کد خبر 515640
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

انتخابات مقدماتی حزب لیکود برای تعیین رهبر و همین طور کاندیداهای این حزب برای نخست‌وزیری، 23 فوریه (4 اسفند) برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، کمیته مرکزی حزب لیکود، حزب متبوع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل، درخواست وی برای برگزاری زودهنگام انتخابات مقدماتی برای تعیین رهبر و همین طور نامزد این حزب برای نخست‌وزیری را تائید کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، 23 فوریه انتخابات داخلی حزب لیکود برگزار می‌شود؛ اقدامی که نتانیاهو به اعضای این حزب گفته، کابینه ائتلافی را با ثبات می‌سازد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو که کابینه ائتلافی او حداقل اکثریت را داراست، دوشنبه هفته جاری نشست اضطراری کمیته مرکزی لیکود را برگزار کرد تا اعضاء این حزب را به برگزاری انتخاب زودتر از موعد متقاعد کند. او برای این اقدام، نشست هفتگی کنست (پارلمان اسرائیل) را لغو کرد.

نتانیاهو دوشنبه بعد از برگزاری این نشست با بیان اینکه «باید برای هر سناریویی آماده باشیم»، گفت: «بسیار مهم است که انتخاب رئیس لیکود و نامزد این حزب برای نخست وزیری برگزار شود تا لیکود متحد شود و اطمینان حاصل شود که اختلافی وجود ندارد».

اما بر اساس این گزارش، مخالفان این اقدام می‌گویند برگزاری زودهنگام انتخابات مقدماتی حزب لیکود، مانع تلاش رقبای بالقوه برای رقابت با نخست وزیر می‌شود و در نتیجه جایگاه نتانیاهو به عنوان کاندیدای پیشرو را حفظ خواهد کرد.

در این گزارش آمده، نتانیاهو یکسال قبل به خاطر روبرو شدن با یک ائتلاف متزلزل، انتخابات داخلی حزب لیکود را زودتر از موعد برگزار کرد تا به این ترتیب، مانع تدارک «گیدعون سعر» رقیب بالقوه خود برای حضور در انتخابات شود. متعاقب این قضیه «سعر» از رقابت کنار کشید.

او اخیرا نیز در حساب کاربری توئیتر خود، تلاش نتانیاهو برای برگزاری زودهنگام انتخابات داخلی لیکود را تئاتر توصیف کرده و گفته در این انتخابات حضور نخواهد یافت.

انتخابات مقدماتی، اعضا احزاب سیاسی را قادر می‌سازد تا رهبر خود و همین طور فهرست کاندیداهای حزب برای شرکت در انتخابات عمومی را فراهم سازد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس