وزیر خارجه کشورمان ضمن تبریک و قدردانی از برگزاری مراسم باشکوه اربعین، آن را نتیجه همدلی و هماهنگی دولتها و تمامی اقشار و طیف‌های اجتماعی و سیاسی ایران و عراق دانست.

به گزارش مشرق، سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بعدازظهر امروز(دوشنبه) با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار محمدجواد ظریف ضمن تبریک و قدردانی از برگزاری مراسم باشکوه اربعین، آن را نتیجه همدلی و هماهنگی دولتها و تمامی اقشار و طیف‌های اجتماعی و سیاسی ایران و عراق دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به موفقیت‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با تروریست‌های تکفیری، بر اهمیت ادامه ائتلاف و وحدت بین کلیه اقوام و طوایف در مبارزه با افراط گرایی در عراق تاکید کرد.

ظریف ضرورت رایزنی‌های مستمر بین ایران و عراق، در کلیه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را در راستای برقراری صلح و ثبات منطقه مهم و حائز اهمیت توصیف کرد.

در ادامه این ملاقات، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق هم ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی عراق، پیروزی‌های پی در پی ارتش و نیروهای مردمی عراق را نتیجه شرایط جدید در عراق خواند و حضور هزاران رزمنده سنی در آزادسازی شهرهای عراق از دست تروریست‌های داعش را پدیده مبارکی دانست که به حفظ وحدت و یکپارچگی عراق کمک خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    مردم اگه میخاستن به امید دولت ها بمونن که هنوز نرسیده بودن به کربلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس