مدافع تنومند استقلال معتقد است با صدرنشین تیمش عیدی خوبی به طرفداران‌ آبی داده و امیدوار است در پایان فصل نیز با قهرمانی در دو جام جواب محبت طرفداران خون گرم استقلال را بدهند.

مگویان: عیدی من بازگشت به صدر جدول است
گروه ورزشی مشرق - بی‌تردید یکی از بهترین مدافعان این فصل فوتبال ما هرایر مگویان ارمنی است که بی‌حاشیه و کم سروصدا وظایفش را در ترکیب خط دفاعی استقلال انجام می‌دهد با این امید که در فصل جاری فوتبال ایران جام بگیرد.

مدافع ثابت تیم ملی ارمنستان به خاطر دیدار استقلال و ملوان که در اولین روز سال نو میلادی انجام شد و با تساوی 2-2 هم به پایان رسید، کمی دیرتر تعطیلات سال جدید میلادی را آغاز می‌کند.

در شب سال جدید میلادی گفتگو با هافبک ارمنستانی استقلال بهانه نمی خواست. هرایر مگویان مثل همیشه با صبر و متانت پاسخ سوالات را داد. گفتگوی خبرنگار مشرق با مگویان را که قبل از دیدار با ملوان صورت گرفته در ادامه بخوانید:

* شرایط فنی استقلال در فصل اخیر قابل مقایسه با سال قبل نیست.
خوشحالم تیم نتیجه می‌گیرد. همه زحمت می‌کشند. من هم مثل بقیه تلاش می‌کنم.

* پس از انجام بازی‌های خوب حسابی مورد توجه هواداران قرار داری.
از لطف آنها ممنون هستم. اما باور کنید همه بازیکنان خوب هستند. از مهدی رحمتی و طالب‌لو درون دروازه تا سجاد و آرش و البته جوانان تیم ما.

* هواداران استقلال به تو لقب سیم خاردار داده‌اند. در شبکه‌های مجازی هم طرح‌های جالبی را با مقایسه تو و سیم خاردار به تصویر کشیده‌اند.
(می‌خندد) به استقلال که آمدم گفتم می‌دانم پای به چه باشگاه بزرگی گذاشته‌ام. دلیلش همین هواداران خون‌گرم بوده‌اند. از همه آنها سپاسگزارم.

* در فصل دوم حضورت در فوتبال ایران بالاخره به جام نزدیک شدی. استقلال اول نفت را از گردونه جام حذفی خارج کرد و بعد تراکتورسازی را تا مدعی شماره یک کسب جام حذفی باشد.
دیدار برابر نفت سخت بود. خصوصا وقتی 10 نفره شدیم. در دقیقه‌های تلف‌شده هم گل خوردیم تا کارمان دشوارتر شود. به نظرم استراتژی خیلی خوبی در وقت‌های تلف شده داشتیم. اما برابر تراکتورسازی شرایط بهتر بود و در تقابل با حریف توانستیم به خوبی جریان بازی را آن طور که می‌خواستیم پیش ببریم. خوشحالم که شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی داریم.

* هنوز هم هواداران استقلال متعجبند که در شرایط دشوار بازی با نفت چطور قبول کردی پشت ضربه پنالتی قرار بگیری.

 (باخنده) باید کمک می‌کردیم به بازی برگردیم. قبل از من پروپئیچ ضربه حساسی را گل کرد. من هم توپم را محکم و هدفمند زدم. در کنار اینها نقش مهدی (رحمتی) هم پررنگ بود. هر سه پنالتی را عالی مهار کرد. خصوصا ضربات دوم و سوم را. دفع توپ‌هایی که به بالای دروازه یا نزدیک به تیرک زده می‌شوند اصلا آسان نیست.مهدی مقابل تراکتورسازی هم یک سیو فوق العاده داشت. به نظرم خواست خدا بود تا از میدان نفت سربلند بیرون بیاییم و به تراکتورسازی برسیم و بعد فینال.

* در هفته‌های اخیر زوج هرایر مگویان و حنیف عمران‌زاده در میانه خط دفاعی استقلال خوب جواب داده بود تا اینکه در دیدار برابر سیاه‌جامگان حنیف بیرون نشست و نوبت به امین حاج محمدی رسید که کنار تو قرار بگیرد.
مهم این است که تیم نتیجه بگیرد. همه بازیکنان از نیمکت‌نشین تا اصلی تلاش می‌کنند، نتایجی که فصل قبل به ثبت رسید، جبران شود. شما دیدید که امین هم عملکرد خوبی داشت. از نگاه من تمام مدافعان استقلال از بهترین‌ها هستند.
در مورد حنیف باید یک نکته را متذکر شوم. اینکه یک مدافع بتواند در هر دو فاز حمله و دفاع تمرکزش را حفظ کند کار بسیار دشواری است اما شما دیدید که حنیف این فصل هم در فاز دفاعی نسبت به سال گذشته تمرکز بیشتری دارد و هم روی ضربات ایستگاهی تاثیر فراوانی دارد. درست مثل بازی با تراکتورسازی و برگردانی که درون 18 قدم حریف زد که عامل رسیدنمان به گل شد. شما حتی در اروپا هم مدافعان خیلی زیادی را نمی‌بینید که جسارت حضور پرتعداد روی دروازه رقبا را داشته باشند.

* 16 بازی و 13 گل خورده؛ به نظرت عملکرد خط دفاعی استقلال راضی‌کننده بوده است؟
26 گل زده‌ایم و این ما را صاحب بهترین خط حمله لیگ کرده است. به نظرم دریافت 13 گل طی 16 دیدار برای خط دفاع تیمی که صدرنشین است، عملکرد چندان بدی نباشد. کادر فنی در برخی از دیدارها به دلیل مصدومیت نفرات مشکلاتی برای انتخاب بازیکن داشت و مجبور شد یکسری جابه‌جایی انجام بدهد تا ترکیب کامل شود. تازه در دیدار با سیاه جامگان انصافا توپ از خط رد نشد.

* اتفاقا تو در آن صحنه نزدیک‌ترین فرد به طالب‌لو بودی.
دقیقا. حرکت دروازه‌بان ما عالی بود چون هم با دست مانع حضور توپ درون دروازه شد و هم هوشمندانه یک لحظه با استفاده از پا مانع حرکت توپ شد. من که عملکردش را در این صحنه دیدم برایش دست زدم. فیلم آن لحظات را دوباره مرور کنید تا گفته‌هایم را تایید کنید.

* بازی با ملوان آسان خواهد بود؟
نه، قطعا آنها در خانه به یک بازگشت شکوهمند فکر می‌کنند. ملوان هم مثل استقلال 13 گل دریافت کرده پس در سازمان دفاعی‌اش ایراد زیادی ندارد. می‌خواهم بگویم تیمی که انتظار ما را می‌کشد در فاز دفاعی مجموعه‌ای قابل احترام است.

* اما ملوان فقط 9 گل به ثمر رسانده و این نشان می‌دهد در فاز هجومی موفق نبوده است.
در فوتبال نمی‌توان به آمار و ارقام خیلی اعتماد کرد. چه کسی فکر می‌کرد استقلال و راه آهن در نیم فصل نخست به تساوی 3-3 برسند؟ به نظرم استقلال برای پس گرفتن صدر جدول چاره‌ای ندارد جز این که با تمام توان مقابل ملوان به میدان برود.

مگویان: عیدی من بازگشت به صدر جدول است
* سال جدید میلادی هم فرا رسید و تو اینجا در ایرانی.
خوشحالم که همسر و فرزندم کریسمس را اینجا بودند. راستش به خاطر شرایط پروازها در این روزهای شلوغ سال نو چند روز قبل آنها را به ایروان فرستادم. برای خودم هم بلیت گرفته بودم تا بعد از بازی پنج شنبه برابر ملوان راهی ارمنستان شوم. با این حال بازی که عقب افتاد مجبور شدم بلیتم را عوض کنم. امیدوارم حالا که با 48 ساعت تاخیر به خانه برمی گردم استقلال ملوان را شکست دهد تا من هم عیدی خوبی به طرفداران‌مان بدهم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس