سازمان بازرسی در اقدامی جدی به بحث دو تابعیتی‌ها در ورزش ورود کرده که نمونه آن اخیراً در وزارت ورزش اتفاق افتاد.

به گزارش مشرق، پنجم دی‌ماه بود که حیدر صادقی از سمت مدیر روابط بین‌الملل وزارت ورزش کنار رفت و البته سایت این وزارتخانه گفت‌وگویی را با بهرام افشارزاده مدیرکل حوزه وزارتی روی خروجی قرار داد که به این شرح بود: "از یکم آذر امسال ماموریت او تمام شد و دانشگاه خوارزمی که آقای صادقی عضو هیات علمی آنجاست با تمدید ماموریت مخالفت کرد."

* قانون چه می‌گوید؟

این خبر در حالی روی خروجی سایت وزارت ورزش قرار گرفت که طبق تبصره یک ماده واحده ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل سمت‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی از این حکم مستثنی هستند.

پس طبق قانون کنار گذاشتن صادقی نمی‌تواند به دلیل پایان ماموریتش در این وزارتخانه باشد، چرا که در این صورت افرادی مانند نصرالله سجادی که در دانشگاه تدریس می‌کنند و یا مدیران دیگری که در فدراسیون‌ها مشغول به کار هستند و جزو اساتید دانشگاهی به شمار می‌روند باید بعد از مدتی از سمت خود در فدراسیون و یا وزارت ورزش برکنار شوند!

* پایان ماموریت یا دو تابعیتی بودن؟ کدامیک دلیل برکناری صادقی است؟

با توجه به اینکه طبق قانون صادقی هیچ ممنوعیتی برای فعالیت در وزارت ورزش طبق آنچه افشارزاده اعلام کرده ندارد، بحث دیگری به میان می‌آید که قابل تامل است. بعد از اینکه سازمان بازرسی موضوع دو تابعیتی برخی از مدیران ورزشی را مورد بررسی قرار داد، نام حیدر صادقی هم در این لیست قرار گرفت.

وی اوایل آبان‌ماه در گفت‌وگویی که با رادیو ورزش داشت در خصوص اینکه گفته می‌شود خودش هم دو تابعیتی است و پاسپورت کانادایی دارد، خاطرنشان کرد: این یک بحث شخصی و فردی است.

تغییر مدیر روابط بین‌الملل وزارت ورزش در حالی رخ داده که هنوز هیچ فردی جایگزین صادقی در این پست نشده است.

«مدیران دو تابعیتی» و تعدد آنها در ورزش موضوع جدیدی است که سازمان بازرسی کل کشور به آن ورود کرده و بررسی آن را در دستور کار قرار داده؛ این ورود با تذکر و هشدار کتبی به وزارت ورزش همراه بوده است. به نظر می‌رسد ورود سازمان بازرسی به این موضوع به اندازه‌ای جدی بوده که حالا یک مدیر وزارت ورزش به همین دلیل از کار خود برکنار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس