عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق فاش کرد: شمار نیروهای ترکیه در موصل پیوسته در حال افزایش است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، "اسکندر وتوت،" عضو کمیسیون امنیت و دفاع عراق روز جمعه فاش کرد: نیروهای ترکیه از پادگان زلیکان در شهرستان بعشیقه نزدیک شهر موصل عراق خارج نشده‌اند بلکه شمار این نیروها پیوسته در حال افزایش است.

وتوت بر ضرورت موضع گیری جدی دولت و وزارت امور خارجه عراق برای متوقف کردن این اشغالگری تاکید کرد.

پیش از این "اثیل النجیفی،" استاندار سابق نینوا که مرکز آن موصل است گفته بود، نیروهای ترکیه پادگان زلیکان در بعشیقه را ترک کرده‌اند. وی در عین حال افزود، این نیروها، نقشی محوری در عملیات آزادسازی موصل ایفا خواهند کرد.

گفتنی است، آنکارا صدها نیروی نظامی خود را اوایل دسامبر در بعشیقه مستقر و اعلام کرد، حضور این نیروها در عراق در چارچوب ماموریت بین المللی برای آموزش و تجهیز نیروهای عراقی به منظور جنگ با داعش است. اما بغداد این اقدام ترکیه را محکوم و اعلام کرد، به هیچ وجه خواستار حضور این نیروها در خاک خود نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    مشرق قطر و ترکیه دارن از اوکراین ضد هوایی می خرن تا هواپیماهای روسی رو بزنن اینو بهتره اطلاع رسانی بکنید چرا که گاها بچه های خودمون هم اسکورت می کنند
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    این فقط بخاطر بی عرضگی دولت حراف عراقه، اگه حشد شعبی و ارتش عراق دو سه بار به نیروهای اجنبی حمله کرده بودن الان ترکیه ایها دمشونو رو کولشون گذاشته بودن و رفته بودن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس