دکتر حسن سبحانی از حوزه انتخابی تهران ، ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

به گزارش مشرق، دکتر حسن سبحانی در سال ۱۳۳۲ در دامغان بدنیا آمد . او فرزند دوم یک خانواده مذهبی ۴ نفره است ، پدرش کارگری ساده بود . تحصیلات ابتدائی را در دبستان قائم مقام و دوره سه ساله اول متوسطه را در دبیرستان فردوسی زادگاه خود گذراند و سپس برای کمک به اقتصاد خانواده اش ، راهی دانشسرای مقدماتی دامغان شد که با هزینه دولت و بطور شبانه روزی اداره می شد .
 در پایان دوره دو ساله دانشسرای مقدماتی با توجه به اینکه در همه سال های تحصیل و از جمله در این دوره شاگرد اول بود بجای اینکه «معلم» روستا شود «معلم» شهر شد و در همان دبستانی که دوره ابتدائی خود را گذرانده بود آموزگار کلاس اول شد و این در حالی بود که ۱۸ سال از عمرش می گذشت .
در همان سال اول تدریس ، سال ششم متوسطه را در رشته ریاضی بپایان برد و در فاصله سال های ۱۳۵۱ - ۱۳۵۳ دوره نظام وظیفه را به عنوان سپاهی دانش در گرگان و بیرجند گذرانید. سپس در بهمن ۱۳۵۳ تحصیل در دوره کارشناسی اقتصاد را در دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه ملی ایران ( دانشگاه شهید بهشتی فعلی ) آغاز کرد در حالی که ناگزیر بود شغل معلمی را هم داشته باشد این دوره در خرداد ۱۳۵۸ به پایان رسید او که در حین تحصیل دبیر دبیرستان های دامغان شده بود به خاطر اقدامات و تلاش هایی که در سال های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه مخالفت با رژیم حاکم  داشت بلافاصله در فردای پیروزی انقلاب به عضویت کمیته انقلاب اسلامی دامغان که در واقع تمامی کارهای شهر را در وضعیت بهم ریخته نظام اداری  آن ایام مدیریت می کرد درآمد .
 سبحانی در سال ۱۳۶۱ در دوره مدرسی اقتصاد (کارشناسی ارشد) مدرسه تربیت مدرس ( دانشگاه تربیت مدرس فعلی ) پذیرفته شد و این دوره را در سال ۱۳۶۵ بپایان رسانید . سپس با انتقال از وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه تهران ، تدریس را در این سال در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران به عنوان مربی آغاز نمود وی در سال ۱۳۶۷ تحصیل در اولین دوره دکتری علوم اقتصادی دانشگاه تهران (پس از پیروزی انقلاب اسلامی) را شروع کرد و این دوره را هم در اسفند ۱۳۷۱ با دفاع از رساله دکتری خود تحت عنوان "نظام اقتصادی اسلام" به پایان رسانید . وی اولین فارغ التحصیل این دوره می باشد.
سبحانی نماینده مجلس در دوره‌های پنجم، ششم و هفتم از طرف مردم دامغان بود. وی در سه دوره نمایندگی، از فعالترین نمایندگان ادوار مجلس بوده‌است.
وی از استوانه‌های کار تخصصی و کارشناسانه روی طرح‌ها و لوایح مجلس بود. سبحانی بیش از ۸۶۰ پیشنهاد روی طرح‌ها و لوایح مختلف و حدود ۳۳۰ نظر در مخالفت یا مخالفت با طرح‌ها و لوایح داشته‌است. علاوه بر این حدود ۱۳۰ تذکر به رپیس جمهور و وزیران، بیش از ۲۱۰ تذکر آیین نامه‌ای و حدود ۸۰ اخطار قانون اساسی در آمار عملکرد وی در این سه دوره به چشم می‌خورد. در مجموع وی نزدیک ۳۰۰۰ صفحه مذاکره علنی در مجلس دارد.

برخی از سوابق اجرایی حسن سبحانی به شرح ذیل است:  

نماینده مردم دامغان در ادوار ۵ و ۶ و ۷ مجلس شورای اسلامی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی
رئیس کمیسون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی (۱۳۸۴)
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه چهارم توسعه
رئیس شورای اقتصادی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
مدیر گروه آموزشی اقتصاد نظری دانشگاه تهران(۱۳۸۷)
مدیر گروه آموزشی اقتصاد اسلامی، پولی و مالی دانشگاه تهران (۱۳۹۰)
معاون پژوهشی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران (1394)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس