وزارت دفاع آلمان از به کارگیری نظامیان آلمانی در عملیات اعزام هواپیماهای آواکس به ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هواپیماهای آواکس بیشتری را برای ماموریت در ترکیه به کار می‌گیرد. بنابر اعلام وزارت دفاع آلمان قرار است که به منظور تقویت هر چه بیشتر حفاظت هوایی و نظارت بر مرزهای سوریه، سربازان آلمانی هم به خدمت گرفته شوند.

خبرگزاری آلمان با اعلام این خبر نوشت که این هواپیماها از نورت‌راین‌وست‌فالن به «قونیه» در ترکیه اعزام شوند. یکی از سخنگویان وزارت دفاع در این مورد به روزنامه «بیلدآم‌زونتاگ» گفت: «در این ماموریت، ما 30 درصد از نیروهای دریایی را به خدمت خواهیم گرفت که البته نیروهای ارتش را هم شامل خواهد شد.»

«توبیاس لیندر» رئیس بخش دفاعی حزب سبز آلمان در این مورد گفت: «دولت باید هر چه سریعتر پارلمان را در جریان این اقدام بگذارد. از جمله اینکه در این ماموریت هواپیماها چطور به کار گرفته می‌شوند و اطلاعاتی که گردآوری می‌شوند کجا نگهداری خواهند شد.»

با این حال دولت آلمان اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای مبنی بر مشورت در این زمینه با پارلمان آلمان ندارد. وزارت دفاع پیش از این اعلام کرده بود که اعزام این نیروها به منظور نظارت هوایی است و با هدف اقدام نظامی صورت نمی‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس