌رسد. اما متاسفانه به نظر میرسد برخی نهاد و دستگاه‌های دولتی در داخل کشور از این حرکت عظیم جهان اسلام عقب مانده‌اند و در مواردی خود مانعی بر سر راه این پویش مردمی هستند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران عنوان کرد: مماشات و تساهل‌های بی مورد و پرهزینه قوه مجریه کشور از آن ابتدا با کشورهایی نظیر عربستان مورد انتقاد بسیاری از جریانات اصیل و ارزشی قرار گرفت. زمانی که عربستان سعودی با بی رحمی تمام شیعیان یمن را به خاک و خون کشید، دیپلماسی فعال ما در راه کمک به شعیان داغدار و مظلوم یمن حتی از پس کشور هشتصد هزار نفری جیبیوتی هم برنیامد. در ماجرای تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و همچنین مدیریت مصیبت بار مراسم حج امسال که باعث مرگ بسیاری از هموطنانمان و داغدار شدن جهان اسلام شد باز هم مسئولانمان دیپلماسی زانو زدن و لبخند و پیاده روی در پیش گرفتند و دم از مودت و برادری با این رژیم خبیث زدند و در تمام این مدت مطالبات دانشجویان ارزشی و مردم مسلمان مبنی بر پیگیری این مسائل بر زمین ماند و صدای فریاد اعتراض آنان در راهروهای وزارت کشور و استانداری ها در نطفه خفه شد، به جرئت می‌توان ادعا کرد دولت تدبیر و امید کمترین نقش را در این حرکت عظیم و جهانی صدور انقلاب اسلامی ایفا میکند، سیاست‌های دوگانه و تبعیض آمیز ریاست قوه مجریه حتی در ابراز یک پیام تسلیت ساده نیز مشهود است.

در ادامه این بیانیه آمده است: مدتها از فاجه منا گذشت و دیپلماسی مقتدر کشور هنوز به نتیجه قابل قبولی در پیگیری این فاجعه نرسیده است، بسیاری از ملت‌های مسلمان منطقه نظیر نیجریه در راه ارزش‌های الهی و انسانی و در برخی موارد به ازای لبیک به آرمان‌های انقلاب اسلامی در خون خودشان دست و پا زده اند ولی حتی اینبار هم از تیغ تبعیض آمیز نگاه دولت در مقایسه با فاجعه پاریس در امان نماند. و اینک پس از اقدام داعش گونه رژیم آل سعود و اعدام ناجوانمردانه شیخ نمر هنوز صدای تاسف و تاثر از ریاست محترم جمهور به گوش نرسیده است. حال پس از گذشت حدود دوسال و اندی از آغاز به کار دولت تدبیر و امید نه تنها هیچ دیپلماسی فعالی در حوزه کشورهای جهان اسلام، صدور انقلاب اسلامی و تلاش برای اعتلای بیداری اسلامی انجام نگرفته است بلکه شاهد عملکرد متضاد در مقابل حرکت‌های دانشجویی و مردمی در راستای محکومیت این جنایات را از طرف دستگاه‌های دولتی بوده‌ایم.  دولت یازدهم  بدون هیچ دلیل محکمه پسندی در هیچ یک از این موارد اجازه برگزاری تجمع های دانشجویی را صادر نکرد و تا توانست جنبش دانشجویی را تحت فشار قرار داد و حتی در مورد توهین نشریه فرانسوی به وجود نازنین پیغمبر اکرم  با وجود حضور هزاران نفری مردم  در لحظات آخر حاضر به صدور مجوز شد.

این بیانیه ادامه داده است: همه این اغماض‌ها و مدارای دستگاه دیپلماسی نسبت به عربستان سعودی جراحتی عمیق بر قلب ملت شریف ایران وارد کرده است. بغض تاریخی و انقلابی ایران اسلامی از حکومت وهابی و دیکتاتور عربستان سعودی و خاطرات سیاه وتلخ ملت ایران از این رژیم منحوس مسئله ای نیست که به راحتی از حافظه تاریخی کشور زدوده شود.

بسیج دانشجویی در این بیانیه اعلام کرد: امروز هیچ گونه برنامه‌ای در برابر سفارت عربستان نداشته و فردا در اعتراض به جنایت‌های آل سعود فردا ساعت 14 در میدان امام حسین(ع) تجمع خواهند داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    فقط بسیجی//؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس