پس از پیشروی‌های نیروهای عراقی در رمادی، آمریکا در ادامه حمایت‌هایش از تروریسم، تلاش می‌کند سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش را از این شهر خارج کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «عین العراق نیوز،» آمریکا برای خارج کردن فرماندهان اصلی گروه تروریستی داعش از شهر رمادی مرکز استان انبار عراق پیش از آزادسازی این شهر تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش، در حالی که نیروهای مسلح عراق به پیشروی در داخل شهر رمادی- که به کنترل نیروهای عراقی در آمده است- ادامه می‌دهند، نیروهای آمریکایی با کارشکنی و تأخیر در آزادسازی این شهر تلاش می‌کنند تا برای انتقال سرکردگان اصلی داعش از آن فرصت کافی ایجاد کنند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» تأکید کرد نیروهای آمریکایی به عمد در روند عملیات نیروهای مسلح عراق در شهر الرمادی مانع تراشی می‌کنند تا نیروهای ویژه آمریکایی بتوانند فرماندهان اصلی داعش را از مرکز شهر رمادی خارج کنند.

ژنرال استیو وارن، «سخنگوی ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا، هم در چند اظهارنظر پی در پی درباره آزادسازی سریع شهر رمادی ابراز تردید کرده بود.

از طرف دیگر، جنگنده‌های آمریکایی همچنین شماری از نیروهای ارتش عراق را در اطراف شهر رمادی هدف قرار دادند که سپس اعلام شد این بمباران اشتباه بوده است.

اسپوتنیک به نقل از یکی از فرماندهان می‌دانی نیروهای عراقی افزود: به نظر می‌رسد نیروهای آمریکایی قصد دارند فرماندهان اصلی داعش را با بالگرد از رمادی خارج کنند.

گفتنی است برخی طرف‌ها در دولت عراق و نیروهای بسیج مردمی پیش از این نیروهای آمریکایی را به حمایت از داعش و اجرای عملیات ویژه برای جلوگیری از فروپاشی این گروه متهم کرده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرج ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    باید هلی کوپترهایشان را در هوا بزنند.
  • مهماندار هواپیما ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    سرکردگان داعش از اعضای بلک واتر می باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس