با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی 270 نفر در استان کرمان ثبت‌نام کردند.

به گزارش مشرق، کار ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با 270 داوطلب در استان کرمان به پایان رسید.

علیرضا ذکاءاسدی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان صبح امروز به خبرنگار فارس گفت: آخرین آمار داوطلبان نمایندگی مجلس در استان کرمان 270 نفر که در حوزه انتخابیه کرمان و راور 90 نفر است.

90 نفر نامزد حوزه انتخابیه کرمان و راور

محمدعلی توحیدی فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان کرمان گفت: در پایان مهلت هفت روزه ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی 90 نفر با حضور در ستاد انتخابات برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور ثبت نام کردند.

وی تعداد داوطلبان نمایندگی در حوزه انتخابیه کرمان و راور را بالا دانست و ابراز داشت: استان کرمان 9 حوزه انتخابیه دارد و تقریباً یک سوم از داوطلبان استان از حوزه انتخابیه کرمان و راور نام نویسی کرده‌اند و از مجموع 90 نفر داوطلب 19 نفر بانوان و 71 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

توحیدی با اشاره به بالا بودن سطح تحصیلات ثبت‌نام کنندگان خاطرنشان کرد: 18 نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک دکترا، 66 نفر فوق لیسانس، چهار نفر لیسانس و دو نفر تحصیلات حوزوی دارند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات استان ادامه داد: جوان‌ترین داوطلب با 30 سال و مسن‌ترین آن‌ها با 63 سال در حوزه انتخابیه کرمان و راور ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در ادوار پیشین هستند، تصریح کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی باید حداکثر طی مدت 10 روز صورت پذیرد و پس از آن نتیجه به هیئت نظارت اعلام شود.

 ثبت‌نام 29 نفر در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر

سهراب بهاء‌الدینی معاون سیاسی فرماندار و مدیر اجرایی برگزاری انتخابات در سیرجان گفت: تا ساعت 17 روز جمعه 29 نفر کاندیدا نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات سیرجان ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد 7 نفر زن و 22 نفر مرد هستند

وی افزود: آن چه مشخص است به جز کاندیداهای مطرح بقیه افراد یا به دنبال اخذ تأییدیه از شورای نگهبان برای اشتغال یا مطرح شدن دارند و یا به نفع دیگران به عنوان امتیاز خاص خود که بازهم شهرت مردمی است، کناره‌گیری می‌کنند.

اما در ساعت پایانی روز گذشته حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی اصولگرا و نماینده چند دوره مجلس از شهرستان‌های سیرجان و بردسیر، ابراهیم جهانگیری اصلاح‌طلب، شهباز حسن‌پور نماینده فعلی سیرجان و بردسیر در مجلس وارد میدان رقابت شدند.

ثبت‌نام 38 نفر در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار

همچنین حمید ملانوری در رفسنجان با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با کشور در ستاد انتخابات رفسنجان پایان یافت، اظهار داشت: در این دوره 38 نفر برای حوزه انتخابیه رفسنجان و انار نام‌نویسی کردند.

وی بیان داشت: برای ثبت‌نام کاندیداها تمام امکانات لازم فراهم بود و چهار کاربر در ستاد انتخابات آماده و کار ثبت‌نام داوطلبان به‌خوبی انجام شد.

فرماندار ویژه رفسنجان ادامه داد: این دوره فضای مناسب برای حضور خبرنگاران نیز فراهم بود تا به راحتی بتوانند اخبار را ارسال کنند و داوطلبان هم از فضای ستاد انتخابات و امکانات و نحوه برخورد کاربران ابراز رضایت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور داوطلبان در این دوره چشمگیر بود و 38 نفر برای حوزه رفسنجان و انار نام‌نویسی کردند، خاطرنشان کرد: این دوره 2.5 برابر دوره قبل نام‌نویسی کردند که از اقشار مختلف اعم از دانشگاهیان، فرهنگیان، متخصصین و پزشکان و افرادی هم در حوزه مشاغل آزاد بودند.

ملانوری با بیان اینکه تا این مرحله از انتخابات که ثبت‌نام کاندیداها بود به‌خوبی کارها انجام شد، ادامه داد: امیدواریم با همین شور و حرارت حضور حداکثری مردم را پای صندوق‌های رأی ببینیم.

این مسئول عنوان کرد: در این دوره مسن‌ترین کاندیدا با 71 سال سن و جوان‌ترین کاندیدا با 30 سال سن بودند و یک زن خلبان نیز در بین کاندیداهاست.

فرماندار رفسنجان با اشاره به این که برای حضور پر شور و با نشاط مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه سال جاری امکانات را فراهم می‌کنیم، متذکر شد: از امروز جلسات هیئت اجرایی با حضور اعضای هیئت نظارت برای بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس