کد خبر 513613
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: 303 کاندیدا از گلستان برای هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی ثبت‎نام کردند.

به گزارش مشرق، علی‎اصغر طهماسبی شامگاه جمعه در گفت‎وگو با فارس اظهار کرد: از تعداد 303 کاندیدای ثبت‎نام شده در استان گلستان 94 نفر در حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا با یکدیگر رقابت می‎کنند.

وی تصریح کرد: 46 نفر در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، 33 نفر در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، 59 نفر در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‎تپه و 27 کاندیدا در حوزه انتخابیه علی‎آبادکتول و 44 نفر در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان مبادرت به ثبت‎نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه 281 نفر از کاندیداها را آقایان و 22 نفر از کاندیداها را بانوان تشکیل می‎دهند، گفت: زمان تمدید ثبت‎نام هنوز به استان گلستان ابلاغ نشده است.

طهماسبی از رشد صددرصدی ثبت‎نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دوره قبل خبر داد و افزود: میانگین سنی داوطلبان 41 سال است، بالاترین سن داوطلب بهارستان 64 سال و پایین‎ترین سن 30 سال است.

وی بیان داشت: 16.83 درصد از داوطلبان را افراد اصلاح‎طلب و 14.19 درصد را کاندیداهای اصول‌گرا تشکیل می‎دهند و 68.98 درصد به صورت مستقل وارد عرصه رقابت شدند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان گلستان؛ 15 درصد از داوطلبان دارای مدرک دکترا و مابقی دارای مدرک کارشناسی‎ارشد و حوزوی هستند.

طهماسبی بیان داشت: تعیین بررسی صلاحیت داوطلبان از فردا پنجم‎ دی‎ماه در هیئت‎های اجرایی به مدت 10 روز آغاز می‎شود.

گلستان 7 کرسی در بهارستان و 2 کرسی در خبرگان دارد

 ثبت‎نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از 28 آذر آغاز و تا چهارم دی‌ماه جاری انجام می‎شود که شرایط سنی داوطلبان خانه ملت با توجه به بند هفت ماده 28 قانون انتخابات مبنی بر حداقل 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام اعلام شده است.

فعالیت هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس از 28 آذر آغاز می‌شود، هیئت‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا پنجم اسفند ادامه خواهد یافت.

یک‎هزار و 493 شعبه اخذ برای جمع‎آوری آرای مردم استان گلستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پیش‎بینی شده است.

استان گلستان هفت کرسی مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری را به خود اختصاص خواهد داد.

انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان در هفتم اسفندماه جاری برگزار می‎شود و در استان گلستان یک‎هزار و 969 رأی اولی می‎توانند در انتخابات امسال شرکت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس