کد خبر 516718
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تأکید کرد، مدافع تیم فوتبال استقلال در قبال اظهارات خود پس از دیدار مقابل ملوان باید پاسخگو باشد.

به گزارش مشرق، اسماعیل حسن‌زاده در خصوص تخلفات صورت گرفته توسط تماشاگران بعضی از تیم‌ها گفت: از شروع فصل تا کنون، باشگاه‌هایی که تماشاگران‌شان تخلف کرده و مخصوصاً اقدام به فحاشی به هر فردی اعم از بازیکنان، داوران، مقامات برگزارکننده و عوامل تیم‌ها کرده‌اند، با رعایت آیین‌نامه انضباطی با جریمه‌های قانونی نقدی، تنبیه شدند.

وی افزود: همان‌طوری که در هفته گذشته هم اعلام کرده‌ام، چون جریمه‌های مالی که تاکنون اعمال شده، متأسفانه در مورد برخی باشگاه‌ها مانند استقلال و سپاهان بازدارنده نبوده است، از این پس به خاطر فحاشی تماشاگران در این باشگاه‌ها و یا سایر تیم‌ها که به طور مکرر جریمه شده‌اند، علی‌رغم میل باطنی خود مجبوریم تماشاگران را از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کنیم. برای ما فرقی نمی‌کند باشگاهی از پایتخت باشد یا شهرستان، اگر تخلفی صورت بگیرد با توجه به بررسی پرونده‌های‌شان اگر تنبیهات مالی بازدارنده نبوده باشد، از ابزار عدم حضور تماشاگر در بازی خانگی استفاده می‌کنیم.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه در خصوص اعتراض بازیکن استقلال به مسئولان کمیته انضباطی اعلام کرد: اینکه بازیکن استقلال دو دقیقه بعد از پایان بازی که هنوز گزارشی از سوی داوران و مقامات برگزارکننده مسابقه به سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارسال نشده، مصاحبه می‌کند، جای تأمل دارد. وی انتظار دارد کمیته انضباطی بدون اطلاع از جزئیات ماجرا، رأی خود را صادر کند. این موضوع درست نیست و عمران‌زاده باید منتظر باشد تا بعد از وصول گزارش و صدور رأی در کمیته انضباطی، اگر چنانچه رأی را مناسب ندانست، موضع خود را از طریق باشگاهش رسماً به ما اعلام کند.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: اظهارات عمران‌زاده درباره جریمه‌های مالی کمیته انضباطی بسیار نادرست است، چون اولاً وصول جریمه‌ها در سازمان لیگ انجام می‌شود و شماره حساب‌های مربوطه و جریمه‌ها از طریق سازمان لیگ مدیریت می‌شود و کمیته انضباطی هیچ دخالتی در نحوه وصول مطالبات و یا هزینه‌های آن ندارد. ثانیاً مصاحبه عمران‌زاده، اهانت به مقامات رسمی فوتبال است و باید پاسخگو باشد. امیدوارم همان‌طوری که بازیکنان انتظار دارند تماشاگران  و یا هر فرد دیگری حریم آنها را حفظ کنند، آنها هم حق ندارند در مصاحبه‌های خود هر چیزی را که به ذهن‌شان می‌رسد، اعلام کنند. عمران‌زاده به دلیل مصاحبه‌ای که انجام داده، باید پاسخگو باشد.

وی افزود: البته اتفاقات غیر منتظره‌ای در باشگاه استقلال و در هفته گذشته افتاد که مایه تأسف بود. بدین صورت که قبل از مسابقه استقلال و سیاه جامگان که در ورزشگاه آزادی قرار بود برگزار شود، دو نفر از مدیران ارشد باشگاه علیه مقامات سازمان لیگ مصاحبه کردند. در اینکه آیا توقعات آن مقامات درست و به جا است یا خیر، هیچ ارتباطی به کمیته انضباطی ندارد. البته همان‌طور که گفته‌ایم شایسته است باشگاه‌ها مشکلات خود را با تشکیلات فوتبال در قالب نامه‌نگاری و مکاتبه‌های قانونی و مطابق قوانین قانونی انجام دهند. من همیشه تأکید داشته‌ام که بخشی مهمی از ناآرامی روی سکو‌ها نشأت گرفته از مقامات مسئول در باشگاه‌هاست و حتی آرامش فعلی بخش از باشگاه‌های لیگ برتری که اتفاقا نتایج خوبی می‌گیرند ناشی از ترک مصاحبه‌های جنجال‌برانگیز از سوی مسئولان آنها بوده است.

رئیس کمیته انضباطی تصریح کرد: یعنی باشگاهی که مقاماتش با آرامش کار خود را دنبال کرده‌اند و هیچ تنشی را به سکو‌ها منتقل نکرده‌اند، جایگاه مناسبی در جدول دارند و تا هفته گذشته مقامات باشگاه استقلال با همین شیوه و در آرامش و احترام، لیگ را دنبال می‌کردند، اما قبل از هفته شانزدهم دو مصاحبه مقامات ارشد باشگاه علیه سازمان لیگ چنان تاثیر منفی روی سکوها گذاشتند که با کمترین تعداد تماشاگر در ورزشگاه آزادی، تماشاگران استقلال مستقیماً علیه سازمان لیگ شعار داده و اهانت کردند که این موضوع شایسته باشگاه استقلال مخصوصا مدیرعامل باشگاه، افشارزاده که پیر و پدر ورزش نامیده می‌شود، نیست.

وی عنوان کرد: مصاحبه اخیر عمران‌زاده، آنهم بدون اطلاع از اینکه مکانیسم اصول جریمه چگونه است و یا قبل از اینکه رأی کمیته انضباطی در خصوص حوادث ورزشگاه تختی انزلی صادر شود، ناشی از جوی است که به وجود آمده است. بد نیست اشاره کنم اتفاقات فوق در باشگاه استقلال درست زمانی رخ داد که سرپرست و مرد بزرگ استقلال (پورحیدری) در بستر بیماری بود. ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای این عزیز، امیدواریم با بازگشت ایشان به استقلال، شاهد رفتارهای از این دست نباشیم.

رئیس کمیته انضباطی تصریح کرد: تأکید می‌کنم در شروع مسابقات و بعد از تعطیلات نیم‌فصل، باشگاه‌هایی که تا به حال به طور مکرر به جهت رفتار تماشاگران‌شان تنبیه مالی شدند، اگر مجدداً رفتار غیرورزشی مخصوصاً در بخش اهانت و فحاشی،داشته باشkد، اولین برخورد ما محرومیت از حضور تماشاگران‌شان طبق آیین‌نامه انضباطی در دیدار خانگی خواهد بود. بر همین اساس به مقامات تیم‌ها تأکید می‌کنم در تعطیلات نیم‌فصل با ارائه برنامه‌های فرهنگی و توجیه لیدرها و در نهایت تماشاگران خود، شرایطی را ایجاد کنند که تیمشان از حضور تماشاگر محروم نشود.

وی خاطر نشان کرد: بازهم تاکید می‌کنم با توجه به مکاتباتی که انجام شده و تاکیداتی که در جلسات مشترک بین مقامات فدراسیون و سازمان لیگ صورت گرفت، مطمئنیم که در فصل نقل و انتقالات، تیم‌های بدهکار در لیگ برتر و رده‌های دیگر اجازه نقل و انتقال بازیکن نخواهند داشت و سازمان لیگ در انجام  امور نقل و انتقالات باشگاه‌های بدهکار و حتی برای ادامه مسابقات در نیم فصل دوم باید تسویه حساب و رضایت نامه بلامانع بودن از سوی کمیته انضباطی را از باشگاه‌ها بخواهد.
منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس