ریو فرصتی است برای وزیرانی که می‌توانند المپیک و جایگاه ویژه میهمانان جهانی را بهانه‌ای بسیار خوب برای مذاکره با همتایان خود قرار دهند، مدیرانی که می‌توانند برند یا محصول قابل عرضه خود را در این نمایشگاه بزرگ جهانی به نمایش بگذارند.

فرصتی به نام ریو

گروه ورزشی مشرق - کمتر از ۲۰۰ روز به رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل در شهر ریو باقی مانده، فرصتی که البته در نگاهی حرفه‌ای بسیار کوتاه است و اتفاقا با همین نگاه حرفه‌ای بسیار طلایی و حساس و ارزشمند.

تکلیف کاروان المپیک ایران روشن است، تکلیف کاروان ورزشی هر کشوری روشن است، سربازانی را در نظر بگیرید که قبول زحمت کرده و برای انجام وظیفه‌ای خطیر با پول مردم کشورشان برای حفظ و خلق آبرو وارد میدان خواهند شد. پرچمی که آن را نیک بختانه بر تن خواهند کرد و نامی که با حضور درخشانشان خواهد درخشید.

اما آیا تکلیف سایر ارگان‌ها و مراکز و سازمان‌ها هم روشن است؟ آیا کسانی که در این بزنگاه مهم تاریخی باید درست و به موقع تصمیم بگیرند، بیدارند؟

این که کشوری مثل چین از دو ماه مانده به المپیک ریو ۲۰۱۶ حداقل دو نمایشگاه بزرگ اقتصادی در نزدیکی دهکده المپیک برگزار خواهد کرد، کدام یک از مقامات اقتصادی کشور را به فکر فروخواهد برد؟

صنعت آسانسور اتریش و ایتالیا برای چه در یک ماه گذشته جدالی عجیب را برای تصاحی امتیاز حمایت مالی از دو بنیاد خیریه مستقر در ریو به راه انداخته‌اند؟ تابلوهای تبلیغاتی اطراف این بنیادهای خیریه چرا برای آنها اینهمه اهمیت دارد؟

فرصتی به نام ریو

کشور ژاپن به چه منظور برای برگزاری یک نمایشگاه فرهنگی در حاشیه المپیک ریو به آب و آتش می‌زند تا از کمیته بین المللی المپیک مجوز بگیرد؟ چرا مقامات ژاپن تا این حد برایشان مهم است که فرهنگ کشورشان را به بهانه جهانی المپیک اینگونه معرفی کنند؟

البته این اولین باری نیست که نویسنده پیش از یک رقابت جهانی با تمرکز کم سابقه رسانه‌های جهان، از تصمیم گیرنده‌های کشوری عاجزانه می‌خواهد به فکر باشند. وزیرانی که می‌توانند المپیک و جایگاه ویژه میهمانان جهانی را بهانه‌ای بسیار خوب برای مذاکره با همتایان خود قرار دهند، مدیرانی که می‌توانند برند یا محصول قابل عرضه خود را در این نمایشگاه بزرگ جهانی به نمایش بگذارند.

فرش ایران چه جایگاهی در نمایشگاه‌های تجاری و اقتصادی و صنعتی و یا لااقل فرهنگی در حاشیه ریو خواهد داشت؟

پیام جمهوری اسلامی ایرانی در عرصه‌ها و ابعاد مختلف جهانی می‌تواند به بهانه زیبای المپیک ریو به جهان صادر شود، ریو، قوانین خاص خودش را دارد و غرض خروج از چارچوب المپیک نیست بلکه اتفاقا موضوع همین است که از چارچوب جهانی المپیک بهترین استفاده صورت بگیرد.

فرصتی به نام ریو

برگزاری چند نمایشگاه بزرگ فرش ایران در شهرهای مهم برزیل در جریان برگزاری المپیک ۲۰۱۶ ریو برای مقامات فرهنگی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران کار سختی است؟ معرفی زعفران ناب و دستکاری ژنتیکی نشده ایران نباید در میدان بی نظیر المپیک در نظر گرفته شود؟ توزیع رایگان محصولات غذایی ایران که معرف غذاهای سنتی این دیار باشد، برای دلسوزان فرهنگ ایرانی در چند شهر برزیل چقدر هزینه دارد؟ از طرفی توزیع این غذا می تواند در محله‌های فقیر نشین باشد و هماهنگ با یونیسف برای کمک به پروژه مبارزه با فقر در این کشور که مسلما با خوشنامی ایران در این عرصه همراه خواهد بود.

فرصتی به نام ریو

رفتار هواداران ایرانی زیر ذره بین عکاسان و فیلمبرداران خارجی است، نوع پوشش ایرانیان اهمیت دارد، نوع تشویق تیم ملی، شادی ها و غمها، رفتار در هنگام خرید و حضور در خیابانهای اطراف استادیومها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    من توصيه مي كنم خانومها با مقنعه و چادر در ورزشگاه حاضر شوند تا مشت محكمي به دهن برزيل فاسدترين كشور دنيا در اخلاق و روابط زن و مرد بزنند
  • ناصر ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    ای بابا..دلت خوشه ها...
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    مطلب چی می گه تو چی می گی؟ تبلیغ فرهنگ یک کشور فقط حجاب زناش نیست
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    جام جهانی جای بی استعداد ها نیست....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس