برخی نمایندگان کنگره آمریکا، تعلل واشینگتن در تحریم ایران به دلیل انجام آزمایش‌های موشکی را مورد انتقاد قرار دادند.

 به گزارش مشرق، وال استریت ژورنال اعلام کرد: برخی نمایندگان کنگره آمریکا، کابینه "باراک اوباما،" رئیس جمهور این کشور، را به دلیل چشم‌پوشی از قانون‌شکنی ایران در آزمایش موشک‌های بالستیک مورد انتقاد قرار دادند. این نمایندگان مدعی هستند کاخ سفید برای حفظ توافق هسته‌ای که ژوئیه گذشته (تیر ماه) میان ایران و کشورهای 1+5 امضا شد، تحریم موشکی ایران را به تعویق می‌اندازد. این نمایندگاه در ادامه ادعای خود افزودند: به تاخیر انداختن مجازات ایران آینده امنیت خاورمیانه را تهدید می‌کند و به متشنج شدن اوضاع در این منطقه دامن می‌زند.

نمایندگان منتقد به آزمایشات موشکی ایران به سخنان "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران، اشاره کردند که به ارتش و نیروهای مسلح این کشور فرمان داد درصورتیکه تحریم‌های جدیدی علیه تهران وضع شود، آزمایش موشکی را در هر سطح و شکل آن افزایش دهند. نمایندگان معترض با اشاره به همین دستور رئیس جمهور ایران مدعی شدند: تحریم موشکی ایران به دلیل پیشبرد اهداف دیپلماتیک اوباما به تاخیر افتاده است. کاخ سفید و مقامات ایران توافق‌هایی با یکدیگر کرده‌اند که اوباما مایل به برهم زدن این توافق‌ها نیست. ایران به دلیل امضای توافق هسته‌ای مایل به پذیرفتن هیچگونه تحریم جدیدی نیست و واشینگتن نیز در موضعی ضعیف، از این خواسته پیروی می‌کند. چهارشنبه هفته گذشته برخی تحریم‌ها علیه چند کمپانی و شخص حقوقی در ارتباط با کمک به توسعه ساخت موشک‌های بالستیک ایران وضع شد؛ اما با اعتراض شدید تهران، ساعتی بعد خبر لغو آن منتشر شد.

این قانونگذاران منتقد به سیاست‌های اوباما مدعی شده‌اند اگر آمریکا، مجازاتی برای آزمایش‌های موشکی اخیر ایران در نظر نگیرد، غرب قدرت خود را برای اجرای توافق هسته‌ای از دست خواهد داد. "کریس کونز،" سناتور دموکرات، در حمایت از توافق هسته‌ای ایران گفت: به عقیده من فشارهای دیپلماتیک موجب می‌شود ایران به رفتار گذشته‌اش بازگردد. اگر ما این توافق را امضا نمی‌کردیم و یا در شرایط کنونی از آن حمایت نکنیم، ایران به فریبکاری رو می‌آورد.

توجیه نمایندگان حامی توافق هسته‌ای نتوانست منتقدان سیاست‌های اوباما را قانع کند و باز هم بر بی‌تدبیری وی در مواجه با ایران و آنچه اقدامات تحریک‌آمیز این کشور می‌خوانند، معترض هستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس