چند هفته مانده به پایان فصل در 5 لیگ معتبر فوتبال اروپا به جز دو لیگ فرانسه و ایتالیا که آقای گل آن ها تقریبا مشخص شده است، در سایر لیگ ها رقابت بر سر تصاحب کفش طلا همچنان ادامه دارد.

برترین گلزنان لیگ‌های معتبر اروپا + جدولگروه ورزشی مشرق - با نزدیک شدن به پایان فصل فوتبالی در اروپا رقابت تیم ها برای قهرمانی و بقا در بالاترین سطح فوتبالی دیدنی شده است.

تلفیق ستارگان جوان و بازیکنان باتجربه در صدر جدول گلزنان 5 لیگ معتبر اروپایی یکی از عوامل هیجانی شدن بازی ها بوده است.

در ادامه با برترین گلزنان 5 لیگ معتبر اروپا آشنا می شویم:

* لیگ جزیره، لیگ شگفتی سازان
در لیگ برتر انگلیس هری کین از تیم فوتبال تاتنهام گوی سبقت را از جوان شگفتی ساز لستر سیتی با 22 گل ربود.

لسترسیتی که با سرمربی با دانش خود کلودیو رانیری در حضور بزرگانی چون منچستر یونایتد،‌ چلسی، آرسنال و لیورپول، با اختلاف در صدر ایستاده و شانس زیادی برای قهرمانی دارد، یک گلزن جوان هم در ترکیب خود می بیند. جیمی واردی با به ثمر رساندن 21 گل در این فصل نقش زیادی در پیروزی های تمیش داشته است.

برترین گلزنان لیگ‌های معتبر اروپا +جدول

واردی در این فصل یک رکورد فوق العاده ای برجا گذاشت. وی با گلزنی مقابل منچستر یونایتد در هفته چهاردهم لیگ جزیره توانست در یازدهمین بازی متوالی در این فصل گلزنی کند تا با گذر از رکورد رودفن‌نیستلروی، ستاره سابق منچستریونایتد به تنهایی رکورددار گلزنی در بازی‌های متوالی در تاریخ لیگ‌برتر شود.

بازیکنانی که در تعقیب هری کین و واردی هستند عبارتند از سرخیو آگوئرو از منچستر سیتی و لوکاکو از اوتون با 18 گل. آگوئرو در برد 6 بر 0 من سیتی مقابل نیوکاسل به تنهایی5 گل زد که در جای خود رکوردی خارق العاده محسوب می‌شود.


* لالیگا؛ غیبت مسی و جولان رونالدو

در لالیگای اسپانیا رونالدو پس از هفته ها عقب افتادگی نسبت به سوارز و نیمار با درخشش در چند هفته اخیر با 30 گل مهاجمان بارسلونا را پشت سر گذاشت و در صدر جدول جا خوش کرد. رونالدو در این فصل یک هت تریک مقابل اسپانیول انجام داد که بازی با نتیجه 6 بر 0 به پایان رسید. در بازی برگشت رئال مقابل اسپانیول از 6 گل به ثمر رسیده رئال مادرید 5 گل سهم رونالدو بود همچنین رئال مادرید در این فصل یک بازی رویایی مقابل رایووایکانو انجام داد که کهکشانی ها موق شدند با 10 گل رایووایکانو را در هم بکوبند که رونالدو 2 گل از 10 گل ئال را به ثمر رساند.

برترین گلزنان لیگ‌های معتبر اروپا +جدول

سوارز هم در این فصل برای بارسلونا خوش درخشید و با به ثمر رساندن 26 گل در رتبه دوم جدول گلزنان برتر قرار دارد. لوئیس 3 بار مقابل تیم هایی چون سلتاویگو،‌ بیلبائو و ایبار هت تریک کرده و همچنان در تعقیب فوق ستاره فوتبال جهان است.

مسی فوق ستاره فوتبال این روزها حال و روز خوبی ندارد و از آن مسی همیشگی فاصله گرفته است. وی پس از مصدومیتی که اواسط فصل گریبانش را گرفت، با زدن 22 گل در تلاش است که تا خود را به کورس گلزنان برساند. مسی 2 هت‌تریک مقابل گرانادا و رایو وایکانو انجام داده است.

* سری A؛ هموطن مسی باسریع ترین گل‌ها

به گزارش مشرق، در سری A ایتالیا گونزالو هیگواین با 30 گل زده و اختلاف بسیار بالا در رتبه اول قرار دارد. این بازیکن آرژانتینی رکورد قابل توجهی از خود برجا گذاشته است؛ هیگواین تقریبا نیمی از گل‌های خود در این فصل را در ثانیه های اولیه بازی به ثمر رساند تا نشان دهد عطش او برای گلزنی از دقایق اولیه بازی آغاز می‌شود و تا پایان بازی ادامه دارد. سریع ترین گل فصل او در دقایق 2، 9 و 14 به ثمر رسیده است.

برترین گلزنان لیگ‌های معتبر اروپا +جدول

ایکاردی از اینتر میلان، دیبالا از یوونتوس و کارلوس باکا از میلان با 14 گل زده در رتبه دوم قرار دارند. الیچ از فیورنتینا، محمد صلاح از رم،‌ اینساین از ناپولی و ادر از سمپدوریا نیز با 12 گل در رتبه سوم جدول قرار دارند تا رقابت برای کسب رتبه دوم جدول گلزنان داغ باشد.


در بوندسلیگا روبرت لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ با 25 گل در صدر قرار دارد. لواندوفسکی در هفته ششم بوندسلیگا طی 9 دقیقه 5 گل به حریف قدرتمند خود وولفسبورگ زد که در تاریخ بی نظیر بود و لقب سریع ترین 5 گل تاریخ فوتبال را از آن خود کرد (تاریخ تمام 5 تایی‌های مستطیل سبز را اینجا بخوانید). نکته دیگر درباره لواندوفسکی این است که از این 25 گل تنها یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده که در نوع خود جالب توجه است.

برترین گلزنان لیگ‌های معتبر اروپا +جدول

اوبامیانگ گابنی الاصل با 23 گل سایه به سایه در تعقیب مهاجم بایرن است. مهاجمی که تا هفته 29 یک هت‌تریک مقابل آگزبورگ داشته است.

نفر سوم جدول گلزنان بوندسلیگا نیز توماس مولر از بایرن مونیخ با 19 گل است. مهاجم بلندبالایی که 5 گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. لواندوفسکی و مولر روی هم 44 گل از 69 گل این فصل بایرن را به ثمر رسانده اند تا شاگردان گواردیولا صدرنشینی خود را تا حد زیادی مدیون این دو مهاجم باشند.

* لوشامپیونه و سلطانی به نام ایبرا
به گزارش مشرق، در لیگ برتر فوتبال فرانسه موسوم به لوشامپیونه طبق انتظارات زلاتان ایبراهیموویچ سوئدی با 30 گل در صدر برترین ها قرار دارد. زلاتان با دو گلی که در بازی پاریسن ژرمن با نیس در هفته هفدهم به ثمر رساند یک رکورد جدید به نام خود به ثبت رساند و نامش را برای همیشه در تاریخ باشگاه پاریسن ژرمن جاودانه کرد و به بهترین گلزن تاریخ این تیم فرانسوی در لاشامپیونه تبدیل شد.

برترین گلزنان لیگ‌های معتبر اروپا +جدول
پشت سر ایبرا، الکساندر لاکازِت از المپیک لیون و ادینسون کاوانی هم تیمی زلاتان با 14 گل در رتبه دوم قرار دارند و حاتم بن عرفا از نیس و میچی باتشوای از المپیک مارسی با 13 گل در رتبه سوم قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس