کد خبر 516902
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

درحالی که تمامی مسئولین و دست اندرکاران ورزش کشور و فدراسیون فوتبال عزم خود را جزم کرده اند تا بار دیگر فوتبال ایران بتواند بعد از گذشت بیش از 40 سال در مسابقات فوتبال المپیک ریو 2016 حضور پیدا کند،رفتارهای محمد خاکپور سرمربی این تیم به معمایی برای اهالی ورزش و فوتبال تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، رقابت های انتخابی المپیک 2016 ریو در رشته فوتبال از بیست و دوم دی ماه تا دهم بهمن ماه سال جاری در کشور قطر برگزار می شود و تیم فوتبال امید ایران برای حضور در این رقابت ها عازم این کشور می شود تا در مرحله گروهی این مسابقات با تیم های سوریه، قطر و چین که در گروه ایران قرار دارند، رقابت کند.

با این حال محمد خاکپور در اقدامی عجیب در مراسمی که جمعه شب با حضور تقریبا تمامی مسئولین ورزش و فوتبال کشور برای بدرقه این تیم برگزار شده بود، شرکت نکرد و دلیل غیبت خود را 'حضور شخص علی کفاشیان' رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد و مرد اول فوتبال ایران را به 'عدم صداقت' متهم کرد.

خاکپور درحالی در توضیح علت غیبت خود در مراسم بدرقه تیم المپیک گفته است که 'اگر در این مراسم حضور می یافتم ناچار بودم سخنی بگویم که آرامش تیم بهم می ریزد' که اصل عدم حضور سرمربی تیم باعث آشفتگی، سردرگمی و حاشیه آفرینی برای بازیکنان در آستانه رقابت های حساس انتخابی المپیک در قطر شده است.

در مراسم بدرقه تیم المپیک در بدعتی درست و اقدامی پسندیده علاوه بر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال و بسیاری از دست اندرکاران و اهالی ورزش و فوتبال حضور داشتند و علی القاعده اختلاف احتمالی با رییس فدراسیون فوتبال نباید عاملی برای بی توجهی به دیگران مسئولین و اهالی ورزش می شد.

خاکپور به عنوان فوتبالیستی دنیا دیده به خوبی می داند که قبول مسوولیت در رده ملی در هر وزارتخانه، سازمان یا فدراسیون از2 بُعد حقوقی و مسوولیت اجتماعی تعهد آور است. خاکپور نه تنها از منظر حقوقی بلکه به عنوان سرمربی تیم المپیک باید پاسخگو باشد که دلیل واقعی عدم حضورش در مراسمی این چنینی چه بوده است؟

محمد خاکپور به نسبت دیگر سرمربیان تیم المپیک از جمله غلامحسین پیروانی، هومن افاضلی، لنو وینگادا و علیرضا منصوریان از کارنامه کم بارتری برخوردار است و سابقه مربی گری وی برای مردم و فوتبال دوستان مشخص نیست پس به جای قهر و آشتی های مکرر بهتر است قدر افتخار نشستن بر نیمکت تیم المپیک را بداند.

همچنین خاکپور نباید فراموش کند فدراسیون فوتبال برای نشاندن او برروی نیمکت تیم امید چندین بار با مقامات مسوول AFC مکاتبه وموافقت این کنفدراسیون را با مدرک مربیگری وی جلب کرده است.

از سوی دیگر درحالی که فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که تمامی قراردادهای مرتبط با کادرفنی تیم ملی فوتبال امید 'با همان شرایط و مبالغ درخواستی به امضا اعضای کادرفنی و فدراسیون فوتبال رسیده' اما همزمان اعلام کرده است که نسخه قرارداد ارسال شده برای سرمربی این تیم هنوز از سوی خاکپور برای نهایی شدن در اختیار این فدراسیون قرار نگرفته است.

خاکپور که تیمش در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به آرامش و دوری از حاشیه ها نیازمند است اما در این خصوص نیز گفته است که ' بهتر است در این شرایط حرفی از این موضوع نزنم.' این حاشیه می تواند تا بعد از رقابت های تیم المپیک در قطر و کسب هرگونه نتیجه ای از سوی تیم المپیک ادامه داشته باشد.

حبیب کاشانی مرد آرام فوتبال و سرپرست تیم المپیک پیشتر و در نشست خبری تیم المپیک در آبان ماه اعلام کرده بود که زمان و مکان قرارداد فدراسیون با اعضای کادر فنی تیم المپیک مشخص نیست و همزمان با تاکید بر لزوم تغییر یافتن بند جنجالی (13) این قرارداد شده بود. وی با این حال همزمان اعلام کرد که در گفت و گوی شخصی اش با علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال متوجه شده که وی هیچ گونه اطلاعی درباره بند جنجالی این قرارداد نداشته است.

در این خصوص باید گفت به نظر می رسد که محمد خاکپور به خوبی ازکم و کیف میزان و مدت قراردادش با فدراسیون فوتبال مطلع بوده است اگر اشکالی به این قرارداد داشت باید همان روز تننظیم نسبت به آن اعتراض می کرد نه آنکه در روز اعزام تیم به قطر بدنبال انتقام گیری و جنجال سازی دوباره باشد.

خاکپور به عنوان فوتبالیست باشگاهی و ملی، شان و جایگاه بسیار مطلوبی در بین کارشناسان و هواداران دارد ولی با این گونه رفتارها به هیچ عنوان خاطره های خوب بازی هایش برای تیم ملی در جام جهانی 1998 فرانسه و جام های ملت های آسیا را زنده نمی کند. این گونه رفتارهای ملی پوش سال های قبل فوتبال ایران که انصافا مدافعی خوب و مطمئن برای تیم ملی بود، متاسفانه مسبوق به سابقه است.

محمد خاکپور بعد از قهرمانی تیمش در رقابت های غرب آسیا و درهنگام ورود این تیم به فرودگاه از صحبت با نمایندگان رسانه های جمعی خودداری کرد و گفت که ازسمت خود استعفا کرده است. این حاشیه سازی البته با وساطت مدیر تیم امید و البته به این شرط که دیگر تکرار نشود، ختم به خیر شد.

خاکپور در تاریخ 30 آذرماه درباره اردوی تیم المپیک در بندرعباس با انتقاد از فدراسیون فوتبال، گفت: این اردو به لحاظ زمانی، مهم ترین بخش از برنامه آماده سازی تیم ما پیش از حضور در رقابت های مرحله نهایی انتخابی المپیک بود که برنامه خاصی برای آن داشتیم اما متاسفانه نتوانستیم تیم کاملی را در اختیار داشته باشیم.

وی البته خود بهتر از هر کس دیگری می داند که برگزاری این اردو در میانه مسابقات لیگ و همزمان با حضور بازیکنان در تیم هایشان تا چه اندازه دشوار است. با این حال شخص وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک با حضور در اردوی بندرعباس تلاش کردند تا علاوه بر بالا بردن روحیه بازیکنان و کادر فنی این تیم، حمایت خود را از فوتبال و کسب سهمیه برای المپیک ریو 2016 نشان دهند.

به نظر می رسد رفتارهای محمد خاکپور تلاشی زودهنگام برای توجیه هرگونه نتیجه ضعیف احتمالی در رقابت های مقدماتی المپیک ریو 2016 باشد. گویی که سرمربی تیم المپیک خود و تیمش را از پیش بازنده تصور می کند و تلاش دارد تا با حاشیه سازی و انداختن تقصیر به گردن دیگران و طرح مباحث بی مورد در رسانه ها، از خود سلب مسئولیت کند یا اینکه در صورت پیروزی و کسب نتایج موفق و در نهایت راهیابی به المپیک بعد از 40 سال انتظار طولانی که آرزوی همه فوتبالدوستان ایرانی است، خود را تنها قهرمان این عرصه بداند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجید ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    سرمربی گری یه تیم ملی برای اقای خاکپور خیلی زود بود .بنظر می رسه ایشون خودش رو گم کرده و داره افاده میاد . انگار نه انگار که ایشون بدون کارنامه و با مدرک مربیگری نامعتبر هدایت تیمی رو بعهده گرفته که چشم میلیونها هوادار به موفقیتش به انتظار نشسته است . شایسته بود دقت بیشتری میشد و یه مربی با کارنامه وطنی به جای ایشون منصوب میشد . الانم دیر نشده . نصفه راه ضرر هم منفعته .بنظرم از امثال اقای فرکی و ..... دعوت کنین بیاد سر تمرین . سالی که نکوست از بهارش پیداست .باور کنین خاکپور تیم رو به حاشیه میبره و تمام زحمات ملی رو به هدر میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس