رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت شهادت شیخ نمر ضمن محکوم کردن این اقدام توسط دلت سعودی خواستار معرفی عاملان حرکتهای افراطی در تهران و مشهد به دستگاه قضایی شد.

اقدام عربستان دامن زدن به تروریسم است/ عاملان تحرکات تهران و مشهد به دستگاه قضایی معرفی شوند
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت شهادت شیخ نمر باقر النمر، این اقدام غیر اسلامی و غیر انسانی دولت عربستان را محکوم و در راستای سیاستهای فرقه گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط دانست.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر اعدام عالم مجاهد شیخ نمر باقر النّمر موجی از اندوه و تأسف در بین جوامع اسلامی بوجود آورد. اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی که در تعارض آشکار با حقوق بشر و ارزش‌های اسلامی است، به خانواده شهید شیخ نمر، علمای اعلام و عموم مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم.

تردیدی ندارم که دولت عربستان با این اقدام غیر اسلامی، وجهه خود را در بین کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی بیش از پیش مخدوش نموده است. چنین اقدامی در راستای سیاست‌های فرقه‌گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط در منطقه و جهان بوده که در سالهای اخیر منجر به بی‌ثبات کردن منطقه و ایجاد جنگ و درگیری گردیده است.

مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد.

حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.

از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.
خداوند روح شهید شیخ نمر را با شهدای کربلا محشور نماید و اسلام و مسلمانان را عزّت عنایت فرماید.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 62
  • مهدی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    جناب آقای روحانی پیام شما با بیش از 24 ساعت تاخیر نسبت به پیام 2 ساعته برای حادثه پاریس دریافت شد سوال این است این پیام را بابت محکومیت شهادت شیخ مجاهد آیت الله نمر صادر شده یا برای محکومیت واکنش مردم به لانه خباثت و وهابییون در تهران و مشهد است ؟
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    آقای ریس جمهور می توانست نیروهای خودسر را در پیام دیگری بکوبند کل پیام ایشان311 کلمه است 128 کلمه علیه سعودی 164 کلمه علیه نیروهای داخلی ایران 19 کلمه خنثی آیا وزن ساختار شکنی چند آدم معدود با جنایت آل سعود یکی یا سنگین تر است که رییس جمهور اینگونه پیام می دهد.
  • شایان ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    اقای روحانی بیشتر آتش زننده های سفارت را کوبید تا قاتلان شیخ نمر! ۲.۵ پاراگراف بر علیه قاتلان شیخ و ۲.۵ پاراگراف بر علیه آتش زننده های سفارت ، تازه پاراگراف های بر علیه آل سعود کوچولوتره
  • ایرانی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    جالبه! نصف پیامش در محکومیت اعتراض دیشب جوانان بود!!؟
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    بیشتر از اینکه عربستان رو محکوم کنه افرادی رو که در برابر سفارت عربستان محکوم کرده
  • مهدی از مشهد ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    شانس آوردم دیشب نرفتم اعتراض به جنایت آل سعود وگرنه الان ..............
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    مشرق از چی میترسی چرانظر را رو منتشر نمیکنی؟
  • حمید رضا رحیمی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    محکوم میکنیم حمله به سفارت عربستان ؟؟؟؟ این جنایتکاران خون شیعیان میریزند شما حمله به سفارت عربستان محکوم میکنید باید سفارت عربستان جمع بشه تا به کی فقط دشمنان الکی محکوم میکنیم ؟ این چه وضعشه ؟
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    بسمه تعالی اقای رئیس جمهور ایران هر موضع گیری را که دارند می باید جداگانه بیان دارند . مثلاً در خصوص شیخ نمر وانزجار امت ایران ومسئولیت نظام یک طرف قضیه باشد وحرکت ناپسند جمعی به سفارت عربستان نیز یک طرف قضیه .
  • حمید رضا رحیمی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    این همه عربستان نظام ما را هتک کرده توهین کرده چیزی نگفتیم حالا معترضین به شهادت شیخ نمر را افراد خودسر مینامید ؟
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    الیته این حرکت آتش زدن سفارت کاری ناپسند است که نباید در کشور ایران باب شود . امروز چشم جهان به ایران دوخته شده است ، ما در سیاست خارجی خود حقانیت جمهوری اسلامی ایران را داریم اثبات می کنیم ، با این روشها و موضع گیری ها و برخوردها با یک سفارت در کشور نظر بیگانگان به ایران بر می گردد و می گویند ما نگفتیم که ایران خوی و خصلت تجاوز دارند و امثالهم .
  • عمرا منتشر کنی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    شما عزیزان میرید سفارت انگلیس و عربستان رو آتیش میزنید فردا غرامتش رو کل ملت ایران باید بپردازند.
  • امین ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    سفارت و سفیر یک کشور ولو اینکه دشمن خونی باشه محترم هست.و امنیت و حفظ شان اون بر عهده کشور میزبان.کسانی که حمله به سفارت عربستان کردن باعث میشن خون این شهید به حاشیه بره و عربستان طلبکار بشه... در تاریخ اسلام بخونید چطور حرمت سفیران دشمن نگه داشته میشده!اعتراض. به حق داریم منتها این راهش نیست که به سفارت یک کشور حمله کنیم و بهانه دست دشمنان بدیم.رجوع شود به نظرات رهبری در مورد حمله به سفارت انگلستان خبیث.خداوند سزا ی آل سعود ظالم را در همین دنیا میدهد
  • علوی ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    مگه آقا در قضیه سفارت انگلیس نفرمودند نباید حمله میکردند چرا خودیها باید به حکم ولایت بی توجهی کنن. اگر قانون رو قبول داری میگه نکن اگه ولایت رو قبول داری میگه نکن. مشرق چرا باعث تحریک میشی
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    سفارت آتش زدن عمل خوبی نیست که در ایران اسلامی اتفاق می افتد ، مردم از عملکرد عربستان ناراحت هستند وانزجار دارند همه ی اینها درست لکن با رفتاری در خور شأن یک ملت فهیم باید برخورد نمود . باید در مقابل سفارت این کشور اعتراض را بصورت اصولی صورت داد تا خبرنگاران بیایند آن را نشان داده وانعکاس دهند آن هم در فضایی سالم بدون شکستن شیشه وآتش زدن اموال سفارت وغیره ، لذا این کارها در شأن یک ملت آقا نیست . وقتی آن عرب به امام مجتبی اهانت کرد وناسزا گفت حضرت به او محبت نمود فرمود : اگر گرسنه هستی به شما غدا بدهم ، اگر جامع نداری به شما لباس دهم ، اگر پول نداری به شما پول دهم ف لذا وقتی آن مرد عرب این اخلاق را از امام دید شرمنده شد وبه پای حضرتش افتاد وگفت مرا ببخشید . این اخلاق اسلامی بزرگترین درس است برای مردم مسلمان ایران . البته پاسخ این حرکت وشرارت را عربستان خواهد دید .امید آنکه مردم ایران مصالح کشور ونظام را بیشتر مّد نظر داشته باشند وحرکات را سنجیده وپسندیده انجام دهند .
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    تروریستهای تبعه عربستان در عراق که زندانی هستند یکجا اعدام شوند ونیز زندانی های جندالشیطان در بلوچستان زیرا اینها همه مزد بگیر عربسنان هستند
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    واقعا که با این پیام دادن....
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    بابا یکی دروازه رو درست نشون بده به آقایون!!! اینا که همش دارن گل به خودی میزنن
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    اعتراض کردن عیبی نداره بلکه تخریب سفارت خارجی عیب داره! با اتش زدن سفارت عربستان از امروز دیگه دنیا اعلام شیخ نمر را محکوم نمیکنه بلکه اتش زدن سفات را را محکوم میکنه.....!!! همیشه همه جا یه عده احمق هستند که کار را خراب میکنند..!!!!
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    این پیام به مناسبت حوادث سفارت بود نه شهادت شیخ نمر.
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    مشرق باور کن خیر نمی بینی اگر نظرم را سانسور کنی نظرم درباره واژه افراط بود
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    بخدا تمام خون هایی که عربستان میریزه در منطقه یک دلیلش سکوت دولت روحانیست
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    جالبه همه این پیامها در یک روز و از ساعت 13:50 الی 14:30 وارد شده است.این گروهای افراطی کی هستند که نمیشه دمشونا گرفت بندازی تو زندان.چی میخایین از این مملکت.
  • ناشناس ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    آقای روحانی کاش درباره ی حادثه ی منا و تعرض به دو نوجوان ایرانی به جده هم همچین برخوردی با متهمان میکردی نه با مردم خودت.
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    یعنی بدبخت تر و بیسوادتر از سایت مشرق نیوز ندیدم!! شما با این نحوه انتشار خبرتون مردم رو تشویق به ماندن در جهل مرکب میکنید!! ناراحتی از اعدام شیخ نمر یک مطلبه و حمله به سفارت یک مطلب و هرگز نباید این رو در مقابل اون یکی قرار بدید چون هر دو محکوم و زشت هستند. حکومت جمهوری اسلامی مانند هر حکومت دیگری تعهد داده که ضامن جان ومال و آسایش سفرای مهمان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس