امیر قلعه نویی با تراکتورسازی نفت علیرضا منصوریان را شکست داد تا با این مربی سرشناس خانواده آبی ها بی حساب شود.

قلعه‌نويي و منصوريان بي‌حساب شدندگروه ورزشی مشرق - تراكتورسازي در ايستگاه شانزدهم ليگ برتر از ميزبانش نفت 3 امتياز گرفت تا سرمربي جديد قرمزها با مرد شماره يك كادر فني زردپوشان تهراني بي‌حساب شود.

پيش از اين عليرضا منصوريان و امير قلعه‌نويي سه مرتبه به عنوان سرمربي مقابل يكديگر قرار گرفته بودند كه حاصل ثبت دو پيروزي به نام علي‌منصور و يك لبخند به كام ژنرال آبي‌ها بود.

در ايستگاه 16 ليگ 15 قلعه‌نويي موفق شد عقب افتادگي‌اش در تقابل‌هاي مستقيم با منصوريان را جبران كند تا از اين حيث با مربي جواني كه قصد دارد در آينده سرمربي استقلال شود به تساوي برسد.

سه تايي شدن منصوريان

اولين تقابل قلعه‌نويي و منصوريان در نيم فصل نخست ليگ نهم به وقوع پيوست. يكشنبه 22 شهريورماه سال 1388 عليرضا منصوريان كم‌تجربه روي نيمكت پاس همدان به مصاف سپاهان امير قلعه‌نويي رفت. 6 سال و 3 ماه و 16 روز قبل احمد جمشيديان (30 و 75) و ابراهيم توره (54) براي نصف‌جهاني‌ها گل زدند و تك گل تيم منصوريان را هادي اصغري (74) به ثمر رساند. قابل توجه اينكه آن روز سيدمهدي رحمتي دروازه‌بان تيم پيروز بود و سوشا مكاني گلر تيم شكست خورده پاس.

در ادامه فصل ياد شده عليرضا منصوريان روي نيمكت همداني‌ها دوام نياورد اما سپاهان با قلعه‌نويي 67 امتياز گرفت تا قهرمان شود.

دو شكست پياپي ژنرال

برخورد بعدي اين دو چهره سرشناش استقلالي به عنوان سرمربي، در ليگ چهاردهم به‌وجود آمد. منصوريان سرمربي نفت شد تا بلكه تلافي شكست 6 سال قبل را در بياورد و از قضا همين‌طور هم شد. برخي از استقلالي‌ها عليرضا منصوريان را آلترناتيو امير قلعه‌نويي روي نيمكت آبي‌ها مي‌دانستند. به همين دليل هم تقابل اين دو حساس به نظر مي‌رسيد.

در نيم فصل اول ليگ چهاردهم استقلال با قلعه‌نويي طي 7 هفته به 6 پيروزي دست پيدا كرده بود و شرايط خوبي داشت. با اين حال شكست 2 بر صفر مقابل نفت علي منصور ترمز صدرنشين آبي ليگ و سرمربي‌اش امير قلعه‌نويي را كشيد.

استقلال پس از اين شكست روندي روبه نزول را پيدا كرد و در نهايت داربي را هم باخت تا شكست آبي‌ها برابر نفت منصوريان برايشان گران تمام شود.

در نيم فصل دوم دوباره زردپوشان تهراني با گل دقيقه 81 لئوناردو پادواني برزيلي استقلال را شكست دادند. استقلالي كه حداقل اميدوار به كسب سهميه و حضور مجدد در ليگ قهرمانان آسيا بود 3 امتياز حساس هفته بيست و سوم ليگ را از دست داد و در نهايت آسيايي شدن نفت منصوريان را نظاره‌گر شد.

به اين ترتيب برنده سومين تقابل قلعه‌نويي و علي‌منصور هم سرمربي جوانتر لقب گرفت تا ژنرال 2 – يك از آلترناتيوش عقب بيفتد.

آب رفته به جوي بازگشت

و بالاخره در ايستگاه 16 ليگ 15 گل دقيقه 1+45 سعيد آقايي نفت منصوريان را مغلوب تراكتورسازي امير قلعه‌نويي كرد. جالب اينكه در فصل جاري نه ژنرال روي نيمكت آبي‌ها نشست و نه علي منصور كه قرار بود آلترناتيوش باشد به اردوي آبي‌ها برگشت. در مقابل برنده نبرد چهارم اين دو نفر به عنوان سرمربي، ژنرال بود تا امير قلعه‌نويي آب رفته را به جوي بازگرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس