کد خبر 513558
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: مسئولان دغدغه آلودگی هوا ندارند چرا که مسئولان همه چیز در اختیارشان بوده اما هیچ کاری در امر کاهش آلودگی هوا انجام نداده‌اند و در واقع بنزین یور 4 هم گره‌ای از مشکلات شهر حل نکرد.

به گزارش مشرق، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، با اشاره به آلودگی هوا در شهر تهران اظهار داشت: ابتدا  نباید بحث آلودگی هوا را سیاسی کنیم چرا که این موضوع ضربه سنگینی به شهروندان وارد می‌کند.

وی با اشاره به دغدغه‌های اعضای شورای شهر تهران در پی آلودگی هوا در روزهای گذشته بیان داشت: این آلودگی حاصل عدم برنامه‌ریزی، ‌عدم مدیریت در سال‌های گذشته بوده است.

حقانی تصریح کرد: سال‌های سال است که مباحث زیادی در خصوص آلودگی هوا مطرح می‌شود و نمی‌توان با حرف و صحبت مشکلی را برطرف کرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران بیان داشت: ظاهرا مسئولان دغدغه آلودگی هوا را ندارند چرا که مسئولان همه چیز در اختیارشان بوده اما هیچ رویکرد و سیاستی را در حوزه شهروند مداری، زیست محیطی و ارتقای زندگی مردم در نظر نگرفته‌اند.

وی افزود: در گذشته، تهران به عنوان باغ شهر بود و در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از باغات تهران با دستان سودجویان مورد تخریب قرار گرفته است و شاهد هستیم مشکلات شهر تهران نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: تمام مواردی که باعث ارتقای کیفیت شهر و شهروندان می‌شد هم اکنون به فراموشی سپرده شده است و این به دلیل تصمیمات غلط مسئولان است.

حقانی با بیان اینکه 70 درصد از آلودگی‌ها مربوط به آلاینده‌های متحرک اعم از خودرو و موتورسیکلت است افزود: 30 درصد از آلودگی هوا نیز مربوط به آلاینده‌های ثابت (کارخانجات- منازل و صنایع) هستند که در واقع آلایندگی‌های ثابت به مراتب کمتر از آلایندگی‌های متحرک هستند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه بایستی اطلاعات ویژه‌ای در راستای حذف آلایندگی‌های متحرک صورت گیرد، گفت: این کار قابل اجراست اما نه با حرف و نسخه‌پیچی و عدم مدیریت بلکه بایستی تمامی دستگاه‌ها اعم از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی همکاری لازم را با شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی‌ها انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: هم اکنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار دستگاه موتور سیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند که هر موتور سیکلت به ازای 8 خودرو آلاینده تولید می‌کنند.

حقانی افزود: 4 میلیون خودرو در شهر شماره‌گذاری شدند و روزانه هزار خودرو نیز به شهر تهران اضافه می‌‌شود.

وی با انتقاد از کاهش زمان معاینه فنی خودروها تصریح کرد: متاسفانه مجلس شورای اسلامی زمان معاینه فنی خودروها را از 2 سال به 5 سال افزایش داد و همین امر مشکلات عدیده‌ای را برای کلانشهرها به وجود آورد.

حقانی همچنین به بنزین یورو 4 اشاره کرد و گفت: این کار نیز گره‌ای از آلودگی هوای شهر باز نکرده است چرا که در کنار توزیع بنزین بایستی خودروهای استاندارد شده نیز وارد شهر بشوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    خالي بندي درحد لاليگا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس