رئیس‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای اسلامی، فرا رسیدن میلاد پیامبر رحمت و محبت، را به آنان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد بیش از گذشته شاهد تحکیم پیوندهای وحدت و برادری در میان ملل اسلامی و برقراری صلح و آرامش در سراسر جهان باشیم.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای اسلامی، فرا رسیدن میلاد پیامبر رحمت و محبت، حضرت محمد مصطفی (ص) را به آنان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در آستانه این میلاد فرخنده و مبارک، با تاسی به قرآن کریم و سنت حسنه آن بزرگوار، بیش از گذشته شاهد تحکیم پیوندهای وحدت و برادری در میان ملل اسلامی و برقراری صلح و آرامش در سراسر جهان باشیم.

روحانی در این پیام تصریح کرده است: اکنون بیش از هر زمان دیگر ضروری است تا کشورهای اسلامی با همکاری و تلاش مضاعف و با ارائه چهره واقعی اسلام رحمانی که رافت، عطوفت و رعایت حقوق همگان از اساسی ترین اصول آن است؛ تفسیر و تصویر نادرستی از دین مبین اسلام که خشونت و افراط گرایی از نتایج آن بوده و اسلام ستیزی و اسلام هراسی را بیش از گذشته به همراه آورده است، از سیمای نورانی اسلام بزدایند.

رئیس‌جمهوری افزوده است: در این راستا مشارکت جمعی ملل مسلمان در مبارزه علیه خشونت و افراط گری، ضرورتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

روحانی در بخش پایانی این پیام نیز از خداوند متعادل بهروزی و سرافرازی مسلمانان جهان را مسالت کرده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس