کد خبر 515325
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت تنها بايد به دهک های کم درآمد جامعه یارانه بپردازد.

به گزارش مشرق، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت تنها بايد به دهک های کم درآمد جامعه یارانه بپردازد.

فرهاد فزونی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگویی با اشاره به اولویت‌های دولت در تنظیم بودجه 95 گفت: متأسفانه با کاهش قیمت نفت، درآمدهای نفتی ما به اندازه هزینه پرداخت یارانه‌ها نیست و دولت ناچار است که برای کسری این مبلغ با افزایش درآمد مالیات مشکل را حل کند.

وی افزود: در شرایطی که بخش خصوصی با مشکلات بسیاری مواجه است و بسیاری از صنایع و شرکت‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند با دریافت مالیات بیشتر کمر بخش خصوصی خم می‌شود.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تصریح کرد: در این شرایط بودجه 95 بیشتر به یک مبحث سیاسی تبدیل شده تا مبحث اقتصادی در حالی که باید نگاه به بودجه اقتصادی باشد.

وی به اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: همه امیدها به اجرای برجام و رفع تحریم‌ها بود که پول‌های بلوکه شده آزاد شود و با حضور سرمایه‌گذاران خارجی اقتصاد جان تازه بگیرد که متأسفانه با اتفاقات اخیر در عرصه بین‌المللی این امر بعید به نظر می‌رسد.

فزونی با انتقاد از پرداخت یارانه‌ها گفت: پرداخت یارانه از ابتدا کاری اشتباه بود و امروز همین موضوع دولت را با مشکلات بسیاری در بودجه مواجه کرده است چرا که اقتصاد ما اقتصادی تک محصولی است و بر پایه نفت استوار است و کاهش قیمت نفت موجب شده تا تمام درآمد دولت به سمت پرداخت یارانه برود.

وی تأکید کرد: تنها راه نجات در شرایط کنونی قطع پرداخت یارانه است و در شرایط کنونی بیش از 80 درصد افراد باید از دریافت یارانه حذف شوند و دولت تنها به دو دهک از افراد جامعه یارانه بپردازد.

فزونی گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی و نجات اقتصاد باید مردم دست از دریافت یارانه 40 هزار تومانی بردارند چرا که این رقم حتی پول چند نان نیز نمی‌شود.

**بارانه در بودجه 95 جایی ندارد

یک کارشناس اقتصادی گفت: به نظر می رسد در بودجه 95 سمت و سوی دولت  صرفه جویی خواهد بود و پرداخت نقدی عملا کنسل خواهد شد.

مصطفی صفاری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اولویت بندی دولت در تخصیص بودجه 95 گفت: به دلیل  عدم ارائه لایحه و برنامه ششم توسط دولت در حال حاضر نمی توان راجع به آن قضاوت کرد.

وی با بیان اینکه بودجه باید منطبق با برنامه ششم باشد گفت: برنامه ششم زمانی که به تصویب می رسد جداولی در آن ضمیمه شده است تا اهداف و زمانبندی پوشش برنامه ها مشخص شود.

این کارشناس اقتصادی در همین راستا افزود: به نظر می رسد بودجه 95 باید تولید محور و صادرات محور باشد و سیاست های دولت مسلما در جهت توسعه اقتصادی باشد.

صفاری با بیان اینکه قیمت نفت در بودجه با نرخ 35 دلار بسته شده است ادامه داد:مسلما با احتساب درآمدهای نفتی دولت در سال آینده یارانه در آن جایی نخواهد داشت و توجیه پذیر نخواهد بود و قطعا سال آینده برنامه پرداخت یارانه به 70 میلیون نفر منتفی خواهد بود.

صفاری در پایان افزود: به نظر می رسد در بودجه 95 سمت و سوی دولت در صرفه جویی خواهد بود و پرداخت نقدی عملا کنسل خواهد شد.

**منابع هدفمندی یارانه ها در بودجه 95 در هاله ای از ابهام

سید کاظم دلخوش مشاور در امور مجلس و مجامع معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تامین منابع یارانه در بودجه سال 95 گفت: در لایحه بودجه 95 برای هدفمندی یارانه ها برنامه ریزی خواهد شد و اینطور که به نظر می رسد دولت بودجه را با 260 هزار میلیارد تومان بسته است و احتمال دارد بودجه دو دوازدهم و یا چهار دوازدهم بسته شود.

وی با اشاره به این نکته که بعید است حذف دهک ها را در سال 95 داشته باشیم افزود: در شرایط فعلی دولت نمی تواند یارانه هارا حذف کند چراکه آمار و اطلاعات لازم در رابطه با دهک های دارای تمکن مالی را در اختیار ندارد.

دلخوش در همین راستا اظهار کرد: برنامه هدفمندی یارانه ها مسلما در هرسال تمدید خواهد شد و همچنین دولت برای تامین منابع یارانه ها اصلاح قیمت ها را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

** دولت وضعیت یارانه را مشخص می کند

موسی الرضا ثروتی نیز در همین راستا افزود: در بحث هدفمندی یارانه ها قرار بود قیمت حامل های انرژی به فوت خلیج فارس برسد که این امر محقق نشد و در حال حاضر نرخ فرآورده های سوختی سیر نزولی به خود گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت همه چیز بستگی به برنامه ریزی دولت دارد که چه راهکاری را برای تامین منابع یارانه در بودجه 95 در پیش خواهد گرفت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 41
  • masoud ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    قیمت نفت پایین امده جرا قیمت نفت بنزین گازوئیل روغن لاستیک در کشور پایین نمی اید
  • گل سفید ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    آقای فزونی شما خودت وجدانت را قاضی کن شما که درماه 5الی 6 میلیون حقوق دریافت میکنی ودر آمدهای دیگرتان بماند خبر ازحال وروز حقوق معلمان کار گران وسایر اقشار دارید چرا برنج روغن کرایه منزل وچرا خودرو ارزان نمیشود بعد میگوییم که عراق صنعت ندارد ولی ماشین های آخرین مدل اونجا هم قیمت پزو وسمن وپراید ایران میباشد ترا به خدا دلتان یک زره به حال این ملت شریف ایران بسوزد
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    کدام دهک؟! طبق آمار رسمی 45 نفر از جمعیت را خانواده کارگران شامل میشود. کارگرانی که رسما و بر طبق خیلی آمارها کمتر از خط فقر دستمزد میگرند! مثلا میگیوند حقوق باید بلای یک میلیون تومان باشد ولی کارگران 700 هزار تومان میگرند تازه دولت قانون ضد کارگری میخواهداجرا بگذارد که کارگران زیر 29 سال 500 هزار تومان بگیرند! در حالی هزینه زندگی هر نفر در شههرای بزرگ ایران بیش از دو میلیون تومان است. امارهای متناقض از بیکاری 3 تا 7 میلیون نفر میگویند متوسط بگوییم 5 میلیون نفر. همین جوری پنجاه ملیون نفر مستحق یارانه هستند. بسیاری از مردم از جمله جوانان هستند بیکارند و حتی امیدی به حیات ندارند چه برسد به ازدواج؟ این آقایان لابد شکم سیر! از کجا دهک کم درامد تشخخیس میدهند؟ در ایران قطعا 60 میلیون نفر فقیر هستند. ثروتمندان با درامد بالا شای ده ملیون هستند. در هر صورت اکثریت مردم ایارن مستحق کمک یارنه هستند و حتی بیشتر 45 هزار تومان.
  • پسر ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    قیمت نفت پایین اومده ولی قیمت بنزین و وابسته های نفتی چرا پایین نیومده؟؟ فعلا که دو برابر یارانه از مردم میگیرین با اون افزایش قیمت هر روز
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    فزونی گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی و نجات اقتصاد باید مردم دست از دریافت یارانه 40 هزار تومانی بردارند چرا که این رقم حتی پول چند نان نیز نمی‌شود. جمله جالبیه..واقعا نیاز به تفکرداره...
  • حسین ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد کجایی یارانه حذف میکنند حالا قدرش میدانید ملت های
  • هموطن ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    یارانه را کلا قطع کنند فقط به افراد اسیب پذیر 40 درسد حداقل خقوق پرداخت کنند. اینجوری کسی هم ناراحت نخواهد شد چون میدانیم که به افراد نیازمند کمک شده با تشکر
  • ناشناس ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    جایگاه زنجانی ها وامثال انهادربوجه95 دیدع شده یا نه متشکرم
  • امیر ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    حذف کنید ببینید چی میشه
  • محمد ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    مگه دولت قبلا یارانه را به حاملهای انرژی نمیداده خوب حالا که به خود مردم میدن پس منت سر مردم میذارن که چی
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    چرابه اسم یارانه همه چیز گران شد اما یارانه حذف شود؟
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    به خدا توکل کنید و به خیل عظیم جوانان مستعد کشور تکیه کنید و دست از رویاپردازی بردارید تا مملکت آباد بشه
  • ناشناس ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    مشرق : اتم میخوای بشکافی .یک نگاه اجمالی به نظرات که توهین هم توش نباشه .منتشر کن
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    بنزین.گازوئیل . روغن.نان .اینارو ارزون کنن. یارانه رو قطع کنن.
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    جذف یارانه یعنی زندگی اسفناک برای مستضعفین ...
  • جیانت ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    عقل کل چه ربطی داره؟! ما داریم نفر رو میفروشیم نه که میخریم که با پایین اومدن قیمت ما هم ببریم پایین. تازه اگه لازم شد و خیلی فشار اومد قیمت بنزین و گازوییل رو دوباره بالا میبرن تا جبران بشه :| یارانه ها هم به نظر من با این وضع باید قطع بشه. مملکت اقتصادش به فروش نفت وابسته هست و الان با این وضع پولی وجود نداره که به عنوان یارانه بدن و خیلی به اقتصاد مملکت لطمه میخوره
  • ابوذر ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    اگر بخواهید یارانه رو قطع کنید.اون ثروتمند هم میگه مال من که قطع شد یعنی انها هم ثروتمند شدند....قیمتها هم به قبل یارانه برمیگرده؟؟؟؟؟؟
  • علی ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    میشه بگید اگه پرداخت یارانه ها از اول اشتباه بوده پس افزایش صد برابر نان,بنزین,برق,اب,گاز,وبه تبعش همه چیز چی درست بوده واقعا چی فکر کردید اون بالا جاتون گرمه از درد مردم خبر ندارید!!!!!!!!!!!
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    همچن میگه قیمت چند تا نونم نمیشه!!!!!!! خودوتون یارانه دادین که اجناس و آزاد کنین حالا یارانه پر و اجناسم گرون بعله دیگه وقتی وزرا و روسا دو تابعیتی و تا خرخره خورده باشن نمی فهمن مردم دوازده شب پای عابربانک وایمیستن تا چندغاز منت دارتونو بگیرن
  • بهرام ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    اگه یارانه قطع بشه باید قیمت برق، گاز، اب، به قیمت اولش برگرده.
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    باری کلا
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    بیخود مکنه یارانه حذف میکنه .بی جا میکنه.اگه قرار حذف بشه باید شرایط مثل قبل بشه.یارانه روی انرژی و ... غیره صرف بشه.هم خدا رو میخواین هم خرما.
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    تمام زمینهای ادارات دولتی باید با کمک بخش خصوصی زیر کشت هر محصول بسته به مناطق کشور رفته تا از این طریق هم درامد خود ان اداره تامین وهم بااشتغال تعدادی در بخش خصوصی مشکل بی کاری کمتر شود لطفا نظر بنده را به اطلاع دولتی ها برسانید
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    قیمت ها به قبل یارانه برگردد ، ملت به دولت یارانه میدهد مالیات میدهد عوارض میدهد مالیات بر خرید میدهد مالیات بر فروش میدهد مالیات بر نخریدن میدهد مالیات بر خریدن میدهد مالیات نوسازی میدهد مالیات کهنه سازی میدهد ملت کلا مالیاتی هستند فقط قیمت ها را به قبل از احمدی نژاد برگردانید تعداد مالیات بگیر ها را هم زیاد کنید مالیات از طریق خود پرداز دریافت شود بهتر است . یارانه ملت به دولت را هم هر ماه گران کنید . دست شما درد نکند راستی مالیات خانه های خالی و مسکن مهر و مطابق پول اختلاسها را م با مالیات ارزش افزوده را هم از ملت بگیرید
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    تنها جیری که قیمت ثابت داشته دراین چندسال در ایران فقط نوشابه است
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    اینا همش حرفه می خوان دولت روحانی راکم رنگ کنند
  • رضا ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    دست چهار پنج نفر مثل بابك جون رو از بيت المال قطع كنيد كل مشكلات دولت و ملت حل ميشه
  • حاکم ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    دولت تدبیروامید از اول فرموده اند که پرداخت یارانه ها برای دولت عذاب الیم است آقای احمدی نژاد وقتی تیغ جراحی اقتصادی را مطرح کرد آقای رفسنجانی فرمود جراحی باید طوری باشد که منجر به خونریزی نشود". دراین میان مردم بازیچه هستند و مردم چه گناهی دارند این همه گرانی را تحمل نمایند خدا می داند
  • ایرانی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    اینها از روزی که هدفمندی یارانه ها کلید خورد قصد داشتند کلا قطع کنند ولی گفتند اگر سریع قطع کنند صدای مردم درمیاید
  • ایراندوست ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    اشکال نداره فقط قیمتو برگردونین سر جاش
  • مجید ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    نفست از جای گرم در میاد قیمتهای حامل های انرژی رو به همون قبا برگردونید اونوقت یارانه ها رو حذف کنید
  • نا شناس ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    اقای رئیس اتاق بازگانی شماکه اینقدر ناراحتید مگر دولت چقدریارانه میده که باقطع کردنش بخواد اقتصاد درست بشه چرا دربرابراین 45500 که دولت یارانه میده همه چیز صدبرابر گرون شده ودمارازروزگار مردم درمیاد نمیگید که گرونییه باید اجناس وحاملهای انزی وسوخت باید بیاد پایئن اما فقط وفقط بفکر قطع کردنو بریدن نون مردم هستید مایارانه نمیخواهیم بشرط اینکه هرچیزی که گرونشدن بقیمت اولش برگرده
  • فوتبالی ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    بی کفایتی مدیران بی سواد وناشی با حذف یارانه ها درمان نمی شود.راه صحیح امدن مدیران کار بلد ودلسوز به انسان واسلام است.نه مدیرانی که هر جا کم میاورند.دست در سفره مردم میکنند........از طرف پدری که بعد از سی سال کار برای تامین معاش وابسته به یارانه است.لطفا خجالت بکشید.
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    هر کجا کم میارین از ملت فلک زده میکنین خجالتی که نیمکشین از فقر وبدبختی شاهدیم که خیلی از خانواده ها متارکه میکنن جوانان و نان اور انها بیکارند یا به فسادوخودکشی واعتیاد روی میاورن ...
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده مارا مس کنید
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    الان پرسنل محیط زیست به غیر از روسا و معاونان که کلان دریافتی دارند بقیه در خط مرگ اند
  • ناشناس ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    آن مرد مهرورز که یارانه و عیدانه و بنزین سفر میداد دیگر رفته است .
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    واقعا از شما ممنونم که اینقدر خالصانه و بیطرف همه نظر ها رو نشر میدید هر کی بر خلاف میل شما حرف میزنه نباید نظرش رو منتشر کنید ؟؟؟ واقعا که به این میگن ازادی بیان!
  • Iron ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    0 0
    25ساله سیستم اقتصاذی این مملکت دست لیبرالهاست هر نوع کثافت کاری که میتوانستند انجام دادند فاصله طبقاتی را زیاد کردند یک گوشه مملکت یکی از تمام مایحتاج اولیه زندگیش بی بهره است یکی دیگه نمیدونه با این همه ثروت بادآورده چیکار کنه توی شرایط تحریم تند تند ماشین آخرین سیستم 1.5 میلیاردی از خارج وارد میکنند بعد میگویند تقصیر احمدی نژاده!!! توی این 25 سال از این همه یارانه(یا بالواقع بیت المال) 90 تا 95 درصد آن نصیب پول دارها و مرفهن بیدرد شده تازه بعد از 25 سال که یکی پیدا شده این یارانه ها را به تساوی تقسیم کرده همین اراذل لیبرال ودارو دسته کثیفش چنان تورم و گرانی بر جامعه وارد کردند که بیا و تماشا کن بعد تازه با کمال پرویی تمام مشکلات را تقصیر دولت قبل و تحریم و.... می اندازند انگار مردم رو احمق فرض کردند حتما قیمت صرصام آور زمین که اساسی ترین موضوع و منبع تولید ومسکن وخوراک وپوشاک و... هست تقصیر تحریم و احمدی نژاد و از ما بهترون و...است جمع کنید این مسخره بازیها رو !؟!؟ 25 سال این لیبرالهای کثافت و حرام لقمه با جناحهای چپ و راست کذایی سر مردم کلاه گذاشته و میگذارند !!! بعد تازه طلبکار هم هستند هی توی صدا و سیما و روزنامه های کذاییشون میگویند نگذاشتند نمیگذارند انگار این همه فساد فسق فجور رشوه خواری رشوه دهی هرزگی دریوزگی فاصله طبقاتی گرانی بیکاری بی خانمانی بی مسکنی بیچارگی و تحریمهای دوروغین و.... تقصیر فضاییهاست!؟!؟!؟ به شخصه اعتقاد من به این آیه قرآن کریم هست: يقول تعالى: (ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ) [الروم: 41 به سبب اعمال مردم ، فساد در خشکی و دريا آشکار شد تا به آنان جزای بعضی از کارهايشان را بچشاند ، باشد که بازگردند. تقصیر خود مردم است که کسانی مثل این اراذل لیبرال و وابسته وطن فروش و مردم فروش و... رو به قوه مقننه و مجریه و قضاییه راه میدهند بعد تا بهم میرسند به اینها واونها فحش میدهند که انگار مثلا بالا رفتن قیمت زمین و ربا خواری ومفتخوری بانکها و کارتلها بزرگ سرمایه داران و دارو دسته کثیفیشان همه وهمه تقصیر نمیدونم آمریکا و انگلیس و روسیه و چین و از ما بهترون و...و احمدی نژاد و ...... (که الان بیشتر شبیه جوک شده) هستند نخیر آقا جان از قدیم گفتند از ماست که بر ماست. والسلام اهل الهدی
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    دوستان حرف خوبی زدن، قیمتا رو به قبل از یارانه برگردونین بعد بیاین حرف زور بزنید. چه میدونین همون 80 درصد که میگین رو همین 40 هزار تومن حساب میکنن. اینقد زور بگین و چپاول کنید تا صبر مردم تموم شه ...
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    بسم الله قط کنید به شرطی که همه چی برگرده به دوران قبل یارانه ها....خر گیر اورید؟مردم بیچاره
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    باز هم ملت؟ ضعیف گیر آوردین؟ یه گوشه چشمی هم به اون نورچشمیا داشته باشین بد نیست.
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    یارانه قطع بشه. تکلیف این همه افزایش قیمت در حاملهای انرژی و به تبع آن تورم بی سابقه که جان مردم را گرفته چی میشه؟
  • افشین تهران ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    ناشناس عزیز نگو قیمتها رو به قبل از احمدی نژاد برگردانید بگو به قبل از فتنه و التماس برای تحریم ایران برگردانید.
  • افشین تهران ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    اصلا اسم طرح هدفمندی یارانه ها بود انوقت این اقا میگه دادن یارانه از اول اشتباه بوده!!!پس چطوری میخواستید هدفمند کنید؟حتما بجای یارانه باید به شرکتها و اقازاده ها وام قرض الپسنده بدن.تا انها برای ما بینوایان ایجاد اشتغال کنن؟!!چقدر اینها فداکار هستند چه کار مشکلی!!
  • افشین تهران ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    حتما عزیزم اینا برای همینکار کلا خلق شدن.
  • افشین تهران ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    قرار بود هم سانتریفوژها بچرخه و هم چرخ زندگی مردم.حالا که برجام سنت رو دارن عملی میکنن در همین ابتدای کار میگن که انتظاراتی که داشتیم بنظر نمیرسه محقق بشه!!!!پس برای چی دوسال ملت رو گذاشتید سر کار و عزت و اقتدار ما رو هم ......؟الان نه چرخ زندگی مردم با این رکود بی سابقه میچرخه و نه سانتریفوژها اونی که خوب میچرخه زبان چند متری اقایان هست.البته تا پایان انتخابات یارانه حتما هست و برای سال 95نقشه کشیدن.قیمت نفت پایین اومده که اومده به اقازاده ها و از ما بهترون بگید کمتر اختلاس کنند.خدا پدر دولت قبل رو بیامرزه با تمام اشتباهاتش باز هم نسبت یه اینا خیلی بهتر بود عجب اشتباهی کردیم.راستی اینکه کدخدا به قول های خودش در برجام عمل نمیکنه و لایه اوزون هم سوراخش گشاد تر شده تقصیر احمدی نژاد نیست؟؟؟
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    تازه فهمیدن یک من ماست چقدر کره میده مملکت داری علم می خواهد با 110 دلار قیمت هر بشکه نفت عمه ....... هم میتوانست مملکت داری کند لطفا حالا هنر مملکت داری خود را با این امکانات خدادادی که خدای مهربان به این ملت ارزانی کرده به اثبات برسانید
  • سیروس ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    اونم قطع کنید ببینیم سیر میشید!
  • ناسناس ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    میخوان قطع کنن باشه اینم رو همه بدبختیا ی ملت ولی قیمت گاز وبرق واب رو به اول. برگردونن بعد یارانه رو قطع کنن
  • علی ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    چرا وقتی رهبری گفتند اقتصاد نباید تک محصولی و بر پایه نفت باشه که هر وقت اراده کردیم در چاه های نفتی رو ببندیم کسی به فکر نبود چند ساله که از این صحبت می گذره چرا دولت به فکر نیست ؟ چرا به جای خود اکتفایی تمرکزشو گذاشته روی برجام و معامله با مستکبرین؟ در مورد یارانه هم چیزی بوده که دولت متعهد شدن اونو پرداخت کنه همه اجناس گرون شده مالیات ها بیشتر شده اما یارانه قیمتش تکون نخورده هر ماه هم ، هی عقب میندازنش! حالا هم بحث سر بودن یا نبودنشه. در جواب این جمله {برای اجرای اقتصاد مقاومتی و نجات اقتصاد باید مردم دست از دریافت یارانه 40 هزار تومانی بردارند چرا که این رقم حتی پول چند نان نیز نمی‌شود.} بایست عرض کنم هم پول نونمون می شه هم پول قصدمون والله که من دارم از همین پول قصدمو میدم و نونمو می خورم پس الکی نکوبونین که کم جلوه بدین خیلی ها به همین محتاجن..
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    اگه قراره یارانه قطع بشه پس قیمت ها هم باید مثل قبل بشه
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    شماها از درد مردم خبر ندارید همینجوری نظر میدید خودتون که سختی نمیبینید جاتون راحته به خدا هزار تومنم واسه منی که نه کمیته امدادی ام نه بهزیستی ارزش داره خدا ازتون نگذره که زندگیو به ما سخت کردید
  • ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    به بهانه پرداخت یارانه بود که قیمت بنزین ده برابر شد
  • علی ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    ماشالله به این مدیریت چشم نخورید
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    من فقط نمی دونم چرا تو اون دولت با اینهمه مشکلاتی که اونموقع هم بود یک دفعه از ندادن یارانه و گران کردن حاملهای انرژی بدون پرداخت یارانه اش و عدم استخدام " خبری نبود !!! به نظر جیب اقایان این دولت خیلی بزرگ و گشاد است !!!!
  • مطهر ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    پيشنهاد مي‌كنم دولت نه تنها يارانه را قطع كند حتي حقوق ماهيانه را هم قطع كند و بجايش علاوه بر مجاني شدني منابع انرژي ،هزينه ‌هاي مسكن و اقساط بانك‌ها را بدهد و هر روز صبح اول وقت منابع غذايي را هم به خانه ها تحويل دهد. و مدارس دولتي هم راست راستكي رايگان شود!
  • زندی ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    مگه غیر از اینه که منابع تأمین پرداخت یارانه نقدی از محل افزایش حامل های انرژی است پس دیگه چه مرگیه که هر روز تن بدبخت بیچاره هارو می لرزونید این پولو دارید از خود این مردم میگیرید ، از منابع دولت که نیست نگرانید
  • eagle ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    هردم از این باغ گلی میرسد
  • سعید ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    با سلام. تاریخ نشان داده مردم لیاقت بزرگمردان درستکار و زحمت کش و دلسوز جامعه رو ندارن.اگه سیاست و دودره بازی در نیارن میگن دیوانست و محبتهایش بی ارزش ولی بعدا متوجه قدر و منزلتش می شوند. حضرت علی زمان زندگیش قدر و منزلت امروز رو نداشت. بوعلی هر دم آواره بود. ذکریا رازی مورد غضب مردم و حکومت قرار گرفت و همینطور امیرکبیر, قیاسدین کاشانی, کاخال, ادیسون , امامان , پیامبران و ..... که هر کدام به نوبه خود از دست مردم زمان خود عذابها که نکشیدن. حالا تا قیر سفید بشه هر چه تقصیره بندازین گردن احمدی نژاد. بعدها متوجه دلسوزیها و خدمات آن مرد پاک سرشت خواهید شد. فعلا عذاب نمک نشناسیهایتان را بکشید. من خودم بدور از باند بازی و سیاستبازی و هر نوع کثافتکاری آنچه شاهد بودم هر کس را در اطراف خود می دیدم که مشکل مسکن و مایحتاج داشت در آن 8 سال حکومت بی ریا بود.
  • حامد ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    مشرق جان. تو وظیفه داری نظرات ما رو منعکس کنی...میدونی؟ " وظیفه" داری. پس منتشر کن...نترس عزیزم. اون گردن کلفتا به حرفای من که از اون اوج نمیفتن پایین که اینقدر نگرانی. اگر دین نداری لااقل آزاده باش. ببین آقای کارشناس! هر کاری بکنی نمیتونی منکر وظیفه دولت در قبال ملت بشی! دولت هیچ وظیفه ای نداره؟؟! بخاطر پرداخت یارانه ها کمرش شکسته؟ دندش نرم...چشمش کور! وطیفشه!! مگه غیر از اینه که اگه جنگی بشه، همین مردم باید برن جلو توپ و آتیش و همین ثروتمندان مرفه هستن که فرار رو بر قرار ترجیح میدن؟!به بهانه دادن یارانه همه چی رو گرون کردین و من به روشنی میدونم که هیچوقت قیمت ها رو پایین نمیارین! یادتون نره این یارانه قرار بود به جای حامل های انرژی که گرون میشه به مردم داده بشه. نه به جای گرون شدن نفت و گاز و بنزین و برنج و گوشت و مسکن و .....الی ماشالله دیگه همه چی!!! الحق که خودتم گفتی که حتی پول نون هم نمیشه. پس اگه قراری کاری صورت بگیره، اون افزایش یارانه ها و یا کاهش قیمت هاست. نگین نمیشه که من باورم نمیشه.... دولت بخواد همین الان همه جوونا رو استخدام میکنه...اینقدر مردم شریف ایران رو خر فرض نکنید
  • reza ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    احسنت به این حرفت.پول خودمون رو به خودمون میدن منت هم سرمون میذارن.دولت یارانه رو به این شرط داده که قیمت ها ازاد بشه اما حالا قیمتها چند برابر شده یارانه ها اضافه نشده که هیچ همین رو هم دارند حذف میکنند.خیلی جالبه!!!
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    بس چرا موقعی که صحبت از هدفمندی یارانه ها به میون میومد رگ گردنتو کلفت میکردی میگفتی ما فقرا با این طرح به حقمون میرسیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس